Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 kunskapen flödar....

Gå ner 
+3
miss_tuneful
Caija
Svea
7 posters
FörfattareMeddelande
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

kunskapen flödar.... Empty
InläggRubrik: kunskapen flödar....   kunskapen flödar.... Emptyons jul 16, 2008 10:31 pm

citat från en blogg:

Hej kära menssyster!
Jag undrar över hur det skulle vara att vara elitgymnast med menskopp? Blir mensen skakad som i en mixer då i höneriet?
Och tänk att vara med i OS och sitta där och vänta och vänta på sin tur och inte kunna komma iväg på toa...då gör man nog bäst i att köra upp en hel diskhandske som får samla upp mensen.


Jag förstår inte. Menskopp? Jag försökte få klarhet genom att läsa på menskoppens hemsida, typ en bruksanvisning eller nåt. Men nej. Dock läste jag att koppen är gjord utav silikon. Jag har sett citronpress gjord utav silikon. Jag investerar nog i en sådan istället. Men nästa löning blir det en menskopp. Finns de i olika färger?
---------------------

Vilken färg det är på menskopparna? Jag hoppas att de är svarta eller möjligen mörkröda redan från början.

Jag törs inte tänka på hur det skulle vara med andra fäger. Tänk er tex en vit kopp. Den ser jätte hygienisk och skinande ut när man stoppar in den. Men hur ser den ut sen? När man tar ut den? Kladdig i hela färgskalans alla röda o bruna nyanser osv. Hua! Nä det törs jag inte tänka på...

------------------------------

Jag tror fortfarande att menskopp är ett dåligt skämt.

------------------------------

Det är ett jävla tjat om menskopp.
Jag vet ingen som har menskopp.
Alltså det är aldrig någon som har sagt till mig:
- Jo, visst vettdu jag använder menskopp.
Det låter äckligt. Känns lite bohemiskt. Om man har menskopp vägrar man att ha BH förmodligen. Punanin är som en jävla trollskog också. Mitt i trollskogen sticker det ut en menskopp. Nä fy fan..
Några av mina läsare har ju menskopp har jag förstått. Är det så?

Idag gick jag in på en menskopps sida
Detta är deras ett av deras försäljningsargument:

"Våra kunder är bl.a. studenter, fotomodeller, barnmorskor, jägare, forskare,
arkeologer, sjuksköterskor, m.m. "

Jag tänker inte köpa någon.
Hade det varit så att även advokater hade använt menskopp då hade jag övervägt.
Hade poliser samlat upp sitt mensblod hade jag absolut köpt.
Sen undrar jag lite: Hur många kvinnliga jägare kan det finnas det i Sverige som har en menskopp.
Det vore kul att veta.

--------------------------------------------------

jag är vänlig nog och publicerar inte vem och vilka som skrivit det här...

-----------------------------
Till överst på sidan Gå ner
Caija
Grundaren ;0)
Caija


Antal inlägg : 68
Age : 39
Menskopp? : Lunette
1:a Koppen? : 1998
Registration date : 08-05-23

kunskapen flödar.... Empty
InläggRubrik: Sv: kunskapen flödar....   kunskapen flödar.... Emptytor jul 17, 2008 12:13 am

Det här känns ju oerhört inskränkt...

Förakt och förlöjligande är bara ännu ett sätt att försöka dölja sin egna känsla av okunskap... Allt som är okänt och nytt är humbug och trams....

hade menskoppen vart trams hade jag inte fortsatt använda den under de 10 år jag haft koppen i min ägo...

Jag vet inte vad man ska säga, känner mig litet chockad rentav över all denna okunskap....

Kunskapens rop skall skalla
fler menskoppar till alla!
Till överst på sidan Gå ner
Caija
Grundaren ;0)
Caija


Antal inlägg : 68
Age : 39
Menskopp? : Lunette
1:a Koppen? : 1998
Registration date : 08-05-23

kunskapen flödar.... Empty
InläggRubrik: Sv: kunskapen flödar....   kunskapen flödar.... Emptyfre jul 18, 2008 3:27 pm

Denna kommentar hittade jag på en blogg idag när jag kollade litet vad som finns runtenom på nätet...

Citat :
Men fy fan! Den där lilla burken är en mensburk. Man ska stoppa upp
den och sen tömma den på mens två gånger per dag. Expressen skriver om
detta idag. Och någon som heter Terez i Umeå lovprisar uppfinningen. "Jag har haft samma kopp i fem år."
Är inte det typiskt sjuka jävla vegan-helveten i Norrland att komma på sån här skit?
Jag mår illa.

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta över den här bloggarens kunskapsnivå! :S
Till överst på sidan Gå ner
miss_tuneful
Novis
Novis
miss_tuneful


Antal inlägg : 26
Menskopp? : PinkCup (LadyCup)
1:a Koppen? : 2008-22-10
Registration date : 08-07-22

kunskapen flödar.... Empty
InläggRubrik: Sv: kunskapen flödar....   kunskapen flödar.... Emptysön okt 19, 2008 8:44 pm

jösses. Nej, det där var rätt lågt...

apart from that, skulle det vara något fel på att vara vegan, vägra BH (vilket ÄR bättre för brösten eftersom musklerna ter sig naturligt) eller vara bohemisk? Men överlag tycker jag att de blogginläggen är otroligt fåniga...

ETA-
hittade detta:

Citat :
Det får vara hur miljövänligt det vill.
Och de får gärna hävda att det är jättehygienskt och skitsmart.

Jag säger att en jävla menskopp är bland det äckligaste jag hört talas om.

Smaka bara på ordet - Menskopp. En kopp med mens.
Töm den några gånger per dag och allt är fine.

Jag vill spy. Allvarligt. Kräkas. Kaskadkräkas, till och med.

yes. kunskapen flödar som sagt.
Till överst på sidan Gå ner
Nanna Nyfiken
Novis
Novis



Antal inlägg : 30
Menskopp? : Jag har en...Lunette storlek 2, förr Lady Cup Large
1:a Koppen? : år 2008
Registration date : 08-08-13

kunskapen flödar.... Empty
InläggRubrik: Sv: kunskapen flödar....   kunskapen flödar.... Emptysön okt 19, 2008 9:35 pm

Satt för en kvart sen och längtade efter att få skratta, har känt mig rätt nere hela dagen, nämligen. Så fick jag läsa ovanstående citat om kräkning p g a menskopp, min sambo satt bredvid och läste han också, äntligen fick jag skratta! Jösses! Det är bara inte klokt. Och faktiskt komiskt.
Till överst på sidan Gå ner
miss_tuneful
Novis
Novis
miss_tuneful


Antal inlägg : 26
Menskopp? : PinkCup (LadyCup)
1:a Koppen? : 2008-22-10
Registration date : 08-07-22

kunskapen flödar.... Empty
InläggRubrik: Sv: kunskapen flödar....   kunskapen flödar.... Emptysön okt 19, 2008 10:47 pm

Ja, att en liten siliconsak kan framkalla kaskadkräkning t o m... nja. Läste igenom en del bloggar, och många verkar ha dessa förutfattade meningar om det. Silly, indeed.
Till överst på sidan Gå ner
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

kunskapen flödar.... Empty
InläggRubrik: Sv: kunskapen flödar....   kunskapen flödar.... Emptymån okt 20, 2008 8:32 pm

Jepp de är verkligen upplysta och smarta
Till överst på sidan Gå ner
Miina
Moderator
Miina


Antal inlägg : 158
Age : 44
Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06.
1:a Koppen? : År 2003
Registration date : 08-07-26

kunskapen flödar.... Empty
InläggRubrik: Sv: kunskapen flödar....   kunskapen flödar.... Emptytis okt 21, 2008 10:19 am

Ärligt talat ogillar jag lite att man lägger ut sånt här på forumet. Det är ju trots allt en människa som skrivit detta som inte kan försvara sig mot det som skrivs här på forumet. Jag menar, alla får ha sina åsikter, men att smutkasta någon som inte har möjlighet att endera försvara sig eller förklara sig tycker jag är fel. Jag tycker inte sånt hör hemma på ett forum där vi vill uppmuntra till användande av menskopp.

Det är annat om man lägger fram en rolig grej om menskoppar, men det här uppmanar ju till reaktioner på det människorna skrivit och det tycker jag hör hemma i deras egna bloggar, inte här.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.renasmorjan.com
Caija
Grundaren ;0)
Caija


Antal inlägg : 68
Age : 39
Menskopp? : Lunette
1:a Koppen? : 1998
Registration date : 08-05-23

kunskapen flödar.... Empty
InläggRubrik: Sv: kunskapen flödar....   kunskapen flödar.... Emptytis okt 21, 2008 11:16 am

Miina, sålänge det inte förekommer några namn om vems blogg det är så gäller yttrandefriheten även på detta forum. Hade Bloggägarnas namn uppkommit så hade det rört sig om smutskastning och uthängning, men i detta fallet är det inte så.

Svea ville pålysa den otroliga okunskap och otrevlighet som vi menskoppsanvändare ibland kan stöta på bland folk...
Till överst på sidan Gå ner
Pepplon.se
Nyfiken
Nyfiken
Pepplon.se


Antal inlägg : 5
Menskopp? : Jag har en...
1:a Koppen? : år 1900
Registration date : 08-08-06

kunskapen flödar.... Empty
InläggRubrik: Sv: kunskapen flödar....   kunskapen flödar.... Emptytis okt 21, 2008 1:46 pm

Menskoppsanvändare kan inte heller försvara sig mot dessa uttalanden elller hur???
jag ser det som ett verktyg för att kunna se vad folk tror och tror sig veta!

Det är ju okunskap det handlar om inte åsikter!!!

Så jag ser inte heller något problem faktiskt med det här att återge vad som skrivs på andra ställen bara man inte tar med namn eller annat... skulle man ta med källan? Så man kan gå dit och läsa själv och göra ett inlägg till de som har noll koll???
Till överst på sidan Gå ner
Miina
Moderator
Miina


Antal inlägg : 158
Age : 44
Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06.
1:a Koppen? : År 2003
Registration date : 08-07-26

kunskapen flödar.... Empty
InläggRubrik: Sv: kunskapen flödar....   kunskapen flödar.... Emptytis okt 21, 2008 3:10 pm

Visst kan menskoppsanvändare försvara sig! Det är bara att gå in på bloggen och svara. Det är inte det skrivna jag reagerade på utan de kommentarer som kommer och kan komma efteråt. Men tycker ni det är okej så är det väl bara låta det vara. Jag behöver bara låta bli att läsa tråden, så för mig spelar det ingen roll. Ler

Och ja, jag skulle faktiskt hellre se att det fanns en källa till det hela eftersom man då kan kommentera direkt till bloggaren istället för bakom dess rygg.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.renasmorjan.com
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

kunskapen flödar.... Empty
InläggRubrik: Sv: kunskapen flödar....   kunskapen flödar.... Emptyons okt 22, 2008 11:43 am

Ja det tycker jag är en bra idé! Så kan vi bombardera dem med fakta! och så kommer de hit och läser kankse? Ja det tycker jag är en bra idé! Ut med er och läs och skriv i deras bloggar!

Good luck (har fått många av mina inlägg borttagna men skam den som ger sig!)

Så om alla tycker det är ok så hänvisar vi vart vi har läst det här och så kan alla göra en insats! Jag skrev ju in det här i början för att få igång en debatt eller snack om hur folk ser på menskoppen och nu har det utkristalliserats något som kan vara postitivt för vår rörelse! (Låter som en sekt ju ;0)
Till överst på sidan Gå ner
Emp
Nyfiken
Nyfiken
Emp


Antal inlägg : 11
Menskopp? : MeLuna S
1:a Koppen? : 2009-10-00
Registration date : 09-09-29

kunskapen flödar.... Empty
InläggRubrik: Sv: kunskapen flödar....   kunskapen flödar.... Emptytor okt 01, 2009 1:40 pm

Man kan ju inget annat än skratta Razz
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





kunskapen flödar.... Empty
InläggRubrik: Sv: kunskapen flödar....   kunskapen flödar.... Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
kunskapen flödar....
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Om allt möjligt! och lite till då ja... :: Roliga händelser och skräckupplevelser-
Hoppa till: