Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 Tips om hemsida som jämför kapacitet på olika koppar

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Xenia
Novis
Novis
Xenia


Antal inlägg : 30
Menskopp? : Jag har en Mooncup B och Lunette 2
1:a Koppen? : år 2008
Registration date : 08-07-28

Tips om hemsida som jämför kapacitet på olika koppar Empty
InläggRubrik: Tips om hemsida som jämför kapacitet på olika koppar   Tips om hemsida som jämför kapacitet på olika koppar Emptylör aug 09, 2008 12:12 am

Hittade en hemsida som jämför kapaciteten på olika koppar. Hon som håller i sidan verkar vara på G att översätta allt. Men bilderna och siffrorna säger rätt mycket!

http://afriska-engl.de.tl/Different-brands-and-sizes.htm
Till överst på sidan Gå ner
Miina
Moderator
Miina


Antal inlägg : 158
Age : 44
Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06.
1:a Koppen? : År 2003
Registration date : 08-07-26

Tips om hemsida som jämför kapacitet på olika koppar Empty
InläggRubrik: Sv: Tips om hemsida som jämför kapacitet på olika koppar   Tips om hemsida som jämför kapacitet på olika koppar Emptylör aug 09, 2008 9:54 am

Intressant! Tack så mycket!

Konstigt att det bara är Lunette som har platt, helgjuten antenn. scratch
Till överst på sidan Gå ner
http://www.renasmorjan.com
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Tips om hemsida som jämför kapacitet på olika koppar Empty
InläggRubrik: Sv: Tips om hemsida som jämför kapacitet på olika koppar   Tips om hemsida som jämför kapacitet på olika koppar Emptylör aug 09, 2008 11:34 am

Det här med bilderna och riktiga ingående jämförelser kommer att göras även här när Caija har fått ihop alla koppar och märken!!! Vi har tillgång till en proffessionell fotograf så det är på gång att bygga upp en egen bilddatabas med fakta likaså!!!


Att en antenn är helgjuten eller inte spelar inte så stor roll egentligen men jag tror Lunette valt att helgjuta den för att det blev annorlunda så gentemot de andra redan befintliga märkena och man kan säga att det är mer hygieniskt att inget kan komma in i antennen och bli smutsigt.

Att antennen som är ihålig skulle vara ett problem är inte överhängande eftersom antennen är utanför och neråt och inte fylls med blod eller annat gunk...

men kul sida var det man får alltid lite tips!!!
Till överst på sidan Gå ner
Miina
Moderator
Miina


Antal inlägg : 158
Age : 44
Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06.
1:a Koppen? : År 2003
Registration date : 08-07-26

Tips om hemsida som jämför kapacitet på olika koppar Empty
InläggRubrik: Sv: Tips om hemsida som jämför kapacitet på olika koppar   Tips om hemsida som jämför kapacitet på olika koppar Emptylör aug 09, 2008 3:18 pm

Fast på mig påverkade antennen mig väldigt mycket när den var ihålig. Jag fick rätt svår klåda av min Diva. Därför började jag söka efter andra. Jag blev tvungen att koka den i mitten av mensen för att slippa klådan och det tror jag absolut hade att göra med att antennen blev sämre rengjord än resten av koppen. Men så är jag jätte känslig oxå. Ler
Till överst på sidan Gå ner
http://www.renasmorjan.com
Xenia
Novis
Novis
Xenia


Antal inlägg : 30
Menskopp? : Jag har en Mooncup B och Lunette 2
1:a Koppen? : år 2008
Registration date : 08-07-28

Tips om hemsida som jämför kapacitet på olika koppar Empty
InläggRubrik: Sv: Tips om hemsida som jämför kapacitet på olika koppar   Tips om hemsida som jämför kapacitet på olika koppar Emptylör aug 09, 2008 4:33 pm

Apropå ihålig antenn: Blir kopparna mer missfärgade med tiden? Blir det svårare att rengöra dem efter ett tag? För jag har läst mycket om att mooncup kan vara svår att rengöra p g a kanter, ihålig antenn och logga. Jag upplevde det aldrig som jobbigt att skölja av allt synligt eftersom det ändå är "färskt" blod som inte har torkat in. (Men sen vet man ju inte vad finns kvar som är osynligt Wink )

Jag tycker att det som var intressantast på sidan var storlekarna när de är uppradade och sen jämföra vilken mängd vätska varje kopp kan rymma innan man kommer upp till lufthålen.

Svea, när ni ändå är i gång att fixa en snygg jämförande sida, skulle ni då kunna ta med även MiaCup från Sydafrika (de skickar också till hela världen)? Rosa Miacup
Till överst på sidan Gå ner
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Tips om hemsida som jämför kapacitet på olika koppar Empty
InläggRubrik: Sv: Tips om hemsida som jämför kapacitet på olika koppar   Tips om hemsida som jämför kapacitet på olika koppar Emptylör aug 09, 2008 8:56 pm

ska bli!!!! Jag har haft ögonen på den ett tag!!! hihi men det är ju via er som man får de bästa tipsen!!!! så klart vi ska ha den med!!!
Till överst på sidan Gå ner
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Tips om hemsida som jämför kapacitet på olika koppar Empty
InläggRubrik: Sv: Tips om hemsida som jämför kapacitet på olika koppar   Tips om hemsida som jämför kapacitet på olika koppar Emptytis sep 30, 2008 4:31 pm

Har pratat med några olika tillverkare om det här med antennen och det verkar som om det inte är någon större skillnad... det är mest en design och tillverkningsfråga och ett försäljningsargument.

personligen så tycker jag att en platt antenn är lättare att hålla ren... men så klipper ju jag av mina ändå så det spelar ju ingen roll då ju ... för mig! ;0)

Alla är vi ju olika!

Ps Mia cupen har platt antenn!
Till överst på sidan Gå ner
Caija
Grundaren ;0)
Caija


Antal inlägg : 68
Age : 39
Menskopp? : Lunette
1:a Koppen? : 1998
Registration date : 08-05-23

Tips om hemsida som jämför kapacitet på olika koppar Empty
InläggRubrik: Sv: Tips om hemsida som jämför kapacitet på olika koppar   Tips om hemsida som jämför kapacitet på olika koppar Emptytis sep 30, 2008 8:46 pm

Xenia skrev:
Apropå ihålig antenn: Blir kopparna mer missfärgade med tiden? Blir det svårare att rengöra dem efter ett tag? För jag har läst mycket om att mooncup kan vara svår att rengöra p g a kanter, ihålig antenn och logga. Jag upplevde det aldrig som jobbigt att skölja av allt synligt eftersom det ändå är "färskt" blod som inte har torkat in. (Men sen vet man ju inte vad finns kvar som är osynligt Wink )

De genomskinliga ofärgade kopparna missfärgas efter hand, men detta påverkar inte koppen negativt, mer än att den inte ser splitterny ut längre. Detta pga att blodet innehåller färgämnen (bla järn) och detta färgar av sig. Det är inte på grund av otillräcklig rengöring som kopparna missfärgas utan det är så bara. Kokar du din menskopp är den ren och fri från bakterier mm.

Och det här med svårrengjorda loggor mm. Ta en mjuk barntandborste och skrubba med. så borde det bli helt rent även om det torkat in.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Tips om hemsida som jämför kapacitet på olika koppar Empty
InläggRubrik: Sv: Tips om hemsida som jämför kapacitet på olika koppar   Tips om hemsida som jämför kapacitet på olika koppar Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Tips om hemsida som jämför kapacitet på olika koppar
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Tips om hemsida :)
» Ni som har flera olika koppar

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Märken & Storlekar :: Storlek? jämförelse mellan märken-
Hoppa till: