Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 Naturtsvamp som tampong

Gå ner 
+2
Ingridstuva
Ioma
6 posters
FörfattareMeddelande
Ioma
Moderator
Ioma


Antal inlägg : 17
Menskopp? : Jag har ingen ännu
1:a Koppen? : 1900
Registration date : 08-05-28

Naturtsvamp som tampong Empty
InläggRubrik: Naturtsvamp som tampong   Naturtsvamp som tampong Emptyons maj 28, 2008 11:57 pm

Jag vet inte var jag ska lägga denna tråd så jag lade den här så får ni flytta den dit ni tycker den ska vara.

Jag har använt natursvampar som tampong under 2-3 år nu och det funkar kanonbra.
Jag har alltid blött extremt mycket och en vanlig tampong var jag tvungen att byta en gång i timmen annars började den läcka.
Har alltid haft stora problem med det.

Vi har aldrig haft bra ekonomi och jag funderade länge på vad jag kan göra för att minska kostnaden av mensskydd och hittade ecosofts produkter.
jag tänkte att det inte kan skada att testa både svampar och tygbindor vilket jag gjorde.
Jag kunde numera gå många timmar utan att börja läcka blod med svampen.
När jag gick på toan tog jag ut den och skölde igenom den och satte in den igen.

Den ska vara fuktig av vatten när man sätter in den för då håller den sig mjuk som bommul.

Jag droppade vatten i svampen tills dess att den började läcka och mätte upp hur mycket den innehöll: HELA 30ml!!!!!!!!!!!!!!

O vatten är rinnigare än blod så.....

Någon gång då och då doppar man svampen i kokande vatten (jag gör det ungefär ¨varannan månad).
Man ska absolut inte låta den koka mer än 1 minut för då kan den börja trasa upp sig.

När det börjar lossna bitar från den är det dax att skaffa en ny.

man kan även använda den om man känner att man har mycket flytningar.
Jag använder faktiskt min VARJE DAG.
Det är enbart på nätterna jag inte har den.

Enligt min gyn är mina slemhinnor så perfekta de någonsin kan bli på grund av att jag inte använt vanlit tampong på så många år.
Vanliga tamponger torkar ju ut slemhinnorna och det gör INTE svampen utan den bibehåller slemhinnornas fuktighet hela tiden.

Perfekt helt enkelt.

Jag vill dock testa menskopp bara för att testa men har inte haft någon information i ämnet så nu tänkte jag att jag skulle lära mig hur det funkar och testa en sådan.

Allt man kan spara naturen OCH pengar OCH sig själv på är värt att testa eller hur!
Till överst på sidan Gå ner
Ingridstuva
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 14
Menskopp? : Jag har
1:a Koppen? : 1900
Registration date : 08-05-29

Naturtsvamp som tampong Empty
InläggRubrik: Sv: Naturtsvamp som tampong   Naturtsvamp som tampong Emptytor maj 29, 2008 12:29 am

Låter ju hur bra som helst.

Vart kan en få tag i dessa mirakelsvampar då?Ler Har också problem med vardagliga flytningar som kräver trosskydd, vilket både kostar för mig och för miljön... det känns inte så bra, men hittils har jag inte vetat något alternativ.

Är det på hälsokostbutik eller via nätet?Ler

Kram/Ingrid
Till överst på sidan Gå ner
Ioma
Moderator
Ioma


Antal inlägg : 17
Menskopp? : Jag har ingen ännu
1:a Koppen? : 1900
Registration date : 08-05-28

Naturtsvamp som tampong Empty
InläggRubrik: Sv: Naturtsvamp som tampong   Naturtsvamp som tampong Emptytor maj 29, 2008 12:56 pm

Jag tycker hälsokostbutiker borde ha faktiskt.
Jag sålde sådana tidigare men lagt ner företaget efter min cancer.
Jag tror dock att jag kan få tag från mina leverantörer fortfarande om du inte hittar nån annanstans.
Så säg till i så fall så kan jag kolla
Till överst på sidan Gå ner
Caija
Grundaren ;0)
Caija


Antal inlägg : 68
Age : 39
Menskopp? : Lunette
1:a Koppen? : 1998
Registration date : 08-05-23

Naturtsvamp som tampong Empty
InläggRubrik: Sv: Naturtsvamp som tampong   Naturtsvamp som tampong Emptylör maj 31, 2008 5:13 pm

Något som jag hört om svamparna är att de ofta bryts i och nära korallrev, och att man då ofta bryter stora mängder på samma plats... Och på så sätt skadar svampbeståndet och platserna där de växer.

Vad säger återförsäljarna om svampbrytningen? hur går den till? Är den skonsam för miljön?
Till överst på sidan Gå ner
Ioma
Moderator
Ioma


Antal inlägg : 17
Menskopp? : Jag har ingen ännu
1:a Koppen? : 1900
Registration date : 08-05-28

Naturtsvamp som tampong Empty
InläggRubrik: Sv: Naturtsvamp som tampong   Naturtsvamp som tampong Emptysön jun 01, 2008 6:49 pm

Hej caija.
Nej de jag köper ifrån är väldigt noga med att det inte tas från ett och samma ställe plus att de tas i en viss storlek så att det lätt blir nybildningar.
Så visst det tas ju från naturen men på ett bra sätt.
Plus att det ju faktiskt är bättre att använda naturresurserna än att förstöra naturen med plast o sånt...
Till överst på sidan Gå ner
Caija
Grundaren ;0)
Caija


Antal inlägg : 68
Age : 39
Menskopp? : Lunette
1:a Koppen? : 1998
Registration date : 08-05-23

Naturtsvamp som tampong Empty
InläggRubrik: Sv: Naturtsvamp som tampong   Naturtsvamp som tampong Emptymån jun 02, 2008 9:07 pm

Det är bra at tveta!

Man vill ju inte göra mer övergrepp på moder natur än nödvändigt ^^
Till överst på sidan Gå ner
Rexy
Moderator



Antal inlägg : 31
Age : 48
Menskopp? : Jag har
1:a Koppen? : 1900
Registration date : 08-05-29

Naturtsvamp som tampong Empty
InläggRubrik: Sv: Naturtsvamp som tampong   Naturtsvamp som tampong Emptytis jun 03, 2008 8:22 am

nej det skulle ju bekämpa hela principen med miljövänligt skydd om man skadar miljön med att plocka den :S

Det du har hört Caija, det är nog innom turistindustrin för det mästa gissar jag.. så jag kommer inte köpa natursvampar som turist vet jag..
Till överst på sidan Gå ner
Ingridstuva
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 14
Menskopp? : Jag har
1:a Koppen? : 1900
Registration date : 08-05-29

Naturtsvamp som tampong Empty
InläggRubrik: Sv: Naturtsvamp som tampong   Naturtsvamp som tampong Emptytis jun 03, 2008 12:52 pm

Jag läste någonstans att en kan använda natursvamp dagligen för att det är dyrt och miljötråkigt med trosskydd. Stämmer detta?Ler
Till överst på sidan Gå ner
Ioma
Moderator
Ioma


Antal inlägg : 17
Menskopp? : Jag har ingen ännu
1:a Koppen? : 1900
Registration date : 08-05-28

Naturtsvamp som tampong Empty
InläggRubrik: Sv: Naturtsvamp som tampong   Naturtsvamp som tampong Emptyfre jun 06, 2008 12:53 am

Jag använder min natursvamp dagligen så slipper man bry sig om trosskydden.
Jag har haft natursvamp dagligen i ca 2-3 år nu och det är faktiskt så att jag inte ens behövt byta ut dem förrän nu.
NU som först måste jag köpa nya.

När jag har mens har jag dem även över natten.
Till överst på sidan Gå ner
fager
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 2
Menskopp? : Jag har en...
1:a Koppen? : år 1900
Registration date : 08-07-18

Naturtsvamp som tampong Empty
InläggRubrik: Sv: Naturtsvamp som tampong   Naturtsvamp som tampong Emptyfre jul 18, 2008 6:19 pm

jag har lite frågor angående natursvampar...

var kan man hitta dem?
vilken prisklass talar vi om?
kan man ha dem under sex?
kan man ha dem tillsamans med kopparspiral?
är de runda eller ovala? allså hur ser de ut?
Till överst på sidan Gå ner
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Naturtsvamp som tampong Empty
InläggRubrik: Sv: Naturtsvamp som tampong   Naturtsvamp som tampong Emptysön jul 20, 2008 11:11 am

Kontakta Ioma som finns här på forumet!!! hon är trådstartaren!!! hon har en hel del erfarenhet i ämnet!!!
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Naturtsvamp som tampong Empty
InläggRubrik: Sv: Naturtsvamp som tampong   Naturtsvamp som tampong Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Naturtsvamp som tampong
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Allmänt om Menskoppar :: Andra Återanvändbara mensskydd :: Om Natursvampen-
Hoppa till: