Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 Nytt sätt att sätta in den?

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Kelsey
Nyfiken
Nyfiken
Kelsey


Antal inlägg : 1
Age : 36
Menskopp? : Jag har en DivaCup
1:a Koppen? : år 2008
Registration date : 08-08-29

Nytt sätt att sätta in den? Empty
InläggRubrik: Nytt sätt att sätta in den?   Nytt sätt att sätta in den? Emptymån mar 16, 2009 8:59 pm

Hej Hej första gången jag skriver här. Jag har nu haft min menskopp ett tag och den har verkligen ändrat mitt liv från att behöva byta lakan varje morgon och ta med sig massor av bindor till enkel tömmning 3-4 ggr om dyngnet. Min mensvärk har också lättat sedan jag började med menskoppen, är det ens möjligt? cheers

Till min fråga jo innan satte jag in min menskopp genom at sätta upp ena benet på toalettstolen, för då om jag åt bättre. Men för ca 2 veckor sedan trillade jag och slog mitt ena knä ur led. Så nu hoppar jag runt på kryckor och ska inte belasta eller röra mitt knä för mycket och jag ska ha min mens igen vilken dag som helst.

Hur ska jag göra nu, har någon nått tips?

Medans jag ändå frågar så undrar jag om jag kan använda Alcogel 85 till att rengöra min menskopp. Jag vet att det egentligen inte är rätta stället för den frågan.


MvH Kelsey
Till överst på sidan Gå ner
Miina
Moderator
Miina


Antal inlägg : 158
Age : 44
Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06.
1:a Koppen? : År 2003
Registration date : 08-07-26

Nytt sätt att sätta in den? Empty
InläggRubrik: Sv: Nytt sätt att sätta in den?   Nytt sätt att sätta in den? Emptyons mar 18, 2009 8:42 am

Kan du sätta upp det friska benet på toalettstolen och på det viset få samma vinkel? Jag har några kunder som föredrar att föra in koppen sittandes på huk, men det är nog ingen bra variant för dig. *tänker* Svårt det där... Jag för ju in den genom att sära på benen och luta mig lite framåt, vilket gör det lättare för mig, men det är så himla individuellt. Jag tror nästan du får pröva dig fram med olika vinklar. Det är just knät som begränsar dig, som du skriver, och då är det svårt att veta vilka ställningar som belastar ditt knä. Hoppas någon annan kan komma med bra tips åt dig!

Vad innehåller Alcogel 85? Kontakta Mkopp.se (gissar att det är där du köpt din kopp) och fråga Cecilia. Hon är kunnig och har lång erfarenhet. Eftersom jag bor i Finland och inte kommit i kontakt med produkten tidigare, vågar jag inte ta ställning så här rakt av. Berätta gärna när du får ett svar så får även andra veta.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.renasmorjan.com
LottaLuvin
Novis
Novis
LottaLuvin


Antal inlägg : 33
Age : 54
Menskopp? : Jag har en Pink Cup
1:a Koppen? : januari 2009
Registration date : 09-01-24

Nytt sätt att sätta in den? Empty
InläggRubrik: Sv: Nytt sätt att sätta in den?   Nytt sätt att sätta in den? Emptymån apr 13, 2009 10:26 am

Hmmm.. jag har inga problem med att sätta in min kopp medan jag fortfarande sitter på toan ..men det funkar antagligen inte för dig eftersom du vanligtvis står upp? Gissar att liggande skulle kunna funka - då belastas ju inte knäna men kan vinklas omkring bäst de vill - men däremot blir det ju lite pestigt att ta sig upp från liggande med trasigt knä. Jag rekommenderar nog att testa dig fram sittande på toan. Det måste logiskt sett vara det närmaste du kan komma din vanliga ställning, utan att belasta knät.
Lycka till!

/Lotta
Till överst på sidan Gå ner
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Nytt sätt att sätta in den? Empty
InläggRubrik: Sv: Nytt sätt att sätta in den?   Nytt sätt att sätta in den? Emptylör jul 11, 2009 12:16 pm

Jag kan sitta eller stå det spelar ingen roll! ibland måste man ju stå som när man sätter in koppen när man just duschat och inte vill städa hela badrummet!
Däremot det jag nog gör vid båda tillfällena är att jag böjer mig lite framåt...
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Nytt sätt att sätta in den? Empty
InläggRubrik: Sv: Nytt sätt att sätta in den?   Nytt sätt att sätta in den? Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Nytt sätt att sätta in den?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Rent Praktiskt! Hur gör man? :: Att sätta in en menskopp!-
Hoppa till: