Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 Menskopp när man har riktig mens endast (BLOD)

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Menskopp när man har riktig mens endast (BLOD) Empty
InläggRubrik: Menskopp när man har riktig mens endast (BLOD)   Menskopp när man har riktig mens endast (BLOD) Emptyfre maj 23, 2008 3:29 pm

Det finns tillfällen i livet då man inte ska använda en menskopp för att fånga upp sin blödning!
Detta beror på att det då är ökad infektionsrisk!

Så om du tillhör något av dessa kategorier så ska du använda något annat skydd tills du har fått tillbaka din vanlig mens igen! Är du osäker så frågar du din behandlande läkare!


  • Har fött barn och har ditt avslag efter förlossningen? Då väntar du med menskopp tills du får tillbaka din mens. En del tillverkare säger att det är ok efter att det gått 6-7 veckor sedan förlossningen.
  • Efter missfall. samma sak här! Vänta med menskopp tills du får tillbaka din riktiga mens.
  • Efter abort, vänta tills normal mens återkommer
  • Efter operation som ger en blödning så ska inte heller menskopp användas.
Tänk även på att det kan behövas en annan storlek efter förlossning!!!

Som alternativ medan du inte kan använda menskopp så tipsar vi ju då om lyxen med tygbindor!


Senast ändrad av Svea den tis aug 12, 2008 7:20 pm, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Miina
Moderator
Miina


Antal inlägg : 158
Age : 44
Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06.
1:a Koppen? : År 2003
Registration date : 08-07-26

Menskopp när man har riktig mens endast (BLOD) Empty
InläggRubrik: Sv: Menskopp när man har riktig mens endast (BLOD)   Menskopp när man har riktig mens endast (BLOD) Emptylör jul 26, 2008 9:47 pm

Svea, kan du ändra rubriken på det här inlägget? Man kan nämligen även använda menskoppen vid t.ex. ägglossningsflytningar, så rubriken blir lite missvisande. Ler
Till överst på sidan Gå ner
http://www.renasmorjan.com
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Menskopp när man har riktig mens endast (BLOD) Empty
InläggRubrik: Sv: Menskopp när man har riktig mens endast (BLOD)   Menskopp när man har riktig mens endast (BLOD) Emptytis aug 12, 2008 7:22 pm

Jag tänkte precis som du först men det här gäller ju vid blödning... vid flytningar osv är det ju inte en blödning... jag vet att en del anväder menskoppen som spermakopp för att samla upp dem efter en sådan festlighet som sex!

Så menskoppen går bra att använda även om man inte blöder! hehe man ska kanske ha en alltid? nej jag bara skojar! klart man inte ska!
Till överst på sidan Gå ner
Pepplon.se
Nyfiken
Nyfiken
Pepplon.se


Antal inlägg : 5
Menskopp? : Jag har en...
1:a Koppen? : år 1900
Registration date : 08-08-06

Menskopp när man har riktig mens endast (BLOD) Empty
InläggRubrik: Sv: Menskopp när man har riktig mens endast (BLOD)   Menskopp när man har riktig mens endast (BLOD) Emptytis okt 21, 2008 12:54 pm

Efter förlossning rekommenderar de flesta tillverkarna att man väntar i 6 veckor innan man börjar använda sin menskopp.
Till överst på sidan Gå ner
LottaLuvin
Novis
Novis
LottaLuvin


Antal inlägg : 33
Age : 54
Menskopp? : Jag har en Pink Cup
1:a Koppen? : januari 2009
Registration date : 09-01-24

Menskopp när man har riktig mens endast (BLOD) Empty
InläggRubrik: Sv: Menskopp när man har riktig mens endast (BLOD)   Menskopp när man har riktig mens endast (BLOD) Emptysön jan 25, 2009 4:19 pm

Ursäkta, men jag håller med om rubriken. Jag uppfattar rubriken som att jag bara får använda koppen när jag har MENS. Inte vid ägglossning. Inte provköra innan mensen för att se om jag har rätta knycken. Inte när jag badar för att det känns tryggt och bra att ha en barriär mellan mitt inre och sjövattnet/badhusvattnet/whatever.

Det ser ut som en VARNING FÖR DEN FARLIGA KOPPEN - rubrik.

Lev mjukt
/Lotta
Till överst på sidan Gå ner
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Menskopp när man har riktig mens endast (BLOD) Empty
InläggRubrik: Sv: Menskopp när man har riktig mens endast (BLOD)   Menskopp när man har riktig mens endast (BLOD) Emptyfre feb 13, 2009 2:36 pm

Jepp det är farligt med menskopp visste du inte det? ;0) man kan ju glömma att man har mens!!!

Men jag ser vad du menar...

men rubriken menar ju mer att man inte ska använda koppen när man har sås som beror på sjukdom tex infektion eller risk för det som efter förlossning eller flytningar som beror på en infektion.

ska jag ändra den tycker ni? Eller är den lite provokativ så att man går in och läser? Om man ändrar den så kankse man inte fattar vad det handlar om? Oj nu börjar jag röra till det... äh bäst att låta den vara så man får lite sammahang vi förklarar ju här i flera svar vad det handlar om!
Till överst på sidan Gå ner
LottaLuvin
Novis
Novis
LottaLuvin


Antal inlägg : 33
Age : 54
Menskopp? : Jag har en Pink Cup
1:a Koppen? : januari 2009
Registration date : 09-01-24

Menskopp när man har riktig mens endast (BLOD) Empty
InläggRubrik: Sv: Menskopp när man har riktig mens endast (BLOD)   Menskopp när man har riktig mens endast (BLOD) Emptyfre feb 13, 2009 5:09 pm

Jag tycker att den är skrämslig och läskig mer än den är provokativ.
"Hångla med din menskopp" hade varit provokativt.
Nu ser jag bara 'varning för att röra vid koppen om det inte kommer BLOD från ditt underliv - varning varning farligt'. Och hit kommer nyfikna som funderar på att våga prova. Och även om man går in och läser och förstår vad det EGENTLIGEN handlar om, så finns det där VARNING kvar i systemet.
Och det tycker jag är lite onödigt.
Så min röst ligger på att ändra.

Lev mjukt
/Lotta
Till överst på sidan Gå ner
Miina
Moderator
Miina


Antal inlägg : 158
Age : 44
Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06.
1:a Koppen? : År 2003
Registration date : 08-07-26

Menskopp när man har riktig mens endast (BLOD) Empty
InläggRubrik: Sv: Menskopp när man har riktig mens endast (BLOD)   Menskopp när man har riktig mens endast (BLOD) Emptytis feb 17, 2009 5:14 pm

Även jag tycker rubriken borde ändras. Ler
Till överst på sidan Gå ner
http://www.renasmorjan.com
Sponsored content





Menskopp när man har riktig mens endast (BLOD) Empty
InläggRubrik: Sv: Menskopp när man har riktig mens endast (BLOD)   Menskopp när man har riktig mens endast (BLOD) Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Menskopp när man har riktig mens endast (BLOD)
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Mens-cykeln
» Spiral och mens

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Allmänt om Menskoppar :: Kan jag ha menskopp? :: När inte använda menskopp?-
Hoppa till: