Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 tankar om Moon Cup...

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

tankar om Moon Cup... Empty
InläggRubrik: tankar om Moon Cup...   tankar om Moon Cup... Emptytis maj 27, 2008 1:04 am

tankar om Moon Cup... Mooncup27c


här är Moon Cupen som finns i två storlekar! vad har du att berätta om denna?


Senast ändrad av Svea den fre okt 17, 2008 7:50 pm, ändrad totalt 2 gånger
Till överst på sidan Gå ner
Xenia
Novis
Novis
Xenia


Antal inlägg : 30
Menskopp? : Jag har en Mooncup B och Lunette 2
1:a Koppen? : år 2008
Registration date : 08-07-28

tankar om Moon Cup... Empty
InläggRubrik: Sv: tankar om Moon Cup...   tankar om Moon Cup... Emptytor aug 07, 2008 12:55 am

Min första tanke var att det tydligen finns två mooncup. En som heter Mooncup från Storbritannien och en som heter Moon Cup från USA och tillverkas av samma företag som gör Keeper. Kanske mer lämpligt att lägga USA Moon Cup tillsammans med Keeper och Mooncup UK för sig? Såsom jag har förstått är dessa två skilda företag? De har inte ens samma logga eller hemsida. Stämmer detta? Eller har jag fått allt om bakfoten?
Till överst på sidan Gå ner
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

tankar om Moon Cup... Empty
InläggRubrik: Sv: tankar om Moon Cup...   tankar om Moon Cup... Emptymån sep 01, 2008 12:06 pm

nä du har rätt! men prdukten är den samma! Moon Cup är ju det största och första företaget och de har vad jag förstår delat upp marknaden. Jag återkommer när jag tagit reda på mer hur det ligger till!

Jaha där ser man! Jag har inte kollat fakta noga innan jag la upp denna! Så det är så att det är två olika!


Senast ändrad av Svea den fre okt 17, 2008 7:55 pm, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Xenia
Novis
Novis
Xenia


Antal inlägg : 30
Menskopp? : Jag har en Mooncup B och Lunette 2
1:a Koppen? : år 2008
Registration date : 08-07-28

tankar om Moon Cup... Empty
InläggRubrik: Sv: tankar om Moon Cup...   tankar om Moon Cup... Emptylör sep 06, 2008 6:50 pm

Ah! Jag måste bara säga att jag tycker väldigt mycket om min Mooncup UK! Dessutom gillar jag den fina oblekta bomullspåsen den kom i Ler. Den var inte så värstans dyr om man beställer den från deras hemsida (blir nog ännu billigare nu när pundet går ner). Nu har jag efter tre menscykler börjat komma väldigt bra överens med den. Den enda nackdelen är att den är något liten i volym. Men jag tycker bättre och bättre om den.
Till överst på sidan Gå ner
Nizhoni
Novis
Novis



Antal inlägg : 29
Age : 45
Menskopp? : Jag har en Keeper I love you och en Moon Cup (US)
1:a Koppen? : 2005
Registration date : 08-10-14

tankar om Moon Cup... Empty
InläggRubrik: Sv: tankar om Moon Cup...   tankar om Moon Cup... Emptyons okt 15, 2008 10:27 am

Svea skrev:
nä du har rätt! men prdukten är den samma! Moon Cup är ju det största och första företaget och de har vad jag förstår delat upp marknaden. Jag återkommer när jag tagit reda på mer hur det ligger till!

Enda likheten dessa koppar emellan är att de är gjorda utav silikon, i övrigt finns inte en likhet. Jag skulle gissa att Mooncup (UK) har mer gemensamt med tex Lunette då den har greppränder nertill på koppen. The Moon Cup (US) är identisk med The Keeper förutom materialet då, samma form, samma släta utsida och lika bekväma båda två. Ler

Jag skulle hellre ha The Keeper och The Moon Cup (US) tillsammans då de är mer lika och tillverkas utav samma företag (och är lika svåra att få tag på i Sverige).
Till överst på sidan Gå ner
Nattfrost
Nyfiken
Nyfiken
Nattfrost


Antal inlägg : 2
Age : 38
Menskopp? : Jag har en MoonCup.
1:a Koppen? : år 2008.
Registration date : 08-11-21

tankar om Moon Cup... Empty
InläggRubrik: Sv: tankar om Moon Cup...   tankar om Moon Cup... Emptyfre feb 13, 2009 7:11 pm

Jag har en MoonCup... och jag är supernöjd med den. Ler
Till överst på sidan Gå ner
http://www.nattfrost.se
judithstar
Nyfiken
Nyfiken
judithstar


Antal inlägg : 1
Age : 42
Menskopp? : Jag har en... Mooncup(UK)
1:a Koppen? : 2009
Registration date : 09-08-24

tankar om Moon Cup... Empty
InläggRubrik: Sv: tankar om Moon Cup...   tankar om Moon Cup... Emptymån aug 24, 2009 2:41 am

jag har ganska precis skaffat mig en mooncup.
tyckte det var ganska svårt om inte helt omöjligt att få in den första mensen men sen så lärde jag mig några andra vikningar samt införskaffade glidmedel och när jag väl lärt mig hur jag ska få in den så behövdes inte det längre:)
svårare var det att få ut den.(hur nu det kan vara svårare än omöjligt) men det går också, tycker dock att det nästan alltid gör ont att få ut "ringen".
Det blir dock lättare och lättare:) det är väl vakumet som jag tycker är svårt att få bort kanske....

funderar dock över om jag borde ha en mindre/mjukare mot slutet av mensen.... just nu tycker jag nog att den känns lite väl mycket nu, men att den sitter ungefär där den har suttit förrut. har inte känt så mycket tidigare...

vad tror ni experter;)?
(har inte fött barn och brukar använda mindre tamponger)
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





tankar om Moon Cup... Empty
InläggRubrik: Sv: tankar om Moon Cup...   tankar om Moon Cup... Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
tankar om Moon Cup...
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Märken & Storlekar :: Här är märkena! :: Moon Cup (UK)-
Hoppa till: