Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 Hur vet man vilken storlek på menskopp?

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Tindragull
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 5
Age : 47
Menskopp? : Jag har ingen än
Registration date : 08-05-30

Hur vet man vilken storlek på menskopp? Empty
InläggRubrik: Hur vet man vilken storlek på menskopp?   Hur vet man vilken storlek på menskopp? Emptymån aug 11, 2008 9:42 pm

Alltså, jag är väldigt sugen på menskopp. Bindor känns ofräscht och tamponger läcker när jag blöder som mest och torkar ut när jag är på sluttampen på mensen... ledsen

Men hur vet jag vilken storlek jag ska ha?
Har två barn (4 år, 6 mån), så jag är ju inte direkt oskuld... Wink
Till överst på sidan Gå ner
https://www.nogg.se/brunnsgatan4
Helen
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 11
Menskopp? : Jag har Femme cup
1:a Koppen? : 1900
Registration date : 08-05-25

Hur vet man vilken storlek på menskopp? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur vet man vilken storlek på menskopp?   Hur vet man vilken storlek på menskopp? Emptymån aug 11, 2008 10:02 pm

Flera märken har två storlekar då den största bland annat är tänkt för de som fött barn.
Vissa märken har bara en storlek som är tänkt för alla.
Saken är väl den att slemhinnan är väldigt flexibel och anpassar sig. Antennen kan också kapas efter behov så den inte är i vägen.

Till slut tror jag det är en personlig åsikt om man tycker om den större eller mindre eller de som är onesize
Till överst på sidan Gå ner
http://www.babyheaven.se
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Hur vet man vilken storlek på menskopp? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur vet man vilken storlek på menskopp?   Hur vet man vilken storlek på menskopp? Emptymån aug 11, 2008 10:19 pm

Vad bra att du vill ha en menskopp och det är som Helen säger att det mycket är en smaksak vilken kopp man väljer! Generellt är det så att har man fött barn så tar man den större.
Gör som så kolla in de olika modellerna och läs om dem och fråga om dem och sedan så köper du den du tror blir bäst för dig! Du har kommit till rätt ställe!!! kan vi inte svara så hittar vi någon som kan!

Hoppas det här har gett dig en fingervisning om vad du ska gå på!!!
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Hur vet man vilken storlek på menskopp? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur vet man vilken storlek på menskopp?   Hur vet man vilken storlek på menskopp? Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Hur vet man vilken storlek på menskopp?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Dags att byta kopp, men till vilken?
» Informationsmaterial om menskopp?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Allmänt om Menskoppar :: Menskopp?? Vad?-
Hoppa till: