Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 Utvecklingsproblem....

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Ioma
Moderator
Ioma


Antal inlägg : 17
Menskopp? : Jag har ingen ännu
1:a Koppen? : 1900
Registration date : 08-05-28

Utvecklingsproblem.... Empty
InläggRubrik: Utvecklingsproblem....   Utvecklingsproblem.... Emptylör apr 14, 2012 2:45 pm

Jag har en meluna menskopp storlek L för jag blöder väldigt mycket.

Mitt problem är att det blir så mycket vaccum i koppen när jag sätter in den så jag kan inte få den att veckla ut sig ordentligt.

Haft menskopp i två cykler nu och det är väldigt få gånger jag lyckats få den på plats på rätt sätt.

har provat många olika vikningar och även försökt komma på lite och prova egna vikningar men inget verkar funka som det ska :-(

finns det något tips på hur man kan få den att veckla ut sig ordentligt?

Jag är ganska "köttig" så det finns lixom mycket i vägen för hålen och så *S*

Jag gräver och gräver runt kanten men lyckas inte få upp den i alla fall.

Detta är min första menskopp så jag har inte provat några andra sorter.

Ska jag ha en mindre storlek tror ni? Eller finns det någon som är lite hårdare som poppar upp lättare?
Till överst på sidan Gå ner
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Utvecklingsproblem.... Empty
InläggRubrik: Sv: Utvecklingsproblem....   Utvecklingsproblem.... Emptytor maj 10, 2012 2:01 pm

Melunan är väl ganska hård... det är de jag har iallafall men de har nyare varianter som ska vara mjukare. jag vet inte vilken av dem du har.

Att få koppen att veckla ut sig kan ibland vara lite knepigt. Och du är ju ännu ett blåbär så att säga eller ett lingon kanske? Laughing om du haft koppen i 2 mensar.
det tar lite tid innan man kommer på sitt eget trick.

Att byta kopp till mindre är inte någon lösning eftersom du behöver den större för att du blöder mycket.

Jag har använt kopp i många år (mer än 15 år) och jag kan säga att även jag ibland har en mens där det är fullständigt knas med att få den dit den ska.

När jag får för mycket vaccuum så sätter jag ett finger emellan och låter koppen fisa åt sig lite luft. snurrar du koppen?
vilken vikning du tycker fungerar bra är inte säkert fungerar nästa gång så precis som du gör får man testa ibland.

tekniken att föra upp den vikta koppen så långt det går och så drar man ner den tills man känner att musklerna bildar ett hinder. Då ligger den rätt i kanalen och den ska inte kännas. så fort du känner att du kan tänka på den eller känner något så ta ut och gör rätt så att säga. Snurra och ta ett lite rejälare tag om den med 3 fingrar.

I början känns allt dt här väldigt bökigt... det tar tid att få till det... man säger en 6 7 cykler så har man fattat det hela. för en del funkar det på en gång.
ge inte upp! för menskopp är det bästa för oss!

en tampong som är stämplad natur vad betyder det egentligen? Det betyder oftast att själva tillverkningen är "natur" detta gäller inte råvarorna som oftast inte innefattas i tillverkningen.

I sverige har vi ingen direkt bestämmelse för hygienprodukter. Det är just bara hygienprodukter. En menskopp är registrerad som "medical equipment" utomlands men inte här. hygienprodukter genomgår inga tester.

nu kan jag vara lite out of date med uppgifterna men det ger ändå en visning mot hur det går till.

det här vet jag. Att vid tester när man jämför menskopp med tampong så har aldrig vistat påväxt av baktierier på en menskopp medan tampongerna visat det varenda gång.
tampongen suger slemhinnan som skyddar mot infektioner torr. När man sedan drar ut tampongen så rivs slemhinnan som vid ett rivjärn. Infektionsrisken ökar. En tampong innehåller kemikalier som inte har kontrollerats på något sätt eftersom de inte innefattas av någon särkild lag. Så man stoppar alltså in något som man inte vet vad det innehåller in så nära inne man kan i sin känsliga kropp. affraid Menskoppen låter slidans slemhinna behålla sin fuktighet och när man tar ut den så kasar den bara på slemhinnan utan att skada den. cheers

så ge inte upp!!! du minns väl att det tog tid innan man fick koll på det där men bindor och tamponger innan man visste hur man skulle göra.. det är samma med menskoppen.

hoppas det här hjälpte dig lite... lycka till

Varje mens så kan man "svullna" olika mycket.
Till överst på sidan Gå ner
 
Utvecklingsproblem....
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Rent Praktiskt! Hur gör man? :: Att sätta in en menskopp!-
Hoppa till: