Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 Lunette tvål och tvättservett

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Miina
Moderator
Miina


Antal inlägg : 158
Age : 44
Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06.
1:a Koppen? : År 2003
Registration date : 08-07-26

Lunette tvål och tvättservett Empty
InläggRubrik: Lunette tvål och tvättservett   Lunette tvål och tvättservett Emptylör jul 26, 2008 9:33 pm

Lunette har tagit fram två "tillbehör" som man kan använda på alla menskoppar.

Tvålen har PH-värde 3,5 vilket är det ph-värde vi har i slidan vid mens. Tvättar vi koppen med tvål som har för högt ph-värde är risken stor att man kan få svamp om man är känslig. Tvålen är tillverkad av vegetabiliska råvaror och innehåller Aqua (vatten), Sodium Laureth Sulfate (vegetabilisk tvättsubstans från kokosfett och palmolja), Sea Salt (havssalt), Citric Acid (citronsyra), Citrus Limonum (citron, eterisk olja), Eucalyptus Globulus (eucalyptus, eterisk olja).

Sen finns även en tvättservett som de tagit fram för att man ska kunna rengöra koppen även när man inte har tillgång till tvål och vatten. Servetten inneåller endast vatten och alkohol och desinficerar väldigt bra, både händer och kopp, men får inte användas som intimrengöring eftersom alkohol är uttorkande för slemhinnorna.

Själv använder jag tvålen hemma och servetten om jag måste tömma koppen när jag t.ex. är på stan, samt som avslutningsrengöring då mensen är slut.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.renasmorjan.com
 
Lunette tvål och tvättservett
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Lunette Selene
» Vad tycker du om Lunetten???

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Skötsel och rengöring :: Desinfektion :: Religon och rengöring av menskopp?-
Hoppa till: