Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 Brustabletter Milton Metoden

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Brustabletter Milton Metoden Empty
InläggRubrik: Brustabletter Milton Metoden   Brustabletter Milton Metoden Emptyons aug 06, 2008 10:11 pm

ett smart sätt att sterilisera sin menskopp i ett glas vatten på toa!!! Det hade väl inte varit så dumt??? Det finns!!

En brustablett som används för att sterilisera tex babyflaskor,nappar och liknande! det heter Milton metoden och man tar en bit av tabletten och lägger i ett kallt glas vatten och stoppar ner sin kopp och låter den ligga i lösningen i 15 minuter!!! klart!!! och den är steril och klar att stoppas in igen eller lufttorkas och stoppas ner i sin påse!

1 tablett räcker till 5 liter vatten!!! så en enda tablett räcker till ganska många steriliseringar!
Fullständigt säkert om man kan mata en bebis direkt efter steriliseringen!

Brustabletter Milton Metoden Milton_sterilising_tablets_x_28_494
Till överst på sidan Gå ner
Miina
Moderator
Miina


Antal inlägg : 158
Age : 44
Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06.
1:a Koppen? : År 2003
Registration date : 08-07-26

Brustabletter Milton Metoden Empty
InläggRubrik: Sv: Brustabletter Milton Metoden   Brustabletter Milton Metoden Emptytor aug 07, 2008 10:10 am

Vad innehåller denna tablett? Blir lite fundersam när jag ser sånt här. Ler
Till överst på sidan Gå ner
http://www.renasmorjan.com
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Brustabletter Milton Metoden Empty
InläggRubrik: Sv: Brustabletter Milton Metoden   Brustabletter Milton Metoden Emptymån sep 01, 2008 11:59 am

Det här är sodiumhypoklorit som när det är i lösningsform bildar restprodukten vatten och salt.
Till överst på sidan Gå ner
miss_tuneful
Novis
Novis
miss_tuneful


Antal inlägg : 26
Menskopp? : PinkCup (LadyCup)
1:a Koppen? : 2008-22-10
Registration date : 08-07-22

Brustabletter Milton Metoden Empty
InläggRubrik: Sv: Brustabletter Milton Metoden   Brustabletter Milton Metoden Emptysön okt 19, 2008 2:21 pm

var kan man kööpa sådant? Eftersom det är till t ex nappflaskor, finns det då i en vanlig mataffär? (det bildar restprodukten salt...? Då kanske det är bäst att skölja av den med vatten också innan man kör upp den? )
Till överst på sidan Gå ner
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Brustabletter Milton Metoden Empty
InläggRubrik: Sv: Brustabletter Milton Metoden   Brustabletter Milton Metoden Emptysön okt 26, 2008 3:16 pm

De finns nog bara på internet eftersom de importeras! Våra annonsörer är ett gott tips att kika hos!

En enda tablett räcker till 5 liter vatten så man behöver bara bryta av en liten bit till det vatten man ska ha till sin kopp!. Lösningen är aktiv i 24 timmar så man kan doppa sin kopp i den under ett helt dygn om man vill!
Det här behövs ju egentligen inte utan det räcker med att skölja den noga med vatten och ibland ta lite tvål (oparfymerad)

När man så ska lägga undan sin kopp är Milton ett bra säkert alternativ och man slipper vara bekymrad över att koka den torr på spisen och förvandla den till en silikonhög
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Brustabletter Milton Metoden Empty
InläggRubrik: Sv: Brustabletter Milton Metoden   Brustabletter Milton Metoden Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Brustabletter Milton Metoden
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Milton Metoden!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Skötsel och rengöring :: Desinfektion-
Hoppa till: