Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 Nybörjarfrågor!

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Persilja
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 21
Age : 48
Menskopp? : Jag har en Ladycup L
1:a Koppen? : 2008
Registration date : 08-07-25

Nybörjarfrågor! Empty
InläggRubrik: Nybörjarfrågor!   Nybörjarfrågor! Emptymån jul 28, 2008 6:46 pm

Hej på er,

snacka om tajming.. menskoppen ligger på macken och kan hämtas i dag, och så har mensen precis börjat. Ska jag bara kasta mig friskt ut i att testa eller rekommenderar ni att man "provkör" utan att ha mens först? Givetvis ska jag koka den först men sen, liksom.. Det HADE ju varit skönt att slippa en binda i storlek blöja i natt! Tips, någon?
Till överst på sidan Gå ner
Miina
Moderator
Miina


Antal inlägg : 158
Age : 44
Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06.
1:a Koppen? : År 2003
Registration date : 08-07-26

Nybörjarfrågor! Empty
InläggRubrik: Sv: Nybörjarfrågor!   Nybörjarfrågor! Emptymån jul 28, 2008 9:05 pm

Koka den bara kort stund, alltså doppa den i kokande vatten eller häll kokande vatten över den. Vill du inte koka räcker det att tvätta den noggrant med tvål och vatten.

Kör så det ryker på en gång du, men tänk på att använda binda inatt annars kommer du troligtvis bara att ligga och känna efter om den kanske läcker eller så. Ler Inte blöjstorleken då, men något så du inte behöver oroa dig omedvetet.

Den sitter bäst vid mens, så därför brukar inte jag rekommendera mina kunder att provköra innan. Imorgon kan du ha binda eller trosskydd för att känna dig på den säkra sidan. Det kan ta några mensperioder innan du får koppen att fungera hundra procent med din kropp.

Lycka till och berätta hur det går!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.renasmorjan.com
Persilja
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 21
Age : 48
Menskopp? : Jag har en Ladycup L
1:a Koppen? : 2008
Registration date : 08-07-25

Nybörjarfrågor! Empty
InläggRubrik: Sv: Nybörjarfrågor!   Nybörjarfrågor! Emptytis jul 29, 2008 9:14 am

Tack Miina, jag körde i gång direkt. Funkar kanon och nu när jag kortat av antennen lite så känner jag inte alls av koppen. Läcker gör den inte heller så det verkar vara en succé så långt - ska bara få lite mer snits på hanteringen :-)
Till överst på sidan Gå ner
Caija
Grundaren ;0)
Caija


Antal inlägg : 68
Age : 39
Menskopp? : Lunette
1:a Koppen? : 1998
Registration date : 08-05-23

Nybörjarfrågor! Empty
InläggRubrik: Sv: Nybörjarfrågor!   Nybörjarfrågor! Emptytis jul 29, 2008 11:37 am

Vad kul att det fungerar bra! Ler

Snitsen brukar man få ordning på efter ett par gånger Väldigt glad
Men som Miina säger, det kan vara bra att kombinera med lite mensskydd av den "gamla" sorten, för att man inte ska oroa sig i onödan Ler
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Nybörjarfrågor! Empty
InläggRubrik: Sv: Nybörjarfrågor!   Nybörjarfrågor! Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Nybörjarfrågor!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Rent Praktiskt! Hur gör man? :: Att sätta in en menskopp!-
Hoppa till: