Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 Glidmedel vid insättning?

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
annah
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 1
Menskopp? : Jag har en...
1:a Koppen? : år 1900
Registration date : 09-04-08

Glidmedel vid insättning? Empty
InläggRubrik: Glidmedel vid insättning?   Glidmedel vid insättning? Emptyons apr 08, 2009 12:43 pm

Hej alla!

Jag har provat det här menskopp idag trots att jag inte har mens just nu, men fick inte till det riktigt bra. Jag har en Lunette stor storlek, det gjorde ont att försöka få in den, så den kom aldrig in riktigt. (har fött barn, dock inte nyligen, o är 26 år) Provade utan glidmedel men det kändes jätteobehagligt, som att det var för trångt, men jag spände mej säkert också lite. Försökte både liggandes o sittandes.

Kanske borde prova med glidmedel? Mindre storlek?
Jag vill verkligen få det att funka, tycker att det är verkligt bra alternativ.

Tack på förhand!
Anna.
Till överst på sidan Gå ner
Miina
Moderator
Miina


Antal inlägg : 158
Age : 44
Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06.
1:a Koppen? : År 2003
Registration date : 08-07-26

Glidmedel vid insättning? Empty
InläggRubrik: Sv: Glidmedel vid insättning?   Glidmedel vid insättning? Emptyons apr 08, 2009 5:02 pm

Slemhinnorna och sekretet förändras rejält vid mens. Vänta till mensen och se vad som händer. Jag tror att det kommer att fungera bättre när du väl fått din mens.

Visst kan du pröva glidmedel, men det kommer inte att förändra annat än själva halheten så att säga. En mindre storlek kanske kan vara något, men oftast behöver en kvinna som fött barn den stora koppen eftersom hela muskulaturen blir lite slappare när man fött barn. En liten kopp kan därför börja läcka på sidorna då musklerna inte får tag om koppen.

Men vänta som sagt och se vad som händer, om det kanske är så att den stora trots allt passar, bara mensen sätter igång.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.renasmorjan.com
Nanna Nyfiken
Novis
Novis



Antal inlägg : 30
Menskopp? : Jag har en...Lunette storlek 2, förr Lady Cup Large
1:a Koppen? : år 2008
Registration date : 08-08-13

Glidmedel vid insättning? Empty
InläggRubrik: Sv: Glidmedel vid insättning?   Glidmedel vid insättning? Emptymån apr 13, 2009 11:34 pm

Min syster hade också problem med att få in en Lunette på bra sätt, vi
bytte kopp hon och jag så hon fick min Lady Cup large, den är mjukare
och den tycker hon är mycket lättare att få in och hon tycker att den
är bekvämare, hon slipper känna antennen.

Jag däremot tycker att Lunetten är lättare vecklar ut sig och är
lättare att sätta in än Lady Cup och jag störs inte av att känna
antennen då och då.

Det är så olika.

Du skriver att du försökt få in den både liggandes och sittandes. Jag brukar stå upp med benen lite isär, luta mig lite framåt och böja lätt på knäna när jag sätter in koppen.

Hoppas det funkar bättre när du försöker igen. Lycka till!
Till överst på sidan Gå ner
LottaLuvin
Novis
Novis
LottaLuvin


Antal inlägg : 33
Age : 54
Menskopp? : Jag har en Pink Cup
1:a Koppen? : januari 2009
Registration date : 09-01-24

Glidmedel vid insättning? Empty
InläggRubrik: Sv: Glidmedel vid insättning?   Glidmedel vid insättning? Emptytis apr 14, 2009 6:43 pm

Jag använde glidmedel när jag testade min ladycup första gångerna.. testade inte ens utan innan - jag tänkte att det är bättre ju lättare och smidigare allting går redan från början.. så blir det lättare för hjärnan än om jag krånglar och härjar och grejar en massa innan jag får det att funka.

Och fortfarande så sköljer jag den i varmt vatten precis innan jag sätter in den. Då är den varm och snäll, och lite lagom blöt och lättinglidlig (nytt fint svenskt ord som jag just skapat) och allt blir enkelt och ..glatt, helt enkelt. Väldigt glad

Lycka till!
/Lotta
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Glidmedel vid insättning? Empty
InläggRubrik: Sv: Glidmedel vid insättning?   Glidmedel vid insättning? Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Glidmedel vid insättning?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Rent Praktiskt! Hur gör man? :: Att sätta in en menskopp!-
Hoppa till: