Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 ringar på vattnet

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
LottaLuvin
Novis
Novis
LottaLuvin


Antal inlägg : 33
Age : 54
Menskopp? : Jag har en Pink Cup
1:a Koppen? : januari 2009
Registration date : 09-01-24

ringar på vattnet Empty
InläggRubrik: ringar på vattnet   ringar på vattnet Emptysön jan 25, 2009 6:18 pm

Nyförälskad i min menskopp som jag är, så kan jag inte sluta prata om det. Varav hjärtat är fullt, talar munnen. Hrm, fast det är ju inte riktigt hjärtat som är fullt av den här prytteln förstås. Razz

Hursomhelst: Jag pratar om den med mina bröder (jag är snart fyrtio och är yngst i syskonskaran), mina systrar (varav en är barnmorska, aldrig hört talas om den och tycker att den verkar bra och ska ta reda på mer), min mamma som är 70+, jag har mejlat naturskyddsföreningen för att jag tycker att det är nåt de ska förorda och tipsa om både på webben och i övrigt, jag pratar med kurskamraterna på folkhögskolan, skickar länkar (bland annat hit) till alla kvinnor på min kontaktlista, miljöpartiet i min stad... en poesisajt som jag håller till på (där har jag skrivit om den i min nät-dagbok) och kommer att fortsätta så tills alla menstruerande kvinnor använder kopp. Om inte annat för att de är så trötta på att höra på mig. scratch

Nej.. fanatism är inget att hurra för. Men jag tycker att alla kvinniskor har rätt att åtminstone känna till vilka alternativ som finns, så att de kan göra ett medvetet val. Faktiskt. Så jag fortsätter att inte hålla tyst. Det här är en ren och skär mirakelmojäng. Jag önskar att fler får uppleva miraklet.

Lev mjukt
/Lotta
Till överst på sidan Gå ner
Miina
Moderator
Miina


Antal inlägg : 158
Age : 44
Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06.
1:a Koppen? : År 2003
Registration date : 08-07-26

ringar på vattnet Empty
InläggRubrik: Sv: ringar på vattnet   ringar på vattnet Emptytis jan 27, 2009 9:46 am

Ett stort tack för ditt engagemang och dagens vackraste ros för att du bryr dig om dina medmänniskor! flower
Till överst på sidan Gå ner
http://www.renasmorjan.com
LottaLuvin
Novis
Novis
LottaLuvin


Antal inlägg : 33
Age : 54
Menskopp? : Jag har en Pink Cup
1:a Koppen? : januari 2009
Registration date : 09-01-24

ringar på vattnet Empty
InläggRubrik: Sv: ringar på vattnet   ringar på vattnet Emptytis jan 27, 2009 1:34 pm

Tack för snälla orden. Men det är svårt att uppleva nåt så livsförändrande och bara säja 'jaha'. Så det är inte av min godhet jag pratar om den. Utan för att jag bubblar över.
Eller nej. Nu ljög jag lite. En av de viktigaste sakerna på min agenda är att vi slutar vingklippa oss, och lever våra drömmar. Och konventionella mensskydd vingklipper oss, isolerar oss, får oss att känna oss äckliga och obehagliga. Håller oss från att göra det vi vill. Åtminstone gjorde de det med mig. Och många med mig. Klart jag vill att alla ska ha tillgång till menskopp.

Lev mjukt!
/Lotta
Till överst på sidan Gå ner
Nanna Nyfiken
Novis
Novis



Antal inlägg : 30
Menskopp? : Jag har en...Lunette storlek 2, förr Lady Cup Large
1:a Koppen? : år 2008
Registration date : 08-08-13

ringar på vattnet Empty
InläggRubrik: Sv: ringar på vattnet   ringar på vattnet Emptyons feb 25, 2009 10:22 pm

Beställ och dela ut menskoppsvisitkort! Självklart till alla du känner! Men också t ex till butiker som kan tänkas vara intresserade. Har tipsat en Designtorget-butik att sälja menskopp och gav då bort ett visitkort också. Den som tog emot kortet tyckte det var
en bra idé.
En vän till mig är engagerad i en butik som bland annat säljer rättvisemärkt, hon tyckte det kunde passa med menskopp i sortimentet.

Vilka fler butiker kan tänkas vilja sälja? Hälsokostbutiker? Coop, ICA och liknande?
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





ringar på vattnet Empty
InläggRubrik: Sv: ringar på vattnet   ringar på vattnet Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
ringar på vattnet
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Informationsmaterial mm-
Hoppa till: