Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 Hur undviker jag läckage i början ??

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
mirre
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 1
Menskopp? : Jag har en...
1:a Koppen? : år 1900
Registration date : 09-11-14

Hur undviker jag läckage i början ?? Empty
InläggRubrik: Hur undviker jag läckage i början ??   Hur undviker jag läckage i början ?? Emptylör nov 14, 2009 3:00 am

Hola! Hur undviker jag läckage i början ?? Icon_biggrin

Hoppas det går bra att jag lägger min fråga här...

Jag har nu använt min menskopp vid kanske fyra-fem mensar ungefär och jag trodde koppen skulle vara mycket svårare att ha å göra med och jag är mycket nöjd med den. Hur undviker jag läckage i början ?? Icon_cool
Nu har jag mest bara tränat på att använda den; ta in den å få ut den, viknigar osv och jag tycker jag har fått hyfsat bra kläm på det!

Nu vill jag ta nästa steg!
Jag har alltid använt en binda "ifall" koppen skulle läcka (eftersom jag inte kan lita på den till 100% än) så att jag kan gå säker i skolan utan att en stor blodfläck hamnar i brallorna. Det brukar nämligen läcka precis efter jag har fått in koppen. Resten av dagen håller det och läcker inte alls.

Antagligen sitter den väl för högt upp eller för långt ner och kanske rättar den till sig och sätter sig på plats när jag börjar gå lite. Eller så är de blodet som sitter på slidväggen utanför koppen som hamnar i trosan.

Eller vad kan de vara? Hur undviker jag läckage i början ?? Icon_eek

Egentligen har jag inget större problem med att ha på mig minibindor. Men tänker man på badhus eller stranden så låter läckage inte så lockande.

Kanske finns det någon check-teknik man kan göra, så att man kan vara säker på att den har vecklat ut sig ordentligt och att den sitter på rätt plats. Jag prövar mig fram än så länge, men det hamnar ändån alltid lite blod i trosan. Hur undviker jag läckage i början ?? Icon_scratch

Någon som har nått litet tips? :]

/mirre
Till överst på sidan Gå ner
Nizhoni
Novis
Novis



Antal inlägg : 29
Age : 45
Menskopp? : Jag har en Keeper I love you och en Moon Cup (US)
1:a Koppen? : 2005
Registration date : 08-10-14

Hur undviker jag läckage i början ?? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur undviker jag läckage i början ??   Hur undviker jag läckage i början ?? Emptytis nov 17, 2009 7:02 pm

Förmodligen är det blodet på slidväggen som hamnar i trosan om koppen annars håller tätt. Det är svårt att undvika helt men det går att minska genom att försöka torka bort det efter att man fått koppen på plats.
Lite blod får du bort när du för ett finger runt kanten på koppen för att känna efter så den är öppen och att livmodertappen sitter i koppen, blodet fastnar ju på fingret. Ännu lite till får du bort om du försöker torka lite med en blöt tvättlapp runt botten på koppen (per automatik så torkas även slidväggen lite), det kan räcka för att det inte ska synas något i trosorna. Ler
Till överst på sidan Gå ner
 
Hur undviker jag läckage i början ??
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Vad tycker du om Lunetten???

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Rent Praktiskt! Hur gör man? :: Att sätta in en menskopp!-
Hoppa till: