Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 Vad är det för bild de får i skallen!?

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Vad är det för bild de får i skallen!? Empty
InläggRubrik: Vad är det för bild de får i skallen!?   Vad är det för bild de får i skallen!? Emptyons jul 23, 2008 2:32 pm

Jag har lyssnat på flera inslag på olika radiostationer och är så förundrad över bilden som folk har av att ha mens!

Vad är det för bild de får i skallen när de tänker på en menskopp!!! De säger att det inte låter speciellt hygieniskt och att en binda eller en tampong är ju ny och fräsch när man packar upp den och sen kastar man den när man använt den...

jag är ju helt indoktrinerad så jag kan inte få in dessa bilder i skallen och jag vill verkligen förstå vad det är de ser??? Vad är det som ter sig så ohygieniskt??

Ser de en blodig kopp som ligger i en snuskig burk som de måste stoppa in??? Eller ser man floder av blod som rinner av koppen???

Hjälp mig att samla in dessa intryck så att vi kan hitta bra svar på dem och kunna bemöta dem på ett mer vettigt sätt än det som blir nu!! Vi glor på dem som om de vore från en annan planet och kan inte förstå vad de säger...

Vad är det som är ohygieniskt med en menskopp??? Vad tänkte du själv när du första gången fick höra om den???

hehe en kommentar jag läste igår på expressen om att det borde vara förbjudet att tömma menskoppar i vasken för det är ju via blod som AIDS smittar...

jag har nog snart hört allt!!!
Till överst på sidan Gå ner
Caija
Grundaren ;0)
Caija


Antal inlägg : 68
Age : 39
Menskopp? : Lunette
1:a Koppen? : 1998
Registration date : 08-05-23

Vad är det för bild de får i skallen!? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad är det för bild de får i skallen!?   Vad är det för bild de får i skallen!? Emptyons jul 23, 2008 11:07 pm

Man behöer ju itne tömma blodet i vasken, ma kan ju tömma den i toalettstolen som jag gör...

Men allvarligt talat, på offentliga toaletter går jag så sällan som det går. Man har större risk att få en förkylning eller flatlöss av att gå på en offentlig toalett än att få aids.

Jag kan inte mer än skaka på huvudet, och tycka att bind och tampong fantasterna är litet knasiga (milt uttryckt)

min ena svägerska tycker den verkar snuskig, och min andre tycker det verkar som en jättebra idé. Och de sista två har jag inte direkt snackat med ang menskoppen ännu.... målet är ju att omvända någon iaf Wink

Men som sagt, man blir litet mörkrädd när man läser om och hör om denna okunnighet på radio och litet varstans...
Till överst på sidan Gå ner
Helen
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 11
Menskopp? : Jag har Femme cup
1:a Koppen? : 1900
Registration date : 08-05-25

Vad är det för bild de får i skallen!? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad är det för bild de får i skallen!?   Vad är det för bild de får i skallen!? Emptylör jul 26, 2008 12:30 am

Jag tror att många känner sig tveksamma för något som de uppfattar som nytt. Vi har blivit så vana vid att ha ett slit och slängsamhälle att allt som inte är paketerat i plast är läskigt.

Många tycker också att tygblöjor och tygbindor är läskigt.
Jag väntar bara på att våra underbyxor ska bli engångs också.. det hade inte förvånat mig.

I dagens samhälle när vi tänker allt mer på naturen och hur vi nyttjar eller utnyttjar den borde det vara självklart att använda produkter som kan användas många gånger samtidigt som det är bra för kroppen.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.babyheaven.se
Caija
Grundaren ;0)
Caija


Antal inlägg : 68
Age : 39
Menskopp? : Lunette
1:a Koppen? : 1998
Registration date : 08-05-23

Vad är det för bild de får i skallen!? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad är det för bild de får i skallen!?   Vad är det för bild de får i skallen!? Emptymån jul 28, 2008 10:22 am

Helen skrev:


Många tycker också att tygblöjor och tygbindor är läskigt.
Jag väntar bara på att våra underbyxor ska bli engångs också.. det hade inte förvånat mig.


Det finns ju faktiskt ätbara engångstrosor på marknaden Razz
Till överst på sidan Gå ner
Rexy
Moderator



Antal inlägg : 31
Age : 48
Menskopp? : Jag har
1:a Koppen? : 1900
Registration date : 08-05-29

Vad är det för bild de får i skallen!? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad är det för bild de får i skallen!?   Vad är det för bild de får i skallen!? Emptyfre aug 01, 2008 8:59 pm

Helen skrev:

Många tycker också att tygblöjor och tygbindor är läskigt.
Jag väntar bara på att våra underbyxor ska bli engångs också.. det hade inte förvånat mig.

Ja, Pamela Anderson har ju redan börjat där, hon andänder inte sina trosor mer enn en gong, sen tvättas dom och bortskänkes Wink
Till överst på sidan Gå ner
LottaLuvin
Novis
Novis
LottaLuvin


Antal inlägg : 33
Age : 54
Menskopp? : Jag har en Pink Cup
1:a Koppen? : januari 2009
Registration date : 09-01-24

Vad är det för bild de får i skallen!? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad är det för bild de får i skallen!?   Vad är det för bild de får i skallen!? Emptyons feb 04, 2009 1:37 pm

Pja. Om man använder, eller kan tänka sig att använda, pessar. Och om man överlever att stoppa in en tampong i kroppen. Då finns det inte så mkt att störa sig på, hygienmässigt. Sen att man kanske tycker att det känns nytt och läskigt (och kanske t o m äckligt) att skölja koppen ren från sitt eget mensblod, det är en annan femma. Som har mer att göra med vad vi tycker om oss själva, våra kön och hur vi fungerar.
De flesta associerar ju till allt det där som mensen FÖR MED SIG, när de överhuvudtaget tänker på mens. Ni vet. Dåligt underlivsklimat. Den där inplastade mensbinda-lukten. Kladd, oro, uttorkning. Och ska man då tänka sig att 'hålla på' med sin mens, som innebär alla de där sakerna... så blir det gissningsvis en ganska j-a äcklig tanke.
De har ju inte ännu erfarenheten av en mens utan alla de där dåliga erfarenheterna.
De har ingen aning om att det inte är MENSEN som ger det dåliga underlivsklimatet. Eller luktar. Eller torkar ut dem. Eller kladdar. Eller tvingar dem att sova med långvårdsblöja (ni vet de där som går en bra bit upp på ryggen och magen. Typ som engångsblöjor för barn, men utan tejpen i midjan).
De har ingen aning om att det är mensskydden.
För plågan är så förknippad med MENSEN.

Lev mjukt
/Lotta
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Vad är det för bild de får i skallen!? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad är det för bild de får i skallen!?   Vad är det för bild de får i skallen!? Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Vad är det för bild de får i skallen!?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Allmänt om Menskoppar :: Menskopp?? Vad?-
Hoppa till: