Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 nya frågor till er vana koppanvändare1

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
miss_tuneful
Novis
Novis
miss_tuneful


Antal inlägg : 26
Menskopp? : PinkCup (LadyCup)
1:a Koppen? : 2008-22-10
Registration date : 08-07-22

nya frågor till er vana koppanvändare1 Empty
InläggRubrik: nya frågor till er vana koppanvändare1   nya frågor till er vana koppanvändare1 Emptylör nov 08, 2008 7:57 pm

Okej, mer frågor.
Har haft min första mens med kopp.

Har inte riktigt lyckats få till det ordentligt tror jag... får upp den utan problem, den känns inte alls (efter att jag klippt av hela antennen, f*n vad den skavde!), det funkar bra att ta ut och tömma, och vakuum är det så det räcker. sunny
Men iaf lyckas det ibland rinna blod utanför. Why? what did I do? Den sitter som den ska liksom, så den borde inte läcka.
Just ja, när man har tömt (i början av perioden) så rinner det ju ner blod iaf. och det torkas ju inte upp av koppen. vad görs då? man kan ju inte köra upp papper och torka, det är ju right out lol!
Noob, I know, men ja. som sagt, har haft min första period med koppen.
Apart from that är jag totalt kär i den!
Kramar på er alla!
Till överst på sidan Gå ner
Persilja
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 21
Age : 49
Menskopp? : Jag har en Ladycup L
1:a Koppen? : 2008
Registration date : 08-07-25

nya frågor till er vana koppanvändare1 Empty
InläggRubrik: Sv: nya frågor till er vana koppanvändare1   nya frågor till er vana koppanvändare1 Emptylör nov 08, 2008 10:50 pm

Tips 1: Knip om koppen och dra den lite neråt samtidigt så brukar den fixa bättre vakuum från början och då slipper man det där miniläckaget som jag i alla fall också har varje gång jag tömt.

Tips 2: Förutom att duscha noga efter varje tömning (vilket man inte alltid kan göra, typ) så röstar jag för trosskydd, gärna i tyg.
Till överst på sidan Gå ner
miss_tuneful
Novis
Novis
miss_tuneful


Antal inlägg : 26
Menskopp? : PinkCup (LadyCup)
1:a Koppen? : 2008-22-10
Registration date : 08-07-22

nya frågor till er vana koppanvändare1 Empty
InläggRubrik: Sv: nya frågor till er vana koppanvändare1   nya frågor till er vana koppanvändare1 Emptysön nov 09, 2008 6:22 pm

Persilja skrev:
Tips 1: Knip om koppen och dra den lite neråt samtidigt så brukar den fixa bättre vakuum från början och då slipper man det där miniläckaget som jag i alla fall också har varje gång jag tömt.

Tips 2: Förutom att duscha noga efter varje tömning (vilket man inte alltid kan göra, typ) så röstar jag för trosskydd, gärna i tyg.

tips 1, det kör jag med redan Wink
tips 2 är ju lite svårt att göra, men jag har tömt på morgonen, sedan när jag kommer hem på kvällen från skolan och när jag duschar. det konstiga är att det är värst efter dusch. men jaja, det kommer väl med tiden.

Tack för svar!
Till överst på sidan Gå ner
Miina
Moderator
Miina


Antal inlägg : 158
Age : 44
Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06.
1:a Koppen? : År 2003
Registration date : 08-07-26

nya frågor till er vana koppanvändare1 Empty
InläggRubrik: Sv: nya frågor till er vana koppanvändare1   nya frågor till er vana koppanvändare1 Emptytis nov 11, 2008 9:19 am

Det låter som om koppen hamnar för högt upp om den läcker, så fortsätt att knipa och dra den neråt som du gör nu.

Angående blodet så gör jag så när jag inte kan duscha att jag faktiskt för in ett finger med papper och torkar inne i slidan innan jag för in koppen igen. På det sättet minimeras blodet som rinner ner. Dessutom för jag in ett finger med papper igen mot koppen EFTER att jag fört in den och torkar så mycket jag kommer åt. Jag tror det kommer att ge sig efter ett tag för dig, men kör trosskydd tills du känner dig på den säkra sidan. Dels kommer musklerna att vänja sig vid koppen och slappna av mer vilket gör att du kan torka bättre även inuti, dels kommer du att hitta dina egna knep med tiden.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.renasmorjan.com
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

nya frågor till er vana koppanvändare1 Empty
InläggRubrik: Sv: nya frågor till er vana koppanvändare1   nya frågor till er vana koppanvändare1 Emptytis nov 11, 2008 8:28 pm

Man kan även sätta in ch ta ut koopen några gånger och skälja den dessemellan så blir man av med blodet som sitter på väggarna som ju ofta är det som #rinner" vid sidan om koppen. Så det kankse inte läcker i sig...

Och det kan vara så att man fått koppen för långt upp och då kan den läcka...

jag har aven en natursvamp för de här lite kletigare dagarna som ju är då de brukar sitta på väggarna som jag använder för att "svepa" bort ev blod som sitter under koppen... toapapper kan lämna ludd.
Till överst på sidan Gå ner
miss_tuneful
Novis
Novis
miss_tuneful


Antal inlägg : 26
Menskopp? : PinkCup (LadyCup)
1:a Koppen? : 2008-22-10
Registration date : 08-07-22

nya frågor till er vana koppanvändare1 Empty
InläggRubrik: Sv: nya frågor till er vana koppanvändare1   nya frågor till er vana koppanvändare1 Emptyfre nov 14, 2008 9:22 pm

Tack flickor! Jättebra svar, och för första gången ser jag fram emot att få mens igen Laughing jag testar detta. "läckaget" slutade ju mot slutet av perioden, så det är nog som ni säger, att det är det som är på slidväggarna.
Tack igen Ler
Till överst på sidan Gå ner
LottaLuvin
Novis
Novis
LottaLuvin


Antal inlägg : 33
Age : 54
Menskopp? : Jag har en Pink Cup
1:a Koppen? : januari 2009
Registration date : 09-01-24

nya frågor till er vana koppanvändare1 Empty
InläggRubrik: Sv: nya frågor till er vana koppanvändare1   nya frågor till er vana koppanvändare1 Emptysön jan 25, 2009 4:43 pm

Natursvamp! Vilken bra idé! Förutsatt att man hittar en som inte är plockad på fel sätt från fel plats osv *börjar genast leta* (De har aldrig varit aktuella som mensskydd för mig eftersom jag blöder så MYCKET när jag väl blöder, men som rengöringshjälp vid koppanvändning låter de alldeles lysande)

Lev mjukt!
/Lotta
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





nya frågor till er vana koppanvändare1 Empty
InläggRubrik: Sv: nya frågor till er vana koppanvändare1   nya frågor till er vana koppanvändare1 Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
nya frågor till er vana koppanvändare1
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Dags att byta kopp, men till vilken?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Allmänt om Menskoppar :: Menskopp?? Vad?-
Hoppa till: