Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 koka menskoppen?

Gå ner 
+2
Caija
mira
6 posters
FörfattareMeddelande
mira
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 3
Menskopp? : Jag har
1:a Koppen? : 1900
Registration date : 08-07-05

koka menskoppen? Empty
InläggRubrik: koka menskoppen?   koka menskoppen? Emptylör jul 05, 2008 4:16 pm

kokar ni er menskopp? och kokar ni den i en egen kastrull som används för bara detta ändamål?
Till överst på sidan Gå ner
Caija
Grundaren ;0)
Caija


Antal inlägg : 68
Age : 39
Menskopp? : Lunette
1:a Koppen? : 1998
Registration date : 08-05-23

koka menskoppen? Empty
InläggRubrik: Sv: koka menskoppen?   koka menskoppen? Emptytor jul 10, 2008 1:39 am

När jag kokar menskoppen tar jag valfri kastrull, men säger ignet till sambon, han är litet äckelmagad ^^

Men oftast så spritar ajg bara ur min kopp.
Till överst på sidan Gå ner
Häpp
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 8
Menskopp? : Mooncup B
1:a Koppen? : 2005
Registration date : 08-07-19

koka menskoppen? Empty
InläggRubrik: Sv: koka menskoppen?   koka menskoppen? Emptylör jul 19, 2008 11:06 am

Kokar i vanlig kastrull som jag diskar sedan. Min sambo bryr sig inte. Däremot kanske jag inte talar om för mamma eller andra besökare att potatiskastrullen även används till att koka menskopp... För övrigt så torkar jag mig i stjärten efter toabesök (med toalettpapper och) samma händer som jag använder för att hantera mat. Har hittills inte mött några synpunkter på det...
Till överst på sidan Gå ner
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

koka menskoppen? Empty
InläggRubrik: Kastrull   koka menskoppen? Emptylör jul 19, 2008 12:38 pm

Kokar aldrig min kopp när jag är hemma!!! däremot om jag ska använda den på tex sjukhuset eller så så är den kokad och när jag sen kommer hem så kokas den... den åker i lilla kastrullen... har inte någon för bara kopparna... men det finns ju söta små 450ml kastruller om man tycker det behövs!!!

Hemma så tvättar jag den först i varmt vatten och med rengöringsmedel för silicon (grå bra med tex lactacyd eller liknande ska vara parfymfritt) avlsutar med kallt vatten och sen tar jag lite handsprit och sen får den lufttorka.. och ner i sin påse...

jepp man använder ju sina händer till både det ena och det andra!!! det var en bra synpunkt!!! tack för den!!!
Till överst på sidan Gå ner
Porotina
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 1
Menskopp? : Ladycup
1:a Koppen? : 2008
Registration date : 08-06-15

koka menskoppen? Empty
InläggRubrik: Sv: koka menskoppen?   koka menskoppen? Emptyons jul 30, 2008 3:50 pm

Jag tyckte jag var så smart att jag la den i vattenkokaren,
och nu hoppas jag att ni som varit och fikat hos mig inte sitter och mår illa Embarassed
men så glömde jag kvar den en dag och sambon som hade kokat vatten och skulle göra snabbkaffe fick den nästan i kaffekoppen
Han Mad No och sa att han inte var så förtjust i att använda den till menskoppen
nähä, vaddå man kokar ju rent den väl? Rolling Eyes
ok, jag måste respeketera hans äckel, så jag köpte en ny tekokare och har min gamla fula äckliga till menskoppen.


Senast ändrad av Porotina den ons jul 30, 2008 4:45 pm, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Miina
Moderator
Miina


Antal inlägg : 158
Age : 44
Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06.
1:a Koppen? : År 2003
Registration date : 08-07-26

koka menskoppen? Empty
InläggRubrik: Sv: koka menskoppen?   koka menskoppen? Emptyons jul 30, 2008 4:36 pm

*skrattar högt* Åh, förlåt, men herregud vad jag skrattat nu ett tag! Väldigt glad Jag kan riktigt se hans min! Väldigt glad

Jag tror faktiskt inte heller att jag hade blivit så förtjust om jag hade fått te från en vattenkokare med menskopp i. Ja, koppen kokas ren, men vattenkokaren kan man kanske inte slänga i disken efter att ha kokat koppen i den som man kan göra med en kastrull. Wink

Oavsett, det gav mig en väldigt söt bild på näthinnan, så tack för den! Väldigt glad
Till överst på sidan Gå ner
http://www.renasmorjan.com
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

koka menskoppen? Empty
InläggRubrik: Sv: koka menskoppen?   koka menskoppen? Emptytor jul 31, 2008 10:09 pm

hehe!!! den var söt den!!!
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





koka menskoppen? Empty
InläggRubrik: Sv: koka menskoppen?   koka menskoppen? Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
koka menskoppen?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Koka koppen i micron?
» Kan man dyka med menskoppen ?
» Wikipedia om Menskoppen :)
» menskoppen fastnade!!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Skötsel och rengöring :: Desinfektion :: Religon och rengöring av menskopp?-
Hoppa till: