Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 Apoteket är inte intresserade!

Gå ner 
+3
malena_engberg@hotmail.co
Miina
Svea
7 posters
FörfattareMeddelande
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Apoteket är inte intresserade! Empty
InläggRubrik: Apoteket är inte intresserade!   Apoteket är inte intresserade! Emptysön jul 20, 2008 9:39 am

http://www.sr.se/cgi-bin/orebro/program/index.asp?ProgramID=507





här ett radioprogram där Amandas Intima blir intervjuad samt en barnmorska och så får vi höra varför apoteket inte har tagit in menskoppen!!!

Detta mina vänner är högst intressant det hon säger om menskoppen och vad som krävs för att den ska tas in i apotekets sortiment!



Vad tycker ni om det här!!! Ska menskoppen finnas tillgänglig på Apoteken???
Till överst på sidan Gå ner
Miina
Moderator
Miina


Antal inlägg : 158
Age : 44
Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06.
1:a Koppen? : År 2003
Registration date : 08-07-26

Apoteket är inte intresserade! Empty
InläggRubrik: Sv: Apoteket är inte intresserade!   Apoteket är inte intresserade! Emptymån jul 28, 2008 2:02 pm

Jag blir frustrerad eftersom den säljs bäst just på apoteken i Finland. Här har den slagit stort genom just apoteketen, så ja, det är frustrerande!

Självklart ska den finnas tillgänlig på Apoteken!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.renasmorjan.com
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Apoteket är inte intresserade! Empty
InläggRubrik: Sv: Apoteket är inte intresserade!   Apoteket är inte intresserade! Emptymån jul 28, 2008 2:24 pm

Det som är mest retligt är ju att de hänvisar till att de måste först testa produkten och se till så den uppfyller kraven!!! Och de har inte fått in några förfrågningar om produkten och då finns det inte någon anledning till att gå vidare!

Menskoppar är ju testade enligt rigorösa regler... annars kan de inte klassas som medicinsk utrustning!!!

Jag tror att vi i Sverige har problemet med alla de avtal som bind och tampongtillverkare har med både affärskedjor och annat som står i vägen en hel del!

retligt två! Är att det i Sverige inte finns någon som helst kontroll för engångsprodukter för att mäta deras kemikalie innehåll!!! Dessa tar man då in på apoteket!!! Utan att blinka på kvaliteten!!!

Finland är ju på många sätt smidigare med vissa saker (hehe förutom att man behöver en blankett för att fylla i en annan, man kan bli vansinning på alla papper!!!!) (ett sidospår ;0) då jag som svenskfödd åkte för att flytta hem min mamma från Finland och skulle ordna med det!!! tjohooooo!!!) Min finska är ju inte up to date om man säger så och definitivt inte i Byråkratifinska!!!
Till överst på sidan Gå ner
Miina
Moderator
Miina


Antal inlägg : 158
Age : 44
Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06.
1:a Koppen? : År 2003
Registration date : 08-07-26

Apoteket är inte intresserade! Empty
InläggRubrik: Sv: Apoteket är inte intresserade!   Apoteket är inte intresserade! Emptymån jul 28, 2008 2:55 pm

De har inte fått produkter att testa...än... Ler Jag jobbar på det.

Det intressanta tycker jag ska bli att få höra nästa ursäkt om de väljer att fortsättningsvis inte ta in dem. Vad ska de DÅ skylla på?

Och ja, finnar älskar papper, men då skulle du se hur det är hit till Åland nu i och med vår jädra skattegräns genom EU! ALLT jag tar in och ALLT jag säljer måste jag redovisa på gud vet hur många papper. Allt bara för att båtarna ska få sälja sprit till tax-free priser. I love it...not...
Till överst på sidan Gå ner
http://www.renasmorjan.com
malena_engberg@hotmail.co
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 3
Menskopp? : Jag har en...
1:a Koppen? : år 2007
Registration date : 08-08-03

Apoteket är inte intresserade! Empty
InläggRubrik: Sv: Apoteket är inte intresserade!   Apoteket är inte intresserade! Emptysön aug 03, 2008 12:55 am

jamen vi tar ju förstås o springer in på varenda apotek vi ser (i sverige) o frågar efter menskoppar! tjohoo! här ska de få se på efterfrågan!!! Väldigt glad jag har berättat om min kopp, kopierat den lilla broschyren o gett till min barnmorska i kristianstad. hon var intresserad, den lilla raringen! till skillnad från apoteket så har hon ju (väl?) inga
ekonomiska intressen att bevaka...
Till överst på sidan Gå ner
Caija
Grundaren ;0)
Caija


Antal inlägg : 68
Age : 39
Menskopp? : Lunette
1:a Koppen? : 1998
Registration date : 08-05-23

Apoteket är inte intresserade! Empty
InläggRubrik: Sv: Apoteket är inte intresserade!   Apoteket är inte intresserade! Emptysön aug 03, 2008 10:42 pm

malena_engberg@hotmail.co skrev:
jamen vi tar ju förstås o springer in på varenda apotek vi ser (i sverige) o frågar efter menskoppar! tjohoo! här ska de få se på efterfrågan!!! Väldigt glad jag har berättat om min kopp, kopierat den lilla broschyren o gett till min barnmorska i kristianstad. hon var intresserad, den lilla raringen! till skillnad från apoteket så har hon ju (väl?) inga
ekonomiska intressen att bevaka...

låter som en toppenidé! Vi får börja terrorisera apoteken med frågor om menskoppen Ler

Däremot så bor jag granne med en lågstadie/mellanstadieskola och hade täntk kontakta skolsköterskan och gå dit och informera om menskoppen och om mensen, helt enkelt hålla ett föredrag och sedan hänvisa dem hit.
Jag säljer ju inga produkter, vilket gör att jag FÅR åka och göra reklam för menskopparna på ett helt annat sätt än vad de som säljer koppar får göra Väldigt glad
Till överst på sidan Gå ner
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Apoteket är inte intresserade! Empty
InläggRubrik: Sv: Apoteket är inte intresserade!   Apoteket är inte intresserade! Emptymån aug 04, 2008 12:39 pm

Det låter som en bra idé!!!
Till överst på sidan Gå ner
Nanna Nyfiken
Novis
Novis



Antal inlägg : 30
Menskopp? : Jag har en...Lunette storlek 2, förr Lady Cup Large
1:a Koppen? : år 2008
Registration date : 08-08-13

Apoteket är inte intresserade! Empty
InläggRubrik: Maila t ex Apoteket och Råd och Rön   Apoteket är inte intresserade! Emptyfre aug 22, 2008 5:55 pm

malena_engberg@hotmail.co skrev:
jamen vi tar ju förstås o springer in på varenda apotek vi ser (i sverige) o frågar efter menskoppar! tjohoo! här ska de få se på efterfrågan!!! Väldigt glad jag har berättat om min kopp, kopierat den lilla broschyren o gett till min barnmorska i kristianstad. hon var intresserad, den lilla raringen! till skillnad från apoteket så har hon ju (väl?) inga
ekonomiska intressen att bevaka...


Jag har nyligen mailat Apoteket och efterfrågat menskoppar i deras sortiment, det kan ju fler göra! Här är adressen: direkt@apoteket.se. Deras centrala servicetelefon, där man kan ställa frågor om sortiment mm har numret 0771-450 450. Ska ringa dit sen.

Har tipsat tidningen Råd och Rön (som tidigare gavs ut av Konsumentverket) att testa och/eller skriva om menskoppen, det kan göras via deras hemsida www.radron.se.

Har också tipsat Naturskyddsföreningens tidning Sveriges Natur, sveriges.natur@naturskyddsforeningen.se och Fältbiologernas tidning, redaktion@faltbiologerna.se att skriva om menskopp.

Om fler hör av sig märks det att det finns STORT intresse för denna produkt!
Till överst på sidan Gå ner
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Apoteket är inte intresserade! Empty
InläggRubrik: Sv: Apoteket är inte intresserade!   Apoteket är inte intresserade! Emptytis okt 21, 2008 2:25 pm

har funderat på om man skulle göra någon aktion med att vi bestämmer en vecka då alla som har ärenden till Apoteket frågar om menskoppen!

Det är ju genomförbart där varje enskild kan göra något som ändå märks! Det är ju vad Apoteket sagt -att det inte är tillräckligt med intresse för att de ska vara intresserade av att ta in produkten.
Till överst på sidan Gå ner
Nizhoni
Novis
Novis



Antal inlägg : 29
Age : 45
Menskopp? : Jag har en Keeper I love you och en Moon Cup (US)
1:a Koppen? : 2005
Registration date : 08-10-14

Apoteket är inte intresserade! Empty
InläggRubrik: Sv: Apoteket är inte intresserade!   Apoteket är inte intresserade! Emptytis okt 21, 2008 2:34 pm

Jag har vid några tillfällen skickat mail till apoteket angående menskoppar och andra alternativa mensskydd. Det enda svar jag fått är att de vidarebefordrar maillet till den produktansvarige. Neutral
Till överst på sidan Gå ner
Emp
Nyfiken
Nyfiken
Emp


Antal inlägg : 11
Menskopp? : MeLuna S
1:a Koppen? : 2009-10-00
Registration date : 09-09-29

Apoteket är inte intresserade! Empty
InläggRubrik: Sv: Apoteket är inte intresserade!   Apoteket är inte intresserade! Emptytor okt 01, 2009 11:57 am

Nästa gång jag går in på apoteket i stan ska jag absolut fråga efter menskoppar ! Bäst att sätta eld under fötterna på dom om det ska hända nå Wink
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Apoteket är inte intresserade! Empty
InläggRubrik: Sv: Apoteket är inte intresserade!   Apoteket är inte intresserade! Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Apoteket är inte intresserade!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Alternativa mensskydd till Apoteket?
» menskoppen vecklar inte ut sig

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Om allt möjligt! och lite till då ja... :: Läst om menskoppar var?-
Hoppa till: