Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 Olika märken och lite länkar!

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
spindelfot
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 2
Menskopp? : Jag har
1:a Koppen? : 1900
Registration date : 08-06-15

Olika märken och lite länkar! Empty
InläggRubrik: Olika märken och lite länkar!   Olika märken och lite länkar! Emptysön jun 15, 2008 9:18 pm

Jag tänkte att man kunde samla omdömen om bindmärken och lite länkar här! Like a Star @ heaven

Jag har just nu två olika märken i min bindlåda, jag har från Imse, vilka jag verkligen kan rekommendera - de har hållt formen utmärkt i tvättmaskin och torktumlare, och fläckarna har gått bort utan problem!
Jag har även två stycken bindor från ecosoft - vilka jag tyvär inte tycker om alls, de tappade formen fullständigt redan efter första tvätten, noppade sig och blev missfärgade ledsen

http://www.minimundus.se
Här köpte jag mina bindor från Imse

Procraftination
En sida som verkar väldigt intressant, har inte köpt därifrån själv men det är en tjej som syr alla bindor själv och de är riktigt snygga!
Till överst på sidan Gå ner
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Olika märken och lite länkar! Empty
InläggRubrik: Sv: Olika märken och lite länkar!   Olika märken och lite länkar! Emptyfre jul 18, 2008 2:09 pm

www.babyheaven.se har tygbindor och det som är bra med dem är att de har en tryckknapp som inte rostar!!! Vilket metall gör om man blötlägger som jag då gör... sen funkar inte knappen efter ett tag...
Till överst på sidan Gå ner
Xenia
Novis
Novis
Xenia


Antal inlägg : 30
Menskopp? : Jag har en Mooncup B och Lunette 2
1:a Koppen? : år 2008
Registration date : 08-07-28

Olika märken och lite länkar! Empty
InläggRubrik: Sockoon   Olika märken och lite länkar! Emptyfre aug 08, 2008 11:49 pm

Oj! Jag måste bara säga att jag precis har provat Sockoons minibindor. Jag har använt dem som trosskydd och som säkerhet med min menskopp. Tycker att ilägget gör det för tjockt och använder därför bara bindhållaren. Men OJ! Vad sköna de är! Har däremot inte vågat att använda dem för att suga upp mycket än... funderar definitivt på att köpa fler. Är det någon som har provat andra märken och kan jämföra med Sockoon?
Till överst på sidan Gå ner
Miina
Moderator
Miina


Antal inlägg : 158
Age : 44
Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06.
1:a Koppen? : År 2003
Registration date : 08-07-26

Olika märken och lite länkar! Empty
InläggRubrik: Sv: Olika märken och lite länkar!   Olika märken och lite länkar! Emptyfre aug 08, 2008 11:53 pm

www.lunetteinfo.com har oxå tygbindor. Jag har inte testa dem själv. Kanske nån annan som gjort det? Jag är lixom för kär i min kopp för att överge den. Ler
Bindans knapparna som man knäpper är av plast vilket gör att även nickelallergiker kan använda dem.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.renasmorjan.com
Xenia
Novis
Novis
Xenia


Antal inlägg : 30
Menskopp? : Jag har en Mooncup B och Lunette 2
1:a Koppen? : år 2008
Registration date : 08-07-28

Olika märken och lite länkar! Empty
InläggRubrik: Sv: Olika märken och lite länkar!   Olika märken och lite länkar! Emptylör aug 09, 2008 12:26 am

Hehe, det var precis Lunettes trosskydd som jag har funderat på att köpa faktiskt Ler. Funderar på om någon kan nämna skillnaderna och likehterna mellan Lunette och Sockoon. Dessvärre tycker jag inte om orange...(orange är faktiskt den färg som jag ogillar mest näst efter brunt!)
Till överst på sidan Gå ner
Persilja
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 21
Age : 49
Menskopp? : Jag har en Ladycup L
1:a Koppen? : 2008
Registration date : 08-07-25

Olika märken och lite länkar! Empty
InläggRubrik: Sv: Olika märken och lite länkar!   Olika märken och lite länkar! Emptyons aug 27, 2008 10:24 pm

Jag kan tipsa om http://www.etsy.com för er som vill ha häftiga handsydda tygbindor och trosskydd. Har själv köpt trosskydd från två olika tjejer där som syr själv och det är bra grejer till bra priser! Sök på "menstrual pad" eller liknande så hittar ni.

Etsy är ett "community" för folk som vill sälja saker de producerar själv. Det finns allt möjligt att köpa från hela världen, givetvis mest från USA, men många skickar gärna till Europa.
Till överst på sidan Gå ner
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Olika märken och lite länkar! Empty
InläggRubrik: Sv: Olika märken och lite länkar!   Olika märken och lite länkar! Emptymån sep 01, 2008 11:42 am

Säger bara Babyheaven... det är heavven när det gäller tygisar! Har fått veta att hon jobbar på att ta fram en binda som passar oss som har menskopp! Som är lagom för detta användningsområde! Praktiskt när man inte är 100 på om man hinner till att tömma i tid en riklig dag! Perfekt när man övar och så slipper man engångs
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Olika märken och lite länkar! Empty
InläggRubrik: Sv: Olika märken och lite länkar!   Olika märken och lite länkar! Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Olika märken och lite länkar!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Ni som har flera olika koppar
» Lite om denna!
» MeLuna, en lite mindre menskopp.

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Allmänt om Menskoppar :: Andra Återanvändbara mensskydd :: Tygbindor och liknande-
Hoppa till: