Antal inlägg : 4 Menskopp? : Jag har en Lunette 1 1:a Koppen? : år 2010 Registration date : 10-06-01
Rubrik: Smärtsamt och klottigt att få ut koppen tor jun 03, 2010 10:28 am
Jag har nu använt min kopp några dagar och fått kläm på hur man sätter in den (även om det gjorde mycket ont och tog många försök i början) men det är värre att få ut den. Hela antennen sitter kvar så det går att få något slags grepp och jag får bort vakuumet genom att sticka in ett finger och vika in övre kanten (kommer inte åt att knipa om nedre delen med två fingrar som jag vet att en del gör). Problemet är att när jag fått ut koppen nästan halvvägs plattar den till sig på tvären på något vis och fastnar på ett smärtsamt sätt. För att få ut den är jag tvungen att vika den och då rinner blodet över så att jag får hälften på handen. Så ska det väl inte gå? Men koppen ryms helt enkelt inte ut ovikt. Hur ska jag göra?
Pingvinen Nyfiken
Antal inlägg : 2 Menskopp? : Jag har en... 1:a Koppen? : år 1900 Registration date : 11-03-10
Rubrik: Sv: Smärtsamt och klottigt att få ut koppen fre jul 15, 2011 3:24 pm
Jag har liknande problem. Efter många om och men kan jag få in den utan problem, men det gör så ont att ta ut den! jag får bort vakuumet utan problem, men kanten är så stor och hård. Något tips? Det är en liten ffemmecup.