Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 Några frågor kring forumet!

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Joe
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 5
Menskopp? : Jag har en...
1:a Koppen? : år 1900
Registration date : 09-03-15

Några frågor kring forumet! Empty
InläggRubrik: Några frågor kring forumet!   Några frågor kring forumet! Emptytor mar 19, 2009 7:57 pm

Hejsan!

Vart hittar jag de olika modellerna och strl på sidan? Känner mig helt förvirrad. Svara utförligt rabbit

Några frågor:
Jag ska välja kopp. Samlag ett fåtal gånger, ej fött barn, blöder plustamp 2 dagar, normal/mini resten av dagarna. Har känsliga slemhinnor och lite problem med svamp. Jag har blivit rekommenderad Ladycup small. Men läser att den kan vara lite krånglig att få ut (hal utan "ränder"). Finns det ngn mer som är skonsam mot slemhinnorna. Jag är lite fundersam på om den ändå inte är för liten. Vad tror ni? Kom med förslag på andra och motivera gärna.

MVH, J.
Till överst på sidan Gå ner
Miina
Moderator
Miina


Antal inlägg : 158
Age : 44
Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06.
1:a Koppen? : År 2003
Registration date : 08-07-26

Några frågor kring forumet! Empty
InläggRubrik: Sv: Några frågor kring forumet!   Några frågor kring forumet! Emptytor mar 19, 2009 11:16 pm

Hej och välkommen hit!

http://www.menskopp.nu/har-ar-markena-f34/ här finns de märken som det skrivs om på forumet. Borde vara komplett. Ler

http://afriska-engl.de.tl/Different-brands-and-sizes.htm här finns jämförelser av märkena på marknaden.

http://www.menskopp.nu/storlek-jamforelse-mellan-marken-f22/pa-en-rad-koppar-koppar-i-rad-t5.htm här finns en bild på några koppar och skillnaden mellan dessa.

Jag säljer själv endast Lunette, därför har jag ingen erfarenhet av de andra märkena, så jag kan bara tala för Lunette. Jag tror att t.ex. Lunettes lilla kopp skulle räcka åt dig. Troligtvis måste du tömma den oftare de dagar du blöder som mest, men samtidigt är den mindre och kommer förmodligen att passa din slida bättre då du inte fött barn. Lunette är räfflad, inte mjuk och inte hård (med andra ord så pass styv att den vecklar ut sig relativt lätt, och så pass mjuk att den är relativt lätt att föra in och hantera) och lämplig för kvinnor som inte fött barn.

Jag hoppas någon annan kan ge tips om andra märken!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.renasmorjan.com
Joe
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 5
Menskopp? : Jag har en...
1:a Koppen? : år 1900
Registration date : 09-03-15

Några frågor kring forumet! Empty
InläggRubrik: Sv: Några frågor kring forumet!   Några frågor kring forumet! Emptyfre mar 20, 2009 12:38 am

Den lilla lunetten känns faktiskt rätt bra nu när jag läste ditt inlägg Ler. Kanske skulle satsa på den då. Kan man byta den om den inte skulle passa? Isf bara inom lunett eller byta till annan modell också? Bara nyfiken. Bra att veta kanske. Gillade att den var räfflad. Då dyker inte skräcktanken att inte få grepp om den upp på samma sätt.

Vill gärna ha fler märkestips också. Men skynda på för snart är mensen här! Wink
Till överst på sidan Gå ner
Joe
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 5
Menskopp? : Jag har en...
1:a Koppen? : år 1900
Registration date : 09-03-15

Några frågor kring forumet! Empty
InläggRubrik: Sv: Några frågor kring forumet!   Några frågor kring forumet! Emptyfre mar 20, 2009 12:42 am

En sak jag inte begriper är: ladycupen s är MINDRE än lilla lunett. Men ändå står det så här ladyc. "för dig under 25, inga barn" och på lunett "under 20 och eller oskuld?" Talar ju lite emot varandra?
Till överst på sidan Gå ner
Miina
Moderator
Miina


Antal inlägg : 158
Age : 44
Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06.
1:a Koppen? : År 2003
Registration date : 08-07-26

Några frågor kring forumet! Empty
InläggRubrik: Sv: Några frågor kring forumet!   Några frågor kring forumet! Emptyfre mar 20, 2009 8:52 am

Jag tror att du får byta till vilken sort du vill/storlek du vill hos Cecilia på mkopp.se, men kontakta henne så får du veta säkert. Jag säljer ju bara Lunette. Ler

Var har du läst "under 20 och eller oskuld" för Lunette? Jag måste ändra det. Lilla Lunette är för kvinnor som inte fött barn eller som blöder lite.

Så här ser Lunettes senaste storleksguide ut:









Lighter flow

Heavier flow

virgin

1

1

teenager

1

1 or 2

Young woman, has not given
birth


1

2

Young woman, has given birth

1 or 2

2

Adult woman, has not given
birth


2 (or 1)

2

Adult woman, has given birth

2 (or 1)

2

Short vagina (you can easily
reach your cervix with your finger)


1

1

Active sportswoman, e.g.
pilates, yoga


1

1




Så jag står fast vid att lilla, nummer 1, skulle passa dig. Eller vad tror du?

Att man graderar kopparna olika är inget man behöver fästa någon större uppmärksamhet vid. Ett märke kan ha fler olika modeller och därför graderar in dem olika e.t.c. Jag vet att Lunette har unga kvinnor i 15-års åldern som har den stora koppen, så det handlar mest om att hitta den rätta för just den specifika kunden.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.renasmorjan.com
Joe
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 5
Menskopp? : Jag har en...
1:a Koppen? : år 1900
Registration date : 09-03-15

Några frågor kring forumet! Empty
InläggRubrik: Sv: Några frågor kring forumet!   Några frågor kring forumet! Emptylör mar 21, 2009 12:05 pm

Den storleksguiden var ju mkt bättre! Jag tror att det var på amandas intima jag läste det! Kolla där först!

Okej skall kolla upp mkopp.se. Tack så jättemkt för att du hjälper mig Ler. Betyder mkt! Väldigt glad
Till överst på sidan Gå ner
Miina
Moderator
Miina


Antal inlägg : 158
Age : 44
Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06.
1:a Koppen? : År 2003
Registration date : 08-07-26

Några frågor kring forumet! Empty
InläggRubrik: Sv: Några frågor kring forumet!   Några frågor kring forumet! Emptylör mar 21, 2009 12:39 pm

Ah, okej, då kan jag inte påverka texten, för Amandas Intima är egen återförsäljare och står alltså inte under mig.

Det var så lite så! Hoppas du blir hittar en kopp du blir nöjd med!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.renasmorjan.com
Joe
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 5
Menskopp? : Jag har en...
1:a Koppen? : år 1900
Registration date : 09-03-15

Några frågor kring forumet! Empty
InläggRubrik: Sv: Några frågor kring forumet!   Några frågor kring forumet! Emptylör mar 21, 2009 11:46 pm

Jag funderar på att satsa på lilla lunett. Om jag beställer av dig vad kostar det totalt då? Med nödvändiga redgöringsprylar osv. Sänds det i ett diskret kuvert?

Har du storleksbyte eller pengar tillbaka om det inte skulle fungera?

Kram till dig med Väldigt glad
Till överst på sidan Gå ner
Miina
Moderator
Miina


Antal inlägg : 158
Age : 44
Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06.
1:a Koppen? : År 2003
Registration date : 08-07-26

Några frågor kring forumet! Empty
InläggRubrik: Sv: Några frågor kring forumet!   Några frågor kring forumet! Emptysön mar 22, 2009 9:45 am

Jag skickar dig ett privat meddelande. Ler
Till överst på sidan Gå ner
http://www.renasmorjan.com
Sponsored content





Några frågor kring forumet! Empty
InläggRubrik: Sv: Några frågor kring forumet!   Några frågor kring forumet! Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Några frågor kring forumet!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Om Forumet :: Ny här? här finns lite bra att veta!-
Hoppa till: