Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 "Kramp" precis efter montering?

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Persilja
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 21
Age : 48
Menskopp? : Jag har en Ladycup L
1:a Koppen? : 2008
Registration date : 08-07-25

"Kramp" precis efter montering? Empty
InläggRubrik: "Kramp" precis efter montering?   "Kramp" precis efter montering? Emptyons aug 27, 2008 10:21 pm

Hallå tjejer, då var det dags för mensen igen och - ta-daaaa - min andra menscykel med menskopp.

Jag brukar ha en del mensvärk och dessutom brukar jag "göra nr. två" nåt så kopiöst de första mensdagarna (förlåt om det var för mycket info!!). Nu har jag märkt att hela underredet verkar reagera på menskoppen! Precis efter att jag hade satt in den fick jag världens kramper (mensvärk alltså) i några minuter. Sedan blev det lite fisande också. På kuppen har jag upptäckt att min tjocktarm tydligen tycker att menskoppen är en spärr - det är i alla fall slut på "nr. två" i minst ett dygn efter att jag har satt in koppen, rak motsats till hur det var tidigare.

Det är egentligen inte obekvämt, bara intressant att kroppen reagerar. Nån som upplevt något liknande?

/Pernille
Till överst på sidan Gå ner
Rexy
Moderator



Antal inlägg : 31
Age : 48
Menskopp? : Jag har
1:a Koppen? : 1900
Registration date : 08-05-29

"Kramp" precis efter montering? Empty
InläggRubrik: Sv: "Kramp" precis efter montering?   "Kramp" precis efter montering? Emptytor aug 28, 2008 11:23 am

jag med har lite svårt med "tungarbetet", men jag löser det med att tömma och tvätta menskoppen när jag har sådana behov Ler jag med får lite mensmage första dagen och behöver nr 2 ofta, men då får jag träning i att ta ut och sätta inn iaf Laughing
Till överst på sidan Gå ner
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

"Kramp" precis efter montering? Empty
InläggRubrik: Sv: "Kramp" precis efter montering?   "Kramp" precis efter montering? Emptyfre sep 12, 2008 7:28 pm

Den enda del av tarmen som kan påverkas av att man använder en menskopp är ändtarmen som sträcker sig från utgången och ca 10-15 cm hos en människa! I denna del av tarmen sitter de så kallade kryst och känna att man behöver gå på toa cellerna det händer alltså inget annat här än att det är dags att skeppa ut innehållet!
slidan och tarmen har inte riktigt samma riktning inuti! slidan ligger lite mer vågrätt medan ändtarmen kommer i en kurva och så lite mer lodrätt, De sitter ju inte så hemskt nära egentligen men eftersom där är något så stimulerar detta tarmen att röra på sig mer och man kan tycka att det trycker på.
Menskoppen ska inte påverka tarmens möjlighet att tömmas så jag tror att detta är något som kommer att ge med sig när du vant dig vid koppen. Koppen är mjuk och trycks ju ihop om det skulle behövas om poopen är en tjocker en! scratch

Om man får ont i magen efter att ha satt in koppen så kan det vara så att man fått koppen för högt så att den suger på någon vägg eller i värsta fall på livmodertappen och det resulterar i en molande ibland ganska intensiv smärta! Det ska inte kännas något alls när man satt in den itne göra ont eller annat! Gör det ont så är det nåt fel! Ta ut och börja om från början!

hehe här är vi inte rädda för mycket information! lol! Så det är ok! Ska kolla lite mer i det här ämnet! ett riktigt poogöra!
Till överst på sidan Gå ner
Persilja
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 21
Age : 48
Menskopp? : Jag har en Ladycup L
1:a Koppen? : 2008
Registration date : 08-07-25

"Kramp" precis efter montering? Empty
InläggRubrik: Sv: "Kramp" precis efter montering?   "Kramp" precis efter montering? Emptylör sep 13, 2008 9:00 pm

Egentligen tror jag inte att menskoppen påverkar rent fysiologiskt. Men jag har lite känsligt matsmältningssystem överlag (lite IBS möjligen) så det kan helt enkelt vara därför som tjocktarmen tycker att den känner sig lite störd. I och för sig är det ganska praktiskt för jag slipper "mensmage" och "mensfisar" litegrann!
Till överst på sidan Gå ner
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

"Kramp" precis efter montering? Empty
InläggRubrik: Sv: "Kramp" precis efter montering?   "Kramp" precis efter montering? Emptytor sep 18, 2008 6:14 pm

hehe Väldigt glad mensfisarna beror faktiskt nog på att man blir lite slappare i muskulaturen ett tag där! och en del tycker att det blir bättre med både menssmärtor och annat när de gått över till menskopp.

jag har inte kunnat hitta någon utbredd info om detta "bekymmer" men har det i bakhuvet när jag läser vidare internationell! ;0)
Till överst på sidan Gå ner
Persilja
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 21
Age : 48
Menskopp? : Jag har en Ladycup L
1:a Koppen? : 2008
Registration date : 08-07-25

"Kramp" precis efter montering? Empty
InläggRubrik: Sv: "Kramp" precis efter montering?   "Kramp" precis efter montering? Emptytis sep 30, 2008 6:28 pm

Hm. Det verkar ha löst sig i alla fall. Denna gången hade jag varken problem med kramper, läckage eller magen. Skönt! Kroppen verkar ha vant sig... enda problemet är att nu måste jag koncentrera mig på att komma ihåg koppen!
Till överst på sidan Gå ner
Caija
Grundaren ;0)
Caija


Antal inlägg : 68
Age : 39
Menskopp? : Lunette
1:a Koppen? : 1998
Registration date : 08-05-23

"Kramp" precis efter montering? Empty
InläggRubrik: Sv: "Kramp" precis efter montering?   "Kramp" precis efter montering? Emptytis sep 30, 2008 8:50 pm

När jag har kopp i och måste göra nummer två så brukar jag ta ut koppen mest för att jag tycker det känns litet lustigt och jag är rädd att koppen ska hamna snett osv. Den har flyttat på sig ett antal gånger under poopningsarbetet och ibland har den sugit sig fast antingen i slidväggen eller i livmodertappen och då tar jag hellre ut den från början.

men allra oftast försöker jag koordinera så jag gör en poop, sen duschar och sätter i menskoppen igen. Så inget klet hinner rinna ut tills man ska ha in koppen igen. dvs få det så kletfritt som möjligt.
Till överst på sidan Gå ner
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

"Kramp" precis efter montering? Empty
InläggRubrik: Sv: "Kramp" precis efter montering?   "Kramp" precis efter montering? Emptytor okt 02, 2008 2:11 pm

Hahah ja det är ju det att man kan glömma att man har mens! Huuuu vilket problem man har då! affraid jag har en liten klisterlapp (en röd prick) som jag sätter upp på spegeln på toa för att påminna mig om att jag har mens! SPeciellt de sista dagarna när man inte längre har ont i magen eller annat trams så är det lätt hänt att man glömmer den!

men det låter ju bra att det gick bra den här gången! Man är ju lite spänd och så den första tiden för man ska lära sig det här! Så det kan ju påverka! Grattis! Till en bra mensvecka!
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





"Kramp" precis efter montering? Empty
InläggRubrik: Sv: "Kramp" precis efter montering?   "Kramp" precis efter montering? Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
"Kramp" precis efter montering?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Rent Praktiskt! Hur gör man? :: Att sätta in en menskopp!-
Hoppa till: