Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 Menskoppar är ofräscht!!!

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Menskoppar är ofräscht!!! Empty
InläggRubrik: Menskoppar är ofräscht!!!   Menskoppar är ofräscht!!! Emptyons jul 23, 2008 7:11 pm

faktum är att menskoppen i de flesta länder är klassade som medicinsk utrustning! Alltså genomgår de en rigörös kontroll! I Sverige är menskoppen en Hygienprodukt.

Många tycker det känns fräscht att öppna sin tampong plast och packa upp sin binda ur sin plast. Den är ny,ingen har rört den och den är ren.

Menskoppen kokas eller steriliseras efter användningen och ligger ren och fin i sin påse. Är den då inte ren och fräsch om man själv sett till att den är det?

Skulle inte det du själv tvättat, torkat och lagt ner i sin påse vara rent, minst lika rent som en tampong som rusat runt i i en fabrik.. tänk om någon nyst på den? eller spottat på den? ;0) Din menskopp vet du precis vad den sysslat med eller hur??? Om menskoppen innan inköp råkat ut för något osmakligt så har du ju kokat bort det innan du använde den första gången!!! Vilket man ju då gör!!! En tampong kan du ju inte koka innan du sätter in den för att vara på säkra sidan?

Menskoppen är tillverkad av medicinskt Silicon och det är framtaget just för att bakterier inte gillar att leva på den! Alltså en menskopp är minst lika ren om inte renare (för du ser ju själv till att rena den) än bindor och tamponger.
Till överst på sidan Gå ner
Miina
Moderator
Miina


Antal inlägg : 158
Age : 44
Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06.
1:a Koppen? : År 2003
Registration date : 08-07-26

Menskoppar är ofräscht!!! Empty
InläggRubrik: Sv: Menskoppar är ofräscht!!!   Menskoppar är ofräscht!!! Emptylör jul 26, 2008 9:45 pm

Med tanke på vilka kemikalier det finns i bindor och tamponger, skulle jag nog vilja klassa menskoppen som VÄLDIGT mycket renare än engångs mensskydd! Ler
Till överst på sidan Gå ner
http://www.renasmorjan.com
littlemonster
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 1
Menskopp? : Jag har
1:a Koppen? : 1900
Registration date : 08-06-29

Menskoppar är ofräscht!!! Empty
InläggRubrik: Sv: Menskoppar är ofräscht!!!   Menskoppar är ofräscht!!! Emptytis aug 05, 2008 11:22 am

Fast jag tror att det många tycker ofräscht är att när man tömt den sätter man in den igen för man går ju inte och kokar den vid varje toalettbesök.
Till överst på sidan Gå ner
Miina
Moderator
Miina


Antal inlägg : 158
Age : 44
Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06.
1:a Koppen? : År 2003
Registration date : 08-07-26

Menskoppar är ofräscht!!! Empty
InläggRubrik: Sv: Menskoppar är ofräscht!!!   Menskoppar är ofräscht!!! Emptytis aug 05, 2008 1:54 pm

Undrar om de människorna även kokar snoppen på sina sexpartners inför varje samlag... geek
Till överst på sidan Gå ner
http://www.renasmorjan.com
miss_tuneful
Novis
Novis
miss_tuneful


Antal inlägg : 26
Menskopp? : PinkCup (LadyCup)
1:a Koppen? : 2008-22-10
Registration date : 08-07-22

Menskoppar är ofräscht!!! Empty
InläggRubrik: Sv: Menskoppar är ofräscht!!!   Menskoppar är ofräscht!!! Emptyfre aug 15, 2008 1:46 pm

Miina skrev:
Undrar om de människorna även kokar snoppen på sina sexpartners inför varje samlag... geek

Självklart! och kondomer också! =P
Nej, jag tycker inte att det är ofräscht... liksom... man tvättar ju av den emellan varje gång, rght? (pratar menskopp nu, löl)
det är väl upp till varje person vad man tycker, men jag tycker verkligen inte att det är ofräscht. bindor däremot... urk. (för att inte tala om tamponger)
Till överst på sidan Gå ner
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Menskoppar är ofräscht!!! Empty
InläggRubrik: Sv: Menskoppar är ofräscht!!!   Menskoppar är ofräscht!!! Emptysön aug 17, 2008 4:19 pm

Jo men det är allvar det första de flesta säger när man säger att man inte använder varken bindor eller tamponger! Vad sa du att du har? en menskopp nä fy vad äckligt! Att stoppa in något som man redan haft där verkar vara väldigt äckligt i mångas ögon! Så att då stoppa dit samma snopp flera gånger kan ju då förklara varför man byter partner? Twisted Evil Nä skämt ås sido! Det här är vad jag får höra ibland eller ganska ofta!
Till överst på sidan Gå ner
miss_tuneful
Novis
Novis
miss_tuneful


Antal inlägg : 26
Menskopp? : PinkCup (LadyCup)
1:a Koppen? : 2008-22-10
Registration date : 08-07-22

Menskoppar är ofräscht!!! Empty
InläggRubrik: Sv: Menskoppar är ofräscht!!!   Menskoppar är ofräscht!!! Emptylör okt 18, 2008 6:04 pm

jag har lite problem med min mamma som tycker det är ofräscht. men om man tänker fter (vilket man inte kan få henne att göra) så är det ju långt mer ofräscht att ha en binda som blodet koagulerar och ruttnar i.
Det är konstigt att folk inte inser det.
Jag, som inte använt tamponger, eftresom det inte tilltalar mig, undrar.. kan blodet koagulera och ruttna i en tampong? eftersom det kan bildas bakterier i den och så... det kanske är en lite OT fråga, men jaja.
Till överst på sidan Gå ner
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Menskoppar är ofräscht!!! Empty
InläggRubrik: Sv: Menskoppar är ofräscht!!!   Menskoppar är ofräscht!!! Emptymån okt 20, 2008 8:29 pm

tampongen är inte ren som många tycks tro, den är inte heller steril som många tycks tro, full men kemikalier JA och fibrer som skalar bort slemhinnans skyddande skikt så att bakterier kan få fäste JA! Tamponger kontrolleras inte av någon mydighet alls i Sverige.
eftersom tamponeng är gjord av fibrer tex av rayonfibrer är ju just något som kan brytas ner av kroppen och om man glömmer en tampong i slidan ett par veckor så är sjukdom ett faktum. Den skulle nog vara en bakteriehärd av dignitet

Att folk tycker att det är motbjudande beror på att de saknar kunskap om dels, sin egen kropp och dels om menskoppen.
Om man berättar att materialet är godkänt för att permanent opereras in i kroppen så förstår man vilka tester som den har gått igenom.
Bilden av oss själva som smutsiga när vi har mens är inpräglad på oss. Så att återanvända något är ju då motbjudande.

har man tillgång till vatten så sköljer man ju faktiskt den innan man sätter in den! Nej jag håller med dig om hur de kan vara så korkade att de inte inser ett bättre alternativ! Nejdå de fortsätter att glida omkring på kemikaliefyllda doftande bindor som måste vara parfymerade för att instängt ruttnande blod luktar illa!
Just det här med lukten är ju det många känner som det värsta! men blod i en menskopp luktar ju bara blod inte ruttnande blod, det är sterilt när det kommer ut och har inte varit i kontakt med syret som får bakterierna att växa.

Så fortsätt du med din menskopp! En dag kommer hon att fråga dig! säg du bara att det inte behöver vara jobbigt att ha mens! Kankse är det det som folk är rädda för att slippa!? HUUUUU tänk om jag måste vara som vanligt när jag har mens! Vilka fördelar går jag miste om? Jag kan gå till jobbet, jag kan gå till skolan. vara med på gympan och jag kan bada och allt annat.

Det har jag inte tänkt på förut! NER MED MENSKOPPEN!!! VI förlorar fördelar på att använda menskopp! Det är en konspíration mot kvinnan! ;0)
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Menskoppar är ofräscht!!! Empty
InläggRubrik: Sv: Menskoppar är ofräscht!!!   Menskoppar är ofräscht!!! Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Menskoppar är ofräscht!!!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» En film om menskoppar

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Allmänt om Menskoppar :: Menskopps "Myter"-
Hoppa till: