Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 Jogga med menskopp - blä

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
CBM
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 5
Menskopp? : Jag har
1:a Koppen? : 1900
Registration date : 08-06-22

Jogga med menskopp - blä Empty
InläggRubrik: Jogga med menskopp - blä   Jogga med menskopp - blä Emptylör jul 12, 2008 11:25 pm

Vet inte om det är fel på mig eller på min menskopp? Två gånger har jag testat att jogga under mensens 2:a dag när det rinner som mest. Och koppen läcker!!!! Shocked ledsen Jag menar att det är som ett såll.
Normalt under dagen funkar den jättebra men när jag springer så sitter den tydligen inte tillräckligt fast. Det skulle varit ett blodigt spår efter mig om jag inte hade garderat med binda innan joggingturen.
Någon annan hurtbulle som varit med om något liknande?
Till överst på sidan Gå ner
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Jogga med menskopp - blä Empty
InläggRubrik: Sv: Jogga med menskopp - blä   Jogga med menskopp - blä Emptysön jul 13, 2008 8:23 pm

hmmm något skumt är det... jag skulle kunna åka rymdskepp med alla de G det innebär och inte en droppe skulle komma utanför...

Det låter som att den inte kan veckla ut sig ordentligt... alltså läcker den... du kan ha fått för hårt vacuum eller för löst... koppen kan ha en inte så gynnsam position... för upprätt? för långt upp?...

just under mensen så är slemhinnora lite svullna så det kan vara svårt att få koppen att veckla ut sig ordentligt... Att det ska läcka när du joggar och inte annars låter som något rent tekniskt problem... förklara hur du gör när du sätter in den.. moment för moment... så ska vi se om vi med samlad kraft kan få rätsida på detta...

För du ska inte behöva ha något annat... och att sporta är ju just det man ska kunna med menskoppen!!!

Vi löser det ska du se!!!
Till överst på sidan Gå ner
Caija
Grundaren ;0)
Caija


Antal inlägg : 68
Age : 39
Menskopp? : Lunette
1:a Koppen? : 1998
Registration date : 08-05-23

Jogga med menskopp - blä Empty
InläggRubrik: Sv: Jogga med menskopp - blä   Jogga med menskopp - blä Emptysön jul 13, 2008 9:21 pm

Tycker också det låter som om koppen inte sitter helt rätt, prova att sätta den "längre" upp/ner eller fram/bak... Det kanske är nån liten vinkel som du måste hitta för att den ska sitta super....

jag vet inte om du klippt av antennen något? för ofta om man har lång antenn vill man föra in koppen så långt in som man brukar sätta en tampong, o iom det så försvinner antennen in i snippan med... men då sitter den för långt upp. Ev kanske du behöver klippa av antennen helt eller delvis (klipp litet åt gången och prova dig fram ^^) på den koppen jag har när jag rider har jag ingen antenn kvar längre för den skavde mot blygläpparna.

och på mig läcker det inget vid ridning, och det är ju, iaf i min värld, mer "våldsamt" sportande än att jogga Wink
Till överst på sidan Gå ner
CBM
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 5
Menskopp? : Jag har
1:a Koppen? : 1900
Registration date : 08-06-22

Jogga med menskopp - blä Empty
InläggRubrik: Sv: Jogga med menskopp - blä   Jogga med menskopp - blä Emptymån jul 14, 2008 11:52 am

Jag har klippt bort hela antennen. Jag sätter in den långt ner, men upplever att den flyttar sig upp under dagen. Även andra dagar och inte bara vid joggning, men då läcker det ju inte så det har jag aldrig sett som ett problem.
Jag viker den som "en strut" - trycker ner ena kanten lite inåt neråt och sedan en gång till. När jag sätter in den låter jag den vecklas ut när den är halvägs inne, så att jag kan hålla i botten och snurra ett halvvarv innan jag för in den helt. Kanske ska jag försöka få den att veckla ut sig lite längre in?
Till överst på sidan Gå ner
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Jogga med menskopp - blä Empty
InläggRubrik: Sv: Jogga med menskopp - blä   Jogga med menskopp - blä Emptyons aug 06, 2008 9:51 pm

Det låter som om du kan ha fått lite för dåligt vacuum.... du kan prova med att när du satt in den och släppt den trycka den platt mot väggen och knipa och sen släppa den igen...
När du satt in den så kan du dra den liten neråt samtidigt som du kniper när den inte kommer längre ner och den inte känns så är den på rätt plats! Kolla även på forumet om anatomi här... många av oss får koppen inte helt rätt för att vi tänker lite galet!!!

Koppen ska inte läcka inte kännas och inte märkas trots att du blöder rejält!!! Jag känner en tjej som blöder massor och hon måste tömma sin kopp varannan timme och blöder alltså ca 500ml per mens mot normala 40-120ml (hon ska opereras) men hon läcker inte på denna tiden ändå...

Så att du inte kan jogga med din kopp måste vi ju får rätsida på!!! ;0)
Till överst på sidan Gå ner
Miina
Moderator
Miina


Antal inlägg : 158
Age : 44
Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06.
1:a Koppen? : År 2003
Registration date : 08-07-26

Jogga med menskopp - blä Empty
InläggRubrik: Sv: Jogga med menskopp - blä   Jogga med menskopp - blä Emptytor aug 07, 2008 10:09 am

När du fört in koppen på plats, knip och dra koppen utåt. Då hakar muskelkanten runt koppen och kan hålla den bättre på plats. Om musklerna inte får tag runt koppen kan det lätt glida upp om vakuumet blir lite knasigt.

Du får mecka lite och testa alla galna råd vi kommer med. Ler

Jag blöder 120-150 ml/dygn (har mens i 11-13 dygn, men mot slutet blöder jag bara 90 ml/dygn) i mot normala 40-120 ml på en vecka och min läcker aldrig och då menar jag ordagrant ALDRIG. Varken under promenad/jogging med hundarna, hoppande på studsmatta, vild dans på krogen, simning, när jag jobbar i vita linnebyxor; aldrig!

Med andra ord tror jag det finns gott om hopp att du får din kopp på plats så att du kan fortsätta med dina joggingturer även vid mens.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.renasmorjan.com
Sponsored content





Jogga med menskopp - blä Empty
InläggRubrik: Sv: Jogga med menskopp - blä   Jogga med menskopp - blä Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Jogga med menskopp - blä
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Informationsmaterial om menskopp?
» P-ring och menskopp
» Spiral och menskopp
» Menskopp fastnade
» vad kan man ha en menskopp till???

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Om allt möjligt! och lite till då ja... :: Roliga händelser och skräckupplevelser-
Hoppa till: