Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 Tips för insättning!

Gå ner 
FörfattareMeddelande
subjectchanger
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 1
Age : 32
Menskopp? : FemmeCup
1:a Koppen? : 2010
Registration date : 10-09-23

Tips för insättning! Empty
InläggRubrik: Tips för insättning!   Tips för insättning! Emptytor okt 14, 2010 3:51 am

Hej!

Jag köpte min första menskopp relativt nyligen men har väldigt snabbt hittat det insättnings-sätt som passar mig bäst;). Jag googlade ihjäl mig och hittade dessutom flera småtips på olika håll så jag tänkte sammanställa dem som funkat bäst för mig och hoppas att de även kan vara av hjälp till andra newbies.

*Blöt gärna både fingrar och kopp innan insättning i varmt vatten - det glider enklare och blir dessutom behagligare iom värmen.

*Prova den gärna innan du får din mens! Då hinner du vänja dig vid den och lära dig hur det passar dig bäst fast utan allt tjafs!

*När du väl ska sätta in den så gäller det ju att prova sig fram. Jag tycker dock överlägset att en vikning har varit bäst, nämligen en typ av "7"vikning. Någon här på sidan beskrev det väldigt bra; man trycker med två fingrar på vardera sida om koppen så att det blir platt och viker sedan ner ett av hörnen. Hur mycket du vill dra ner den är upp till dig men personligen gör jag det så att den hamnar helt i 90grader (om ni förstår..). Den blir då ganska kon-fomad och är enklare att sätta in. Dessutom kan man med det fingret som man samtidigt för in (då man håller kvar i vikningen) hjälpa till att veckla ut koppen.

(-Den C formade vikningen är (enligt mig) onödigt stor och det kan dessutom vara svårt att hålla ihopvikt tillräckligt djupt in för att den inte ska veckla ut sig för tidigt.
-Vikningen där man viker in en av kanterna i koppen är betydligt enklare att sätta in men desto svårare att veckla ut.)

*Ett bra sätt att märka av ifall den har vecklat ut sig är att med ett finger följa utsidan av koppens väggar.

Tänk på att när koppen sedan sitter rätt är den inte vinklad rakt neråt utan bakåt, mot svanskotan typ.

Lycka till! =)

/J.
Till överst på sidan Gå ner
 
Tips för insättning!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Tips om hemsida :)

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Rent Praktiskt! Hur gör man? :: Att sätta in en menskopp!-
Hoppa till: