Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 hjälp!! jag får den inte på plats

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
allnightdancing
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 6
Menskopp? : Jag har en...
1:a Koppen? : år 1900
Registration date : 09-01-12

hjälp!! jag får den inte på plats Empty
InläggRubrik: hjälp!! jag får den inte på plats   hjälp!! jag får den inte på plats Emptymån jan 12, 2009 11:30 pm

Jag blir galen på menskoppen! Jag har en mooncup minsta storlek och en lunette m. Båda läcker. Jag har testat hur många olika positioner som helst men måste ändå ha trosskydd.
Jag känner livmodertappen och den sitter långt ner, först trodde jag att den skulle sitta runt livmodertappen men har nu läst att den ska sitta under. Jag har testat detta men det läcker fortfarande. Det konstiga är att det ibland börjar läcka när jag kissar. Det har alltså inte kommit något i trosorna men när jag börjar kissa så kommer det blod. Jag har läst att det kan vara blod som kommer utanför när man har tömt koppen, men jag torkar rent med papper. Koppen är då ibland inte ens halvfull. Hur ska jag göra!? Jag vill så gärna använda den då jag tycker att den verkar underbar om man får den att sitta rätt.
Till överst på sidan Gå ner
Miina
Moderator
Miina


Antal inlägg : 158
Age : 44
Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06.
1:a Koppen? : År 2003
Registration date : 08-07-26

hjälp!! jag får den inte på plats Empty
InläggRubrik: Sv: hjälp!! jag får den inte på plats   hjälp!! jag får den inte på plats Emptytis jan 13, 2009 12:45 pm

Hur högt sitter koppen? Antennen ska sitta nere vid slidmynningen. När du fört in koppen kan du knipa och dra den neråt. Det kommer att stanna till vid ett visst läge och DÄR är den rätta positionen för att musklerna ska få tag om kanten på koppen. Har du den för högt upp läcker den.

Nu vet jag ingenting om dig, men det kan även vara så att din bäckenbotten muskulatur är försvagad av någon anledning, så knipövningar är aldrig fel att göra...dagligen! Ler

Hör av dig och berätta hur det går!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.renasmorjan.com
allnightdancing
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 6
Menskopp? : Jag har en...
1:a Koppen? : år 1900
Registration date : 09-01-12

hjälp!! jag får den inte på plats Empty
InläggRubrik: Sv: hjälp!! jag får den inte på plats   hjälp!! jag får den inte på plats Emptyons jan 14, 2009 2:13 am

Jag har klippt av antennen! Så botten sitter vid slidmynningen.
När jag känner livmodertappen så sitter den väldigt långt ner. Längre ner än vad koppen är lång, eller hur jag ska uttrycka mig.
Jag har testat att dra koppen neråt men de känns inte riktigt som om den stannar där utan kanske åker upp igen, så jag tror inte att muskulaturen är försvagad.

Tack för ditt svar,
kram Malin
Till överst på sidan Gå ner
Miina
Moderator
Miina


Antal inlägg : 158
Age : 44
Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06.
1:a Koppen? : År 2003
Registration date : 08-07-26

hjälp!! jag får den inte på plats Empty
InläggRubrik: Sv: hjälp!! jag får den inte på plats   hjälp!! jag får den inte på plats Emptyons jan 14, 2009 9:14 am

Om den åker upp igen låter det som om muskelkanten inte får tag om själva koppen. Testa att knipa efter Cecilias på mkopp.se beskrivning
Citat :
Visualisera en smal penna eller liknande i slidan. Knip om pennan långt
ner i slidan, strax ovanför mynningen. Knip och slappna av 5 gånger.
Flytta sedan ditt fokus halvvägs uppför pennan. Knip och slappna av 5
gånger.
Den som vill kan även visualisera nästan längst upp på
pennan och knipa där också. Det kan kännas lite konstigt i början. Gör
denna rutin flera gånger om dagen. Ett enkelt sätt kan vara att man gör
dem varje gång man sitter på toan, eller t.ex. varje gång man sätter
sig på bussen eller i bilen. Då
blir det av flera gånger om dagen. Det kan ta någon månad innan man märker att det blivit bättre.
Kanske är det så att du har jätte bra muskler upptill, men sämre nertill.

Livmodertappen ska ligga lågt vid mens. För mig ligger livmodertappen i öppningen av koppen utan att koppen trycks upp mot livmodertappen, om du förstår hur jag menar.

När du skriver att du har Lunette m, vilken menar du då? Är det storlek 1 eller 2? Den större eller den lilla så att säga?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.renasmorjan.com
allnightdancing
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 6
Menskopp? : Jag har en...
1:a Koppen? : år 1900
Registration date : 09-01-12

hjälp!! jag får den inte på plats Empty
InläggRubrik: Sv: hjälp!! jag får den inte på plats   hjälp!! jag får den inte på plats Emptyons jan 14, 2009 6:55 pm

Ska koppen var vinklad mot livmodertappen? Jag har testat att sätta in koppen snett, så att den inte sitter vid slidmynningen utan åt sidan eller hur jag ska förklara. Det har funkat bättre ibland och ibland inte.
Kan man ha försvagade muskler trots relativt ung ålder och inte fött barn? Jag är 23.

Jag har fått koppen på plats utan att den läcker, men det är bara 2-3 gånger. Ibland läcker det inte på flera timmar och ibland läcker det efter en timma trots att koppen bara har jättelite blod i sig.
Det är så frustrerande!

Jag har den stora Lunette och Mooncup i den minsta storleken. Men det läcker som sagt med båda. Ska man liksom känna att musklerna tar tag i koppen? Ska den "fastna"?

Jag får testa med knipövningar och se om det blir bättre.
Till överst på sidan Gå ner
Miina
Moderator
Miina


Antal inlägg : 158
Age : 44
Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06.
1:a Koppen? : År 2003
Registration date : 08-07-26

hjälp!! jag får den inte på plats Empty
InläggRubrik: Sv: hjälp!! jag får den inte på plats   hjälp!! jag får den inte på plats Emptytor jan 15, 2009 6:38 pm

Jag vet inte riktigt hur du menar nu. Embarassed

Livmodertappen sitter längst in, högst upp i slidan så att säga. När du för in koppen ska du sikta på korsryggen, rakt mot livmodertappen. hjälp!! jag får den inte på plats Underliv_sida
Jag är inte säker på att jag förstod hur du menade när du skrev att du satt in koppen snett.

Ja, du känner att koppen lixom stannar upp när du får den på rätt ställe. Om du knipar och drar koppen nedåt medan du fortsättningsvis kniper, kommer koppen inte att gå att dra längre ned utan våld när den väl hamnat i rätt läge.

Visst kan man ha svagare muskler när man är 23 och inte fött barn. Det är träning som håller musklerna igång. Ler
Jag menar nu inte att du är slapp i musklerna eller något sådant, men det kan hända att musklerna längst ner är så mycket svagare än de högre upp att musklerna inte orkar hålla koppen på plats.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.renasmorjan.com
allnightdancing
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 6
Menskopp? : Jag har en...
1:a Koppen? : år 1900
Registration date : 09-01-12

hjälp!! jag får den inte på plats Empty
InläggRubrik: Sv: hjälp!! jag får den inte på plats   hjälp!! jag får den inte på plats Emptytor jan 15, 2009 6:41 pm

Jag får göra mina knipövningar!
Tack så mycket för din hjälp.

Kram Malin
Till överst på sidan Gå ner
allnightdancing
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 6
Menskopp? : Jag har en...
1:a Koppen? : år 1900
Registration date : 09-01-12

hjälp!! jag får den inte på plats Empty
InläggRubrik: Sv: hjälp!! jag får den inte på plats   hjälp!! jag får den inte på plats Emptytis feb 17, 2009 2:58 pm

Nu har jag gjort knipövningar så ofta jag har kommit ihåg i en månads tid. Fortfarande så läcker menskoppen och jag blir tokig! Jag vill så gärna kunna använda den.
Jag har testat att knipa och dra ner koppen, men tror det känns fortfarande som om den åker upp och att inte rätt muskler får tag om den. Är det bara att fortsätta med knipövningarna och hoppas på nästa månad? Är det bättre att bara knipa med de nedre musklerna, alltså inte tänka att man ska flytta sig längre upp på "pennan" eftersom jag antagligen har starkare muskler där uppe än längre ner?

Hoppas på svar!
Kram Malin
Till överst på sidan Gå ner
Miina
Moderator
Miina


Antal inlägg : 158
Age : 44
Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06.
1:a Koppen? : År 2003
Registration date : 08-07-26

hjälp!! jag får den inte på plats Empty
InläggRubrik: Sv: hjälp!! jag får den inte på plats   hjälp!! jag får den inte på plats Emptytis feb 17, 2009 5:11 pm

Fortsätt knipa med alla muskler du. Det tar ett tag innan musklerna kommer i trim, men om 2 månader är jag säker på att musklerna fått knix om vad och var de ska hålla tag. Ler

Jag vet att det känns jobbigt att gå och vänta på att få till det, men ibland behöver kroppen lite tid på sig att komma i trim, så ge inte upp! Använd trosskydd nu tills du kan känna dig trygg!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.renasmorjan.com
Sponsored content





hjälp!! jag får den inte på plats Empty
InläggRubrik: Sv: hjälp!! jag får den inte på plats   hjälp!! jag får den inte på plats Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
hjälp!! jag får den inte på plats
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Rent Praktiskt! Hur gör man? :: Att sätta in en menskopp!-
Hoppa till: