Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 Vanlig hushållshygiene

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Caija
Grundaren ;0)
Caija


Antal inlägg : 68
Age : 39
Menskopp? : Lunette
1:a Koppen? : 1998
Registration date : 08-05-23

Vanlig hushållshygiene Empty
InläggRubrik: Vanlig hushållshygiene   Vanlig hushållshygiene Emptylör maj 31, 2008 1:29 pm

Menskoppen ska ju rengöras nångång nu och då, hur ofta är upp till var och en.

En del kokar koppen innan första användningen på mensen, sedan kokar de den igen efter sista mensdagen, när de sedan får mens igen så kokar de koppen ännu en gång.

En del kokar nästan aldrig sin kopp, utan nöjer sig med mild tvål och vatten både före och efter mensen.

Jag tror att det finns lika många rengöringssätt som det finns kopp-användare!

Hur gör du? study
Till överst på sidan Gå ner
Rexy
Moderator



Antal inlägg : 31
Age : 48
Menskopp? : Jag har
1:a Koppen? : 1900
Registration date : 08-05-29

Vanlig hushållshygiene Empty
InläggRubrik: Sv: Vanlig hushållshygiene   Vanlig hushållshygiene Emptylör maj 31, 2008 2:15 pm

Innan jag stoppar inn den första mensdag tvättar jag av med desinfectionsalkohol för händer från apoteket, medan jag bara tvättar i varmt vatten fram tills min mens är slut och sen tvättar med mild tvål efter Ler
Till överst på sidan Gå ner
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Vanlig hushållshygiene Empty
InläggRubrik: Sv: Vanlig hushållshygiene   Vanlig hushållshygiene Emptylör maj 31, 2008 4:36 pm

Det finns servetter och det finns en sorts brustabletter som man kan använda och handsprit går bra ju!!! kan svida lite dock så jag brukar skölja med lite vatten först så jag inte blir alcoholiserad i underlivet Laughing
Till överst på sidan Gå ner
Rexy
Moderator



Antal inlägg : 31
Age : 48
Menskopp? : Jag har
1:a Koppen? : 1900
Registration date : 08-05-29

Vanlig hushållshygiene Empty
InläggRubrik: Sv: Vanlig hushållshygiene   Vanlig hushållshygiene Emptylör maj 31, 2008 5:08 pm

Sveadmin skrev:
Det finns servetter och det finns en sorts brustabletter som man kan använda och handsprit går bra ju!!! kan svida lite dock så jag brukar skölja med lite vatten först så jag inte blir alcoholiserad i underlivet Laughing

Ja låt för ALL del all alkoholen dunsta bort innan man stoppar inn vet jag! Jag glömde det en gong...... lol!
det var intressant Wink

Men den där handspriten fördunstar ju bort snabbt så jag väntar tills den inte luktar alkohol (och nyttar hövet att gå på toa med) medan att skölja i vatten funkar nog rätt bra det med Ler
Till överst på sidan Gå ner
glana_hanna
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 5
Age : 37
Menskopp? : Jag har
1:a Koppen? : 1900
Registration date : 08-05-25

Vanlig hushållshygiene Empty
InläggRubrik: Sv: Vanlig hushållshygiene   Vanlig hushållshygiene Emptytis jun 03, 2008 10:42 am

oj, då känner jag mig lite hysterisk... jag koker den första dagen jag har den och sen efter halva tiden, hmm ca 2-3 dagar och sen koks den när mensen är över. så 3 gånger på ca 1 vecka.... och därimellan så tvättas den av me varmt vatten varje gång jag tar ut den och med vatten å tvål varje kväll... känns inte som att jag behöver vara så hysteriskt noga nu när jag läser hur ni gör...
Till överst på sidan Gå ner
Caija
Grundaren ;0)
Caija


Antal inlägg : 68
Age : 39
Menskopp? : Lunette
1:a Koppen? : 1998
Registration date : 08-05-23

Vanlig hushållshygiene Empty
InläggRubrik: Sv: Vanlig hushållshygiene   Vanlig hushållshygiene Emptytis jun 03, 2008 3:45 pm

Välkommen Glana_hanna!

Eftersom menskoppen är tillverkad i silikon så behöver ma ninte vara så rengöringsnojjig ^^ Det är ju så att vi i vår kultur är uppväxta med att allt ska vara så jädrans rent och snyggt hela tiden.

Förr skura man golvet med grönsåpa, idag skurar man golvet med "mister mussle" för att med bara vanlig såpa blir det ju inte rent.....
Det finns ju många teorier (vet itne om det även finns forskning på det) att iom det överdrivna renhetligehten som vi lever i idag är allergierna större och fler än någonsin.... bara för att man som barn inte blir utsatt för tillräckligt med skit i hörnen ^^

det tål ju att tänkas på. Wink
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Vanlig hushållshygiene Empty
InläggRubrik: Sv: Vanlig hushållshygiene   Vanlig hushållshygiene Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Vanlig hushållshygiene
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Skötsel och rengöring :: Desinfektion :: Religon och rengöring av menskopp?-
Hoppa till: