Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 Som en liten omogen flicka...

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
S.i.W
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 3
Age : 41
Menskopp? : Jag har en mooncup
1:a Koppen? : år 2009
Registration date : 09-07-02

Som en liten omogen flicka... Empty
InläggRubrik: Som en liten omogen flicka...   Som en liten omogen flicka... Emptytor jul 02, 2009 2:44 am

Så känner jag just nu... I posten igår kom min m-kupp och flera dagar tills mensen... Är så nyfiken om den kommer funka, snubblade över den på nätet och efter ha googlat en massa bestämde jag mig för att pröva..Bindor har jag svårt för och tampongerna kommer jag inte helt överens med, visserligen lite bättre sedan jag hittade dem med aplikator i men inte riktigt nöjd.. så Aldrig har jag sett fram mot mensen (nåja ska vara när en "olycka" skett och man inte vet om man går i "väntans tider", då är den väldigt välkommen) men annars så har den alltid varit en ovälkommen och besvärlig gäst... Har testat m-kuppen några gånger, bara för att se att jag är redo... och nu går jag här... en hel vecka kvar och bara väntar Suspect Razz
Till överst på sidan Gå ner
prinsessan81
Novis
Novis



Antal inlägg : 35
Menskopp? : Jag har en LadyCup L
1:a Koppen? : år 1900
Registration date : 09-04-26

Som en liten omogen flicka... Empty
InläggRubrik: Sv: Som en liten omogen flicka...   Som en liten omogen flicka... Emptyons jul 08, 2009 6:44 pm

Visst blir det så att man knappt kan vänta..! Väldigt glad
Har själv köpt en liten ladycup som jag vill testa att ha de sista dagarna. Har provat den nu innan och den poppat upp snällt och fint! Kan knappt vänta tills jag får prova den på riktigt!
Till överst på sidan Gå ner
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Som en liten omogen flicka... Empty
InläggRubrik: Sv: Som en liten omogen flicka...   Som en liten omogen flicka... Emptylör jul 11, 2009 12:05 pm

Ja när man sen är en erfaren användare så (iallfall för mig) kommer och passerar mensen som vilken vecka som helst, med bara det inslaget att jag tömmer min kopp 2 gånger per dygn. En liten klisterlapp på spegeln på toa påminner mig om att det är den veckan... Så jag ägnar inte min mens den minsta tanke mer än de få minuter som det tar att tömma den.

Lycka till och skriv gärna hur det går! Ska bli så spännande att höra och läsa!

/Svea
Till överst på sidan Gå ner
S.i.W
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 3
Age : 41
Menskopp? : Jag har en mooncup
1:a Koppen? : år 2009
Registration date : 09-07-02

Som en liten omogen flicka... Empty
InläggRubrik: Sv: Som en liten omogen flicka...   Som en liten omogen flicka... Emptytis jul 14, 2009 1:00 am

Nu har jag testat min mooncup på riktigt så att säga... och har absolut inget negativt att säga om det.. Tänkte kanske att man skulle misslyckas och spilla över kanten när man tar ur den, eller sätta den fel så den läckte... Men från dag ett till sista dagen funkade den perfekt... Helt otroligt, inget läckage eller smärta pga av torra slemhinnor eller rädsla för lukt när man haft den för länge.. Det är skamligt att man gått sedan 13 års ålder och aldrig hört talas om denna produkt!!! Det stora problemet och sorgen kommer nog vara när man rest bort och glömt sin m-kopp hemma och måste återgå till de gamla lösningarna!!
Till överst på sidan Gå ner
S.i.W
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 3
Age : 41
Menskopp? : Jag har en mooncup
1:a Koppen? : år 2009
Registration date : 09-07-02

Som en liten omogen flicka... Empty
InläggRubrik: Sv: Som en liten omogen flicka...   Som en liten omogen flicka... Emptyons aug 12, 2009 12:40 am

Har i stort sett gett bort alla mina bindor till syster yster nu Väldigt glad Fortfarande lika positivt med m-koppen, har varit och rest med den och det var så underbart att trots man bodde hos en kille(de har sällan papperskorg på toan, och även om de har det är det inte så att jag är sugen att stoppa mina intima saker där)inte ha några besvär!! Hade bara en liten sprayflaska med antibakteriellt med mig och sköljde ur och sprutade...Hade även apoteketets intimtvål så när sista gången på mensen var gjord tvättade jag ordentligt och la ner i påsen... Orade mig inte heller för att fläcka ner hans lakan eller vita soffa... Helt fantastiskt var det, upprepar bara... M-koppen, varför finns ingen info om dig... Länge leve INTERNET!
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Som en liten omogen flicka... Empty
InläggRubrik: Sv: Som en liten omogen flicka...   Som en liten omogen flicka... Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Som en liten omogen flicka...
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Om allt möjligt! och lite till då ja... :: Roliga händelser och skräckupplevelser-
Hoppa till: