Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 Första erfarenheter med MiaCup

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Persilja
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 21
Age : 49
Menskopp? : Jag har en Ladycup L
1:a Koppen? : 2008
Registration date : 08-07-25

Första erfarenheter med MiaCup Empty
InläggRubrik: Första erfarenheter med MiaCup   Första erfarenheter med MiaCup Emptytis nov 18, 2008 12:08 am

Nu har jag testat MiaCup i tre dagar så här kommer lite åsikter. Jag jämför med LadyCup som min enda referens!

MiaCup är verkligen lila! Jättehäftig färg om man gillar lila, vilket jag gör. Den är lite fastare i silikonet än LadyCup och jag tycker faktiskt den är lite lättare att få på plats nu när jag väl fått in tekniken. Lady kunde halka lite hit och dit för att den var så mjuk, det gör inte Mia. Däremot har jag haft problem med att Mia hamnade för långt ner och att antennen skavde fruktansvärt även om jag klippte av ungefär hälften, men nu har jag fått kläm på det. Min Ladycup satt också lite för långt ner i början.

Miacup är lättare att få ut eftersom den har kraftigare räfflor och inte känns lika hal som Ladycup gör - enklare att få grepp om den. Lätt att göra ren är den också. Miacup har väldigt små hål som tills vidare uppfört sig bra men vi får se i natt och i morgon hur det går - det är nu det börjar bli stora blodbadet nämligen.

Det känns som att Miacup rymmer mer än Ladycup men det kan vara inbillning, jag har inte jämfört!
Till överst på sidan Gå ner
prinsessan81
Novis
Novis



Antal inlägg : 35
Menskopp? : Jag har en LadyCup L
1:a Koppen? : år 1900
Registration date : 09-04-26

Första erfarenheter med MiaCup Empty
InläggRubrik: Sv: Första erfarenheter med MiaCup   Första erfarenheter med MiaCup Emptyfre maj 22, 2009 2:52 pm

Jag har också en LadyCup och jag funderar på att prova någon annan sort. Speciellt eftersom den inte öppnar sig alla gånger och jag måste hålla på och ta ut den och börja om igen. Det känns som att jag lärt mig sätta in den rätt men den läcker då och då inte minst när jag ligger ner en stund. Kan det vara för alla hålen som dessutom är ganska stora tro? Miacup har ju bara två små hål...
Hur är den att fälla upp?
Hur har det gått med läckage när man blöder riktigt mycket?
Hade tänkt att prova mooncup men den ser ut att rymma för lite för mig. Lunette finns ju också men den har ju också så stora hål. Miacup är ju en hybrid av dessa två så det verkar vara ett bra alternativ. Ler
Till överst på sidan Gå ner
Miina
Moderator
Miina


Antal inlägg : 158
Age : 44
Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06.
1:a Koppen? : År 2003
Registration date : 08-07-26

Första erfarenheter med MiaCup Empty
InläggRubrik: Sv: Första erfarenheter med MiaCup   Första erfarenheter med MiaCup Emptytis jun 02, 2009 4:15 pm

De stora hålen gör att det lättare släpper på vakuumet, vilket gör att den inte lika lätt sugs uppåt.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.renasmorjan.com
prinsessan81
Novis
Novis



Antal inlägg : 35
Menskopp? : Jag har en LadyCup L
1:a Koppen? : år 1900
Registration date : 09-04-26

Första erfarenheter med MiaCup Empty
InläggRubrik: Sv: Första erfarenheter med MiaCup   Första erfarenheter med MiaCup Emptymån jun 15, 2009 8:42 pm

Tack, det var bra att veta! Men ändå är Ladycups hål lite större än lunettes.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Första erfarenheter med MiaCup Empty
InläggRubrik: Sv: Första erfarenheter med MiaCup   Första erfarenheter med MiaCup Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Första erfarenheter med MiaCup
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Märken & Storlekar :: Här är märkena! :: Mia Cup (SydAfrika)-
Hoppa till: