Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp

PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

Smärtsamt och klottigt att få ut koppen

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
chokoniki
Nyfiken
Nyfiken

Antal inlägg : 4
Menskopp? : Jag har en Lunette 1
1:a Koppen? : år 2010
Registration date : 10-06-01

Smärtsamt och klottigt att få ut koppen Empty
InläggRubrik: Smärtsamt och klottigt att få ut koppen   Smärtsamt och klottigt att få ut koppen Emptytor jun 03, 2010 10:28 am

Jag har nu använt min kopp några dagar och fått kläm på hur man sätter in den (även om det gjorde mycket ont och tog många försök i början) men det är värre att få ut den. Hela antennen sitter kvar så det går att få något slags grepp och jag får bort vakuumet genom att sticka in ett finger och vika in övre kanten (kommer inte åt att knipa om nedre delen med två fingrar som jag vet att en del gör). Problemet är att när jag fått ut koppen nästan halvvägs plattar den till sig på tvären på något vis och fastnar på ett smärtsamt sätt. För att få ut den är jag tvungen att vika den och då rinner blodet över så att jag får hälften på handen. Så ska det väl inte gå? Men koppen ryms helt enkelt inte ut ovikt. Hur ska jag göra?
Till överst på sidan Gå ner
Pingvinen
Nyfiken
Nyfiken

Antal inlägg : 2
Menskopp? : Jag har en...
1:a Koppen? : år 1900
Registration date : 11-03-10

Smärtsamt och klottigt att få ut koppen Empty
InläggRubrik: Sv: Smärtsamt och klottigt att få ut koppen   Smärtsamt och klottigt att få ut koppen Emptyfre jul 15, 2011 3:24 pm

Jag har liknande problem. Efter många om och men kan jag få in den utan problem, men det gör så ont att ta ut den! jag får bort vakuumet utan problem, men kanten är så stor och hård. Något tips? Det är en liten ffemmecup.
Till överst på sidan Gå ner

Smärtsamt och klottigt att få ut koppen
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Badade med koppen
» Koka koppen i micron?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Rent Praktiskt! Hur gör man? :: Att ta ut en menskopp!?-
Hoppa till: