Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 Förslag till forumets moderatorer/admin

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Xenia
Novis
Novis
Xenia


Antal inlägg : 30
Menskopp? : Jag har en Mooncup B och Lunette 2
1:a Koppen? : år 2008
Registration date : 08-07-28

Förslag till forumets moderatorer/admin Empty
InläggRubrik: Förslag till forumets moderatorer/admin   Förslag till forumets moderatorer/admin Emptysön aug 10, 2008 12:31 am

Jag vet inte riktigt var jag ska lägga detta...så "allmänt" få duga.

Jag funderar på om det inte kan vara bra med en tråd/avdelning som heter "förslag till admin" eller liknande.

Sen har jag även ett annat förslag; finns det någon här som är sjukvårdsutbildad eller går det att hitta någon som är villig att ställa upp som en stödfunktion här på forumet? Jag har surfat runt på internet och upptäckt att det finns många tips och råd, men väldigt få som kommer från vetenskapligt underbyggda fakta. Som att någon sajt säger att urin desinficerar, medan någon annan sajt tycker att det var bland det mest befängda påstående som finns. Jag känner att det finns ett behov av fakta och klarhet vad gäller grundläggande biologi och kemi om virus/bakterier/svampar/desinfecering och mm.

Här har vi förvisso turen med representanter som är jätteduktiga på sina produkter.
Till överst på sidan Gå ner
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Förslag till forumets moderatorer/admin Empty
InläggRubrik: Sv: Förslag till forumets moderatorer/admin   Förslag till forumets moderatorer/admin Emptysön aug 10, 2008 9:05 pm

Hmm vänta lite nu det är en kategori som jag iallafall har gjort... hmmmm tips till admin. hmm men det hände lite när forum nissarna uppdaterade i phbb språket och en del saker försvann.

jodå här hittar du den!!!

http://www.menskopp.nu/rapportera-tipsa-f42/

jo det går att knyta till oss någon sorts sjukvårddspersonal men problemet är att de inte är så insatta ( vet inte något alls om menskoppar) så vi får väl försöka få tag på någon som är det då! ;0) bra tanke! vet att hon på Amandas Intima har kontakt med en sjuksköterska i England som är mycket kunnig! Ska be Caija höra med henne!

Det här forumet är ännu bara ett par få månader gammalt så det är massor som vi håller på att lära oss här! Jätte bra med tips!

Du har så rätt så! Det är massor med råd och tips där ute och man får väl använda sunt förnuft och sålla en hel del! Så ja det här vore ett intressant ämne att ta tag i! Håll den tanken och fundera på hur vi skulle kunna göra något bra av den!
Till överst på sidan Gå ner
Caija
Grundaren ;0)
Caija


Antal inlägg : 68
Age : 39
Menskopp? : Lunette
1:a Koppen? : 1998
Registration date : 08-05-23

Förslag till forumets moderatorer/admin Empty
InläggRubrik: Sv: Förslag till forumets moderatorer/admin   Förslag till forumets moderatorer/admin Emptyfre aug 29, 2008 10:44 am

Urin desinficerar till viss del, men stående urin drar åt sig bakterier....

I en av mina hästböcker står det följande "ehuru hästen ådrager sig en sårskada på nedre extremiteter under ridtur bör varje god ryttare avstiga hästen och urinera på såret för att således få en väl fungerande decinfektion." men sen är ju boken från början av 1900-talet... :S

dock skulle jag aldrig kunna tänka mig att man ska urinera på sin menskopp eller låta den ligga i en balja med kiss... känns väldans osmakligt...
Men urin som nyss lämnat "station" är rent, men ihopa med luften blir det orent efter en stund.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Förslag till forumets moderatorer/admin Empty
InläggRubrik: Sv: Förslag till forumets moderatorer/admin   Förslag till forumets moderatorer/admin Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Förslag till forumets moderatorer/admin
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» vad kan man ha en menskopp till???

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Om allt möjligt! och lite till då ja... :: Allmänt Forum-
Hoppa till: