Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 ny början...

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
kicki
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 1
Menskopp? : mooncup
1:a Koppen? : 2009
Registration date : 09-01-25

ny början... Empty
InläggRubrik: ny början...   ny början... Emptymån jan 26, 2009 1:42 pm

Jag testade min menskopp för första gången igår när jag fick mens, det är ju helt underbart, inte svårt att sätta in, läcker inte, utmärkt nattetid, jag är såld helt enkelt. Men jag (som så många andra tydligen) tycker att den är jättesvår att få ut, i morse tog det säkert en kvart och då han jag ändå inga problem med att slappna av. Ibland får jag ett ordentligt tag om nederdelen av koppen, trycker in kanten och tror att vakuumet är borta, men lik förbaskat får jag bara ut den halvvägs, sen sugs den tillbaka igen. Jag har en mooncup, lilla storleken. Well, har bara tömt den tre gånger hittills, men det skulle gärna få gå smidigare. Tips? Och hur mycket vågar jag klippa antennen? lite skaver den, men nästan hela är av, rädd att inte få grepp om koppen utan...
Till överst på sidan Gå ner
Miina
Moderator
Miina


Antal inlägg : 158
Age : 44
Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06.
1:a Koppen? : År 2003
Registration date : 08-07-26

ny början... Empty
InläggRubrik: Sv: ny början...   ny början... Emptytis jan 27, 2009 9:44 am

Låt det gå några mensperioder så har din kropp vant sig vid koppen och du kommer då att ha lättare med uttagandet. Samma gäller antennen. Jag skulle inte klippa den om den inte skaver för mycket. Du KAN klippa bort den helt, men ju mer du klipper, desto mer oroar du dig för om du ska få ut koppen, och desto jobbigare blir uttagandet. Så klarar du av den som det är nu, tycker jag du ska vänta 1-2 månader innan du klipper bort resten.

Det är lite likadant med menskopp som när man försöker bli gravid. Plötsligt blir man så fokuserad på kroppens alla konstigheter att man börjar känna både det ena och det andra som man inte känt tidigare. T.ex. så är det många som upptäcker sina ägglossningsflytningar och värk vid ägglossning när man försöker bli gravid bara för att man nu blir mer fokuserad på sitt underliv och menscykel. Egentligen har de alltid funnits där, men man har inte märkt av det tidigare. Sammma med menskopp. Plötsligt börjar man märka av muskler som tidigare jobbat där i bakgrunden någonstans och anatomin kan nästan kännas helt förändrad bara för att man nu blir mer uppmärksam på det hela.

Så försök släppa alla tankar när du ska ta ut koppen. När du fått ut koppen halvvägs och den åker in igen, stig upp från toan och gå ett varv i lägenheten/på jobbet/ i skolan och försök om 10 minuter igen. Slappna av i benmusklerna, ta ett stadigt tag om koppen och lirka långsamt ut den. Släpp inte taget om koppen när ni väl börjat dra ut den.

Håll oss uppdaterade, Kicki, om hur det går för dig och lycka till! Ler
Till överst på sidan Gå ner
http://www.renasmorjan.com
 
ny början...
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Rent Praktiskt! Hur gör man? :: Att ta ut en menskopp!?-
Hoppa till: