Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 DivaCupen borta?

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
gh64
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 9
Menskopp? : DivaCup
1:a Koppen? : 2008-02
Registration date : 08-06-01

DivaCupen borta? Empty
InläggRubrik: DivaCupen borta?   DivaCupen borta? Emptytor apr 23, 2009 7:56 pm

Hej!
Jag har noterat att DivaCupen försvunnit från www.mkopp.se och undrar litegrann varför... Nu när man går in på sidan så får i alla fall jag bestämt uppfattningen att färgen numera är det absolut viktigaste i sammanhanget och inte volymen eller mjukheten... Herregud... Grön, rosa, blå, lila, orange... och bara denna förbaskade LadyCup som är utan räfflor och tydligen jättesvår att ta ut. Trots storlek Large så rymmer den endast 25 ml! På tok för lite.
Jag har köpt både en DivaCup och en Lunette och försöker bestämma mig vilken som är bäst, och det lutar faktiskt åt DivaCupen för den är så otroligt slät (utom den räfflade delen Laughing ), mjuk och bekväm. Lunetten har lite skarvar efter gjutningen och vassa kanter. Den är dock lättare att sätta in i början av mensen, då man har ont och kanske lite kramp i underlivet.

/G
Till överst på sidan Gå ner
LottaLuvin
Novis
Novis
LottaLuvin


Antal inlägg : 33
Age : 54
Menskopp? : Jag har en Pink Cup
1:a Koppen? : januari 2009
Registration date : 09-01-24

DivaCupen borta? Empty
InläggRubrik: Sv: DivaCupen borta?   DivaCupen borta? Emptyfre apr 24, 2009 3:24 pm

Jag har inga problem med att ta ut min LadyCup? Tokkär i den... Och de två timmar utan oro jag får ha mellan tömningarna under mina värsta niagarafallen-dagarna är himmelriket jämfört med innan koppen när jag gick omkring med tampong OCH en ihopvikt handduk inknycklad i brallorna.. och var tvungen att vara hemma under de där dagarna.. och skydda säng och soffa och stolsdynor och allt vad det är.. trots tampongen och handduken..

..så jag har inte ens haft förstånd(?) att önska att koppen skulle rymma ännu mer än den gör.

Ber om ursäkt för att jag är off-topic.. har inte ett endaste ord till svar på det inlägget egentligen verkar handla om *ler lite*
Däremot är jag nyfiken på om du får nån info om varför Divan försvunnit ur sortimentet. Har nog inte hört annat än bra saker om den, så det känns lite underligt?

Lev mjukt
/Lotta
Till överst på sidan Gå ner
Nizhoni
Novis
Novis



Antal inlägg : 29
Age : 45
Menskopp? : Jag har en Keeper I love you och en Moon Cup (US)
1:a Koppen? : 2005
Registration date : 08-10-14

DivaCupen borta? Empty
InläggRubrik: Sv: DivaCupen borta?   DivaCupen borta? Emptymån apr 27, 2009 6:50 am

Mkopp.se har ändrat sitt utbud förr, jag har en gång i tiden köpt min Keeper där.

Jag har ju både The Keeper och dess silikonvariant The Moon Cup, båda är helt släta på utsidan men det försvårar inte urtagningen alls i mitt tycke. DivaCup har jag också prövat och det enda räfflorna gjorde var att skava och irritera.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





DivaCupen borta? Empty
InläggRubrik: Sv: DivaCupen borta?   DivaCupen borta? Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
DivaCupen borta?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Märken & Storlekar :: Här är märkena! :: The Diva Cup (Canada)-
Hoppa till: