Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 Hata ägglossning!

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
Miina
Moderator
Miina


Antal inlägg : 158
Age : 44
Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06.
1:a Koppen? : År 2003
Registration date : 08-07-26

Hata ägglossning! Empty
InläggRubrik: Hata ägglossning!   Hata ägglossning! Emptytor aug 07, 2008 9:30 pm

Gud vad jag hatar min ägglossning! Just nu sitter jag lipis och bara känner hur livmodertappen bökar sig neråt och det gör så förbannat ont!! Crying or Very sad

Har alltid känt av min ägglossning, men för varje barn har det blivit värre och värre och nu är jag på en nivå när gynekologerna står maktlösa. De har letat endometrios på mig med titthålsoperation utan att hitta något, de har försökt med alla möjliga p-piller trots mitt motstånd mot hormoner, men nej, den jä*la värken vill inte ge med sig.

Jag sitter blickstilla och hoppas att ställningen ska vara så gynsam som möjligt för tappen att krypa på rätt och räknar minutrarna tills det hela är över. Jag vet att det släpper efter en halvtimme, men fram till dess finns det risk att jag antingen skriker högt, lipar halvt ihjäl mig eller att jag tuppar av. Alltid lika intressant hur det ska gå. Kan ju säga att jag försöker hålla mig hemma när det hela sätter igång, långt från andra människor.

Mensvärk och blödande kan vara hemskt, men ägglossningen är 500 gånger värre för mig. Någon som känner igen sig?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.renasmorjan.com
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Hata ägglossning! Empty
InläggRubrik: Sv: Hata ägglossning!   Hata ägglossning! Emptytor sep 18, 2008 6:28 pm

Jo jag känner igen det här! Jag har ont i ett dygn ungefär och enligt min gamla erfarenhet med NFP-Symptotermal metod så vet jag att detta är när äggblåsan ska till att brista. jag kan inte sitta inte ligga och det skär igenom underlivet när jag gör det! och det känns som om allt man har inuti ska ramla ur!

Prova det här! ta en sådan där frusen klamp som man har när man ska hålla maten kall på sommaren! Linda in den i en tunn handduk av bomull tex en kökshandduk gärna får den vara lite fuktig men inte våt. stryk sedan över din mage några gånger och även över skinkorna när du ligger på sidan. Det här kan lura igång kroppens endorfiner i området. Jag trodde inte ett ögonblick på det här hokuspokuset! Min syster som är sjuksköterska gjorde det här på mig och jag måste erkänna att jag fick lite lindring faktiskt! (bara lite då för jag tror inte på det här)

Min sjukgymnast gjorde samma sak på mig häromdagen över några triggerpunkter i bäckenet som jag kämpar med och samma sak hände. En stund var smärtan bara borta! jag tror ju då inte på det här! men det spelar ingen roll ju om det ger någon stunds avbräck i smärtan om än så bara lite!
Till överst på sidan Gå ner
Miina
Moderator
Miina


Antal inlägg : 158
Age : 44
Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06.
1:a Koppen? : År 2003
Registration date : 08-07-26

Hata ägglossning! Empty
InläggRubrik: Sv: Hata ägglossning!   Hata ägglossning! Emptytor sep 18, 2008 8:30 pm

Det där använder min mamma som är massör för att få snabblindrig på ett ställe som behöver behandlas och det fungerar faktiskt, trots att du inte tror på det, Svea. Wink Jag har inte tänkt på att använda det vid ägglossning, så det får bli nästa gång. Just nu sitter jag med koppen inne och nästan ser framför mig hur mitt hb sjunker i botten. Länge leve de kvinnliga hormonerna! Väldigt glad
Till överst på sidan Gå ner
http://www.renasmorjan.com
miss_tuneful
Novis
Novis
miss_tuneful


Antal inlägg : 26
Menskopp? : PinkCup (LadyCup)
1:a Koppen? : 2008-22-10
Registration date : 08-07-22

Hata ägglossning! Empty
InläggRubrik: Sv: Hata ägglossning!   Hata ägglossning! Emptysön okt 19, 2008 11:01 pm

jag får ont i mitten av ryggen, som om I ryggraden, vid ägglossning. Ligger och kan knappt röra mig, gråter ofta, och det är rent förfärligt. Senast var pojkvännen min här, så han låg och skedade mig, blev varm och så, så det kändes bätter... mne då kan man inte ligga en hel dag, särskilt inte när man bor tillsammans... ledsen
men det som ni hade där verkar ju funka, kanske ska prova något sådant nästa gång =)
Till överst på sidan Gå ner
LottaLuvin
Novis
Novis
LottaLuvin


Antal inlägg : 33
Age : 54
Menskopp? : Jag har en Pink Cup
1:a Koppen? : januari 2009
Registration date : 09-01-24

Hata ägglossning! Empty
InläggRubrik: Sv: Hata ägglossning!   Hata ägglossning! Emptysön feb 08, 2009 5:04 pm

Jag skulle nog hellre ha det som ni har det, trots smärtan, än att bara ha ägglossning ett par gånger per år i bästa fall, och dessutom inte märka av att jag haft den förrän några veckor senare när mensen kommer.
(speciellt som jag ju vill bli gravid..)

Lev mjukt
/Lotta
Till överst på sidan Gå ner
Nanna Nyfiken
Novis
Novis



Antal inlägg : 30
Menskopp? : Jag har en...Lunette storlek 2, förr Lady Cup Large
1:a Koppen? : år 2008
Registration date : 08-08-13

Hata ägglossning! Empty
InläggRubrik: Sv: Hata ägglossning!   Hata ägglossning! Emptysön feb 08, 2009 10:15 pm

Känner du till Billingsmetoden? Du kanske redan kollat upp möjligheten att använda metoden. Men i vilket fall som helst: Genom att kolla sekretet från slidan kan man få en ledning till när ägglossning närmar sig. Sekretet är annorlunda när man är fruktsam, d v s när ägglossning är på gång inom någon eller några dagar. Då undviker man sex med penis i närheten av slidan om man inte vill bli gravid och tvärtom om man vill bli gravid.

Metoden beskrivs i boken Billingsmetoden för naturlig födelsekontroll av Evelyn Billings och Ann Westmore, går att köpa på nätet eller låna på biblan. Finns även en hemsida om så kallad naturlig familjeplanering (NFP).

Även om man inte använder sig av metoden för att reglera graviditet så är detta intressant läsning för att helt enkelt lära känna sin kropp. Många känner ju inte till hur sekretet ändras under menscykeln och vad det beror på, kul att bli uppmärksam på detta, tycker jag.
Till överst på sidan Gå ner
LottaLuvin
Novis
Novis
LottaLuvin


Antal inlägg : 33
Age : 54
Menskopp? : Jag har en Pink Cup
1:a Koppen? : januari 2009
Registration date : 09-01-24

Hata ägglossning! Empty
InläggRubrik: Sv: Hata ägglossning!   Hata ägglossning! Emptymån feb 09, 2009 2:53 am

Med den här barnlängtan i kroppen och utan att ha funnit pappamänniskan som ska befrukta det ägg som en vacker dag utvecklats klart och blivit en bebi... så undviker jag metoden. Stiftade bekantskap med den för många många många år sedan, men längtan och sorgen brottar ner mig totalt om jag ägnar mig för mycket åt min obefintliga menscykel.
Försöker istället påverka den att normalisera sig.. så att jag sen kan lära känna den utan den där stora sorgen och rädslan i släptåg.

Tack för att du bryr dig!
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Hata ägglossning! Empty
InläggRubrik: Sv: Hata ägglossning!   Hata ägglossning! Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Hata ägglossning!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Om allt möjligt! och lite till då ja... :: Allmänt Forum-
Hoppa till: