Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 hård eller mjuk kopp?

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
fager
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 2
Menskopp? : Jag har en...
1:a Koppen? : år 1900
Registration date : 08-07-18

hård eller mjuk kopp? Empty
InläggRubrik: hård eller mjuk kopp?   hård eller mjuk kopp? Emptyfre jul 18, 2008 6:29 pm

jag har funderat på det där med m-kopp och jag väljer mellan lunette eller ladycup, men jag vet inte vilken jag ska välja. är lite osäker på om man ska ha en lite hårdare eller mjukare variant. så hur vet man vilken variant man ska välja?
Till överst på sidan Gå ner
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

hård eller mjuk kopp? Empty
InläggRubrik: Sv: hård eller mjuk kopp?   hård eller mjuk kopp? Emptymån jul 28, 2008 2:34 pm

Som nybörjare kan det vara enklare med en kopp som är lite styvare så att man enkelt känner att den har vecklat upp sig!! Laducupen är lite mjukare! jag tror att du skulle vara nöjd med vilken som faktiskt!!!

ladycupen största är ju större än Lunettens största och Ladycupens lilla är ju mindre än den minsta Lunetten...
Till överst på sidan Gå ner
Nanna Nyfiken
Novis
Novis



Antal inlägg : 30
Menskopp? : Jag har en...Lunette storlek 2, förr Lady Cup Large
1:a Koppen? : år 2008
Registration date : 08-08-13

hård eller mjuk kopp? Empty
InläggRubrik: Sv: hård eller mjuk kopp?   hård eller mjuk kopp? Emptytis sep 30, 2008 5:57 pm

Jag har en Lady cup large. Har aldrig känt på någon annan kopp så har inte jämfört hårdhet och mjukhet. Ser att Lady cup anses som mjuk jämfört med andra koppar. Jag upplever att min Lady cup fortsätter vara ihopvikt en stund efter insättning om jag inte vickar och rör på den just när jag sätter i den för då fäller den ut sig fint.

Någon som jämfört Lady cup med en styvare kopp och märkt att en styvare vecklar ut sig snabbare och lättare?
Till överst på sidan Gå ner
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

hård eller mjuk kopp? Empty
InläggRubrik: Sv: hård eller mjuk kopp?   hård eller mjuk kopp? Emptytor okt 02, 2008 2:18 pm

Det är generellt så att en lite styvare kopp såsom tex Lunetten vecklar upp sig snabbare men mer häftigt än en lite mjukare kopp gör! Jag tycker att vilken sort man än provat så är det lite mickel innan den poppar upp och det går lite olika snabbt!

Du kan ju prova om du får till lite förmycket vacuum att det är därför den tar lite tid på sig att poppa upp? Då kan man göra som så att när man sätter in den och innan den är helt inne så börjar man släppa koppen redan då (man är oftast ganska långt nere då) och så låter man den veckla ut sig och så puttar man in den på plats den sista biten. Vacuumet blir då inte så hårt men kan även bli för löst så det läcker men jag har upptäckt att det inte behövs så mycket sug för att den ska sitta säkert på plats! nu kan ju det här vara lite olika så som vanligt så får man testa lite!

För att gå in på det här med hårdheterna lite mer så kan en lite fastare kopp vara enklare att sätta in för en nybörjare än en mjuk kopp! För att krångla till det så behöver det inte vara så! Alltså en smaksak! Jag brukar dock råda unga tjejer att prova en lite fastare kopp till att börja med för att det kan vara lättare!
Till överst på sidan Gå ner
Nanna Nyfiken
Novis
Novis



Antal inlägg : 30
Menskopp? : Jag har en...Lunette storlek 2, förr Lady Cup Large
1:a Koppen? : år 2008
Registration date : 08-08-13

hård eller mjuk kopp? Empty
InläggRubrik: Sv: hård eller mjuk kopp?   hård eller mjuk kopp? Emptylör okt 04, 2008 4:52 pm

Du som provat både hårdare kopp och mjukare (t ex Lady Cup), vad är det för skillnad mellan att ta ut en hårdare kopp och en mjukare?
Till överst på sidan Gå ner
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

hård eller mjuk kopp? Empty
InläggRubrik: Sv: hård eller mjuk kopp?   hård eller mjuk kopp? Emptytor dec 18, 2008 6:16 pm

Skillnad och skillnad åter igen är det högst personligt det här men vad jag märkt när jag testat Lunette, Femme Cup, Mia Cup så är det för mig så att de som är lite mjukare tex Mia cupen och Femmcupen som är mjukare nertill ochlite fastare upptill så är det inte någon skillnad i att ta ut dem kankse då något att det kan vara lite mer knök att få tag på den mjuka och man får ta i lite mer. Nu tillhör jag ju dem som inte bryr sig om att släppa på vacuumet så jag bara tar ut den hänsynslöst och då märker jag att de mjukare kopparna drar ihopsig lite som om de tänkte fälla ihop sig.. men något spillande har jag inte märkt att det blir.
Som sagt så är det högst personligt vad man tycker. Ladycupen är dessutom lite mer slät nertill så den kan upplevas lite hal innan man får tag på rackaren! Speciellt då när man har klippt av hela antennen.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





hård eller mjuk kopp? Empty
InläggRubrik: Sv: hård eller mjuk kopp?   hård eller mjuk kopp? Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
hård eller mjuk kopp?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Menskopp och badhus eller badkar?
» Ny kopp MeLuna
» Byta kopp?
» Kopp-beskrivning

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Märken & Storlekar :: Storlek? jämförelse mellan märken-
Hoppa till: