Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 Ny och nyfikten

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
kiwin
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 1
Age : 32
Menskopp? : Har ingen än...
Registration date : 09-09-26

Ny och nyfikten Empty
InläggRubrik: Ny och nyfikten   Ny och nyfikten Emptylör sep 26, 2009 4:23 pm

Hej! Har precis fått höra talas om fenomenet menskopp och har kommit fram till att jag är lite intresserad. Ny och nyfikten Icon_smile

Har läst omkring lite här på forumet, men har ändå några fårgor jag känner att jag behöver ställa..
Hur bra funkar den i träningssamanhang? Har läst om nån som brukade springa med sin, men hur skulle den fungera i lite mer extrema sporter? (som t.ex gymnasik, kampsporter och liknande sporter)

Har även planer på att gå lumpen (eller vad man nu ska kalla det efter att nya lagen trätt i kraft Ny och nyfikten Icon_lol) och undrar även hur det skulle funka när man ligger ute i fält när det gäller rengöring av både händer och kopp.
Har hört om folk som använt tamponger i fält och att det funkat med dem.. men de har ju aldrig behövt tänka på att rengöra dem och liknande.

Sen är jag lite orolig över om jag skulle klara av att använda en menskopp. Jag har nämligen aldrig lärt mig använda tamponger och är även oskuld.
Jag har ingen tvekan på att jag skulle kunna lära mig använda menskopp, men tror ni att det är bäst att man i alla fall lär sig att hantera en tampong innan då de verkar vara lite lättare att få ur?

Tacksam för svar! Ny och nyfikten Icon_smile
Till överst på sidan Gå ner
prinsessan81
Novis
Novis



Antal inlägg : 35
Menskopp? : Jag har en LadyCup L
1:a Koppen? : år 1900
Registration date : 09-04-26

Ny och nyfikten Empty
InläggRubrik: Sv: Ny och nyfikten   Ny och nyfikten Emptyfre okt 02, 2009 3:16 pm

Jag tror inte det är några problem att använda menskopp i mer extrema sporter. Man känner den inte hur som. Men man kan ju alltid komplettera med en liten binda för säkerhets skull. Jag har provat flera olika märken. Den absolut enklaste att använda för mig var den lilla ladycupen. Men så är den verkligen liten också och rymmer inte så mycket. Men den poppar upp snabbt och lätt och är ju mindre så den tas ut och in utan problem. Kanske lite hal då man inte riktigt får grepp om den. Lätt för nybörjaren tycker jag.

Mooncup är en mellanhård som jag tror funkar för de flesta. Lite för bred i botten, blir svårare att vrida runt den. Men det är ju en personlig åsikt. Menskoppen jag använder mest nu är den stora Lunetten. Jag fick dock klippa bort så mycket som det bara går av botten för den är lite lång för mig. Men nu känns den inte alls. Den måste jag släppa när den bara är halvvägs in, annars suger den fast sig i livmodertappen på mig och då mår man konstigt min sagt..! Men man lär sig trixen med var och en för alla är så olika.
Den stora ladycupen var den första jag använde, men det var ganska krångligt att få upp den för den är så mjuk. Men för många går det hur bra som helst.
Jag tycker inte att du behöver öva med en tampong först. Men kanske kan du börja med en mindre om du känner dig osäker?
Lycka till! Själv ÄLSKAR jag att använda menskopp!
Till överst på sidan Gå ner
Emp
Nyfiken
Nyfiken
Emp


Antal inlägg : 11
Menskopp? : MeLuna S
1:a Koppen? : 2009-10-00
Registration date : 09-09-29

Ny och nyfikten Empty
InläggRubrik: Sv: Ny och nyfikten   Ny och nyfikten Emptyfre okt 09, 2009 10:26 pm

Jag har dock ännu inte provat min första menskopp men jag har fått hem den och den (ihopvikt) är lika stor som en liten tampong. Visst rymmer den inte så mycket då men det kan ju vara en att börja med. Jag har en small MeLuna vilket är den minsta menskoppen av alla sorter vad jag läst mig till och billig var den också. Så är du rädd för att kopparna ska vara stora rekommenderar jag verkligen den Ler
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Ny och nyfikten Empty
InläggRubrik: Sv: Ny och nyfikten   Ny och nyfikten Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Ny och nyfikten
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Allmänt om Menskoppar :: Menskopp?? Vad?-
Hoppa till: