Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 Vad har du att säga om den här?

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Vad har du att säga om den här? Empty
InläggRubrik: Vad har du att säga om den här?   Vad har du att säga om den här? Emptyfre maj 23, 2008 3:56 pm

Vad har du att säga om den här? Femmecup%20Boxed400Vad tycker du om denna?
Till överst på sidan Gå ner
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Vad har du att säga om den här? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du att säga om den här?   Vad har du att säga om den här? Emptytor jul 17, 2008 10:52 pm

det här är en mycket mjuk kopp som kommer att bli kanon för alla som vill ha en riktigt mjuk kopp som verkligen smyger sig tätt utan att kännas
Till överst på sidan Gå ner
Caija
Grundaren ;0)
Caija


Antal inlägg : 68
Age : 39
Menskopp? : Lunette
1:a Koppen? : 1998
Registration date : 08-05-23

Vad har du att säga om den här? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du att säga om den här?   Vad har du att säga om den här? Emptyfre jul 18, 2008 1:26 pm

Om jag jämför min Femmecup med min lunette (stora storleken) så är Femcup mjukare, och rent längdmässigt på koppen är Femcupen kortare, men antennen längre än på Lunetten.

Femcuppen är graderad med 7,5 ml och 15 ml, och själva greppet om koppen och på antennen är gjort i en spiralmönstring, vilken jag tycker är inte lika lätt att få grepp om som på Lunetten.

själva antennen är ihålig, och jag upplever den som litet vass i jämförelse med både Lunetten och min 10-åriga keeper. Visserligen är antennen på Keepern ihålig men den är mycket mjukare än Femcuppens...

Sedan har jag inte hunnit sporta något med min Femcup ännu, återkommer med mer info när jag vet hur den sitter och känns då Ler
Till överst på sidan Gå ner
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Vad har du att säga om den här? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du att säga om den här?   Vad har du att säga om den här? Emptyons jul 23, 2008 2:26 pm

Femme cupen (Femman) är enligt min lilla kontroll här just som caija sagt en aningen mjukare än Lunetten jag skulle säga att den är fastare upptill och sedan är den lite mjukar under kragen som det ju är på denna kopp. Detta kan göra att den kan vara hyfsat enkel även för en nybörjare då den är lite fastare upptill och sprätter upp fast och bra.
Modellen ska passa både en yngre och en äldre användare.. och det tror jag på att den kan med sin form! Den rymmer ganska mycket trots att man upplever den mindre än tex Lunettens större kopp

Antennen enligt tillverkaren är inte menad att vara så lång alls utan de räknar med att användaren kortar ner den som den vill ha den... kan ju vara bra att veta att det bara är en tillverkningsteknisk grej att den är så lång. De vill att man själv ska få bestämma sin antenns leverne! Antennen är ihålig med eftersom man kortar ner den och i många fall tar bort den helt så är det inga som helst problem med rengöringen... vid tex kokning så kommer vattnet åt överallt.

Jag ska även prova min Femma nästa mens så rapport kommer!
Till överst på sidan Gå ner
Xenia
Novis
Novis
Xenia


Antal inlägg : 30
Menskopp? : Jag har en Mooncup B och Lunette 2
1:a Koppen? : år 2008
Registration date : 08-07-28

Vad har du att säga om den här? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du att säga om den här?   Vad har du att säga om den här? Emptytor aug 07, 2008 12:59 am

Hmm hur mycket mer/mindre rymmer den jämfört med den stora Lunetten?

Förresten, det brukar ju stå att de flesta menskoppar håller i 10 år, men på Femmecups sida står det att den håller i 5 år. Är det för att femmecup är mjukare = mindre material?
Till överst på sidan Gå ner
Caija
Grundaren ;0)
Caija


Antal inlägg : 68
Age : 39
Menskopp? : Lunette
1:a Koppen? : 1998
Registration date : 08-05-23

Vad har du att säga om den här? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du att säga om den här?   Vad har du att säga om den här? Emptytor aug 07, 2008 9:57 am

Xenia, troligtvis så kan det vara så som du säger, men det kan också vara som så att femman är så pass ny på marknaden att ingen ännu har hunnit testa dess livslängd på 10 år.

dock har ju inte jag något belägg för det men det är ju en tanke Wink
Till överst på sidan Gå ner
Miina
Moderator
Miina


Antal inlägg : 158
Age : 44
Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06.
1:a Koppen? : År 2003
Registration date : 08-07-26

Vad har du att säga om den här? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du att säga om den här?   Vad har du att säga om den här? Emptytor aug 07, 2008 10:37 am

Jag skulle gissa på att det är för att koppen är mjukare. Materialet som menskopparna görs av används nämligen till t.ex. hjärtklaffar och måste noggrant testat innan tillverkning. Lunette har bara funnits i 3 år, men materialet vet man att håller i 20 år.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.renasmorjan.com
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Vad har du att säga om den här? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du att säga om den här?   Vad har du att säga om den här? Emptysön aug 10, 2008 1:06 am

Det beror på blandningen hur mjuk eller hård en kopp blir....(enligt Siloconvetaren på Ericssom)

femme cup skriver 5 år eftersom de många ändå vill ha en ny efter den tiden! Den är testad för minst 15 år så den bör klara 10 år precis som alla de andra kopparna!!!

hahahaha äntligen en tillverkare som fattat att kunderna blir så nöjda att de inte kommer tillbaka förrän om 10 år om man skriver att något håller i 20!!! hahahahaha det är ju ett dilemma för menskoppsfabrikanterna!!! deras produkter är så bra att kunderna inte återkommer förrän efter en 10 år sådär.... hahah inte helt lätt att tjäna pengar då!!!!
Till överst på sidan Gå ner
Xenia
Novis
Novis
Xenia


Antal inlägg : 30
Menskopp? : Jag har en Mooncup B och Lunette 2
1:a Koppen? : år 2008
Registration date : 08-07-28

Vad har du att säga om den här? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du att säga om den här?   Vad har du att säga om den här? Emptysön aug 10, 2008 9:57 pm

Nåja, men det verkar som att det har blivit en uppsjö av tjejer som köper menskoppar som man köper kläder; måste prova nytt...så bara tillverkarna kommer med nya modeller och färger så löser det nog sig. Det kan ju vara ett sätt att få de som inte är "hardcore miljökämpar" att köpa produkten.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Vad har du att säga om den här? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du att säga om den här?   Vad har du att säga om den här? Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Vad har du att säga om den här?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Märken & Storlekar :: Här är märkena! :: Femme Cup (UK)-
Hoppa till: