Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 Sveda vid slutet av mensen?

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Nattfrost
Nyfiken
Nyfiken
Nattfrost


Antal inlägg : 2
Age : 38
Menskopp? : Jag har en MoonCup.
1:a Koppen? : år 2008.
Registration date : 08-11-21

Sveda vid slutet av mensen? Empty
InläggRubrik: Sveda vid slutet av mensen?   Sveda vid slutet av mensen? Emptymån jan 11, 2010 5:46 pm

Hej på er! Sveda vid slutet av mensen? Icon_bounce
Hittade inget ren fråge-kategori för allmänna frågor. Men ställer min fråga här.

Jag har använt mig an min MoonCup sedan slutet av 2008. det har fungerat suveränt på alla sätt och vis. Men senaste två gångerna nu, har jag fått en rejäl släng av sveda i samband med min mens. I slutet, har lite oregelbunden mens, men det är väl ungefär 7-10 dagar. Och nu fick jag denna sveda igen, efter ungefär en vecka. Runt slidöppningen kan man säga.

I somras hade jag en svampinfektion som jag behandlade med vaginatorer (ja, eller vad det heter..ni vet, som stolpiller) och em creme. Och detta gick bort. Så när jag förra månaden fick den här svedan, tänkte jag att det kanske var någon form av svamp? Har kompisar som lätt får svamp på de har mens. Jag hade kvar av cremen, så jag använde lite av den.

Men det gick över, och om det var cremen eller inte vet jag inte. Men nu är det samma sak igen. Inte alls lika illa som förra gången, men ändå. Har inte använt min svampcreme då jag inte är säker på vad det är. Tänkte att jag kan juh vänta och se, om det går över av sig själv efter mensen är slut?

Hade någon teori, om det kan vara så att själva införandet av koppen irriterar slemhinnan/slidmynningen? Jag kanske är väldigt känslig? Så jag nästan borde använda glidmedel?

Någon som har haft samma problem eller liknande?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.nattfrost.se
Nizhoni
Novis
Novis



Antal inlägg : 29
Age : 45
Menskopp? : Jag har en Keeper I love you och en Moon Cup (US)
1:a Koppen? : 2005
Registration date : 08-10-14

Sveda vid slutet av mensen? Empty
InläggRubrik: Sv: Sveda vid slutet av mensen?   Sveda vid slutet av mensen? Emptysön jan 17, 2010 8:36 pm

Pröva att använda lite glidmedel till en början, det kan vara så enkelt att du blir lite torr och därmed irriterad av allt pillande med koppen. Lite mer tvättande blir det ju också vilket ökar på känsligheten en hel del.

Är den den engelska mooncup du har? Den har väl ränder nertill och även de kan irritera en del, jag måste ha en kopp som är slät för greppränderna ger mig väldiga probelm.
Till överst på sidan Gå ner
 
Sveda vid slutet av mensen?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Allmänt om Menskoppar :: Menskopp?? Vad?-
Hoppa till: