Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 Inställningen till menskoppen!

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Inställningen till menskoppen! Empty
InläggRubrik: Inställningen till menskoppen!   Inställningen till menskoppen! Emptytis aug 05, 2008 10:04 pm

Har under en tid funderat på det här med inställningen till användandet av menskoppen är!!!
Vilken betydelse har det att man redan från början har bestämt sig för att det ska fungera trots eventuella nybörjartekniska öden och äventyr? Vilken betydelse har det för hur mycket man vet innan man börjar sitt användande av menskopp?

Jag tror personligen att inställningen till att använda menskoppen är avgörande för hur bra man kommer att lyckas med introduktionen! Ett klart samband mellan kunskap och att ha fått någon att visa tex olika sätt att vika koppen eller olika tillvägagångssätt att ta ut och i koppen!!! Det går ju inte att visa rent handkraftigt men bara att visa och visa vinklar och hur momenten går till är till stor hjälp!

De som inte har en bra grundkunskap kan hamna i den kategorin som fastnar i stadiet att man inte kommer vidare i sin användning för man inte får kläm på om man gör rätt eller inte... Vem ska man då fråga! Hur stor är risken hos dessa att koppen blir liggande (hu hemska tanke) och denne person återgår till att använda disposibla mensskydd??? affraid

Detta mina vänner är vår uppgift!!! cheers De som i er omgivning som funderar på att skaffa en menskopp! Ge dem allt ert stöd och be dem läsa på och undersöka och svara på deras frågor!!! Jag tror att det är avgörande för deras framgång att använda sin kopp!

hur tänkte ni när ni skulle prova första gången??? Visste ni tillräckligt? fick ni stöd av någon? vad var bra? vad skulle du velat veta???
Till överst på sidan Gå ner
LottaLuvin
Novis
Novis
LottaLuvin


Antal inlägg : 33
Age : 54
Menskopp? : Jag har en Pink Cup
1:a Koppen? : januari 2009
Registration date : 09-01-24

Inställningen till menskoppen! Empty
InläggRubrik: Sv: Inställningen till menskoppen!   Inställningen till menskoppen! Emptyons feb 04, 2009 2:00 pm

För mig var det enkelt. Jag visste att menskopp skulle vara grejen för mig. Och att jag skulle se till att få in rätta knycken så att den funkar. Jag satt dessutom en hel natt och googlade på menskopp, och läste allt jag hann och orkade. Om problem. Om fördelar. Om olika koppar.

Visst är inställningen viktig.

Vad skulle jag velat veta...? Jag skulle velat känna till menskoppen redan när jag fick min mens i början av åttiotalet. Jag skulle ha velat bli introducerad, då, i hur man använder den. Jag skulle ha velat ha en helt annan syn på mig, min kvinnlighet, min blödning.

Men i verkligheten nu när jag faktiskt skaffade den, så skaffade jag den info jag behövde. Men VISST skulle det varit coolt med en massa support och hejarop!

Lev mjukt
/Lotta
Till överst på sidan Gå ner
 
Inställningen till menskoppen!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Wikipedia om Menskoppen :)
» menskoppen fastnade!!
» koka menskoppen?
» Kan man dyka med menskoppen ?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Allmänt om Menskoppar :: Menskopp?? Vad?-
Hoppa till: