Xenia Novis
Antal inlägg : 30 Menskopp? : Jag har en Mooncup B och Lunette 2 1:a Koppen? : år 2008 Registration date : 08-07-28
| Rubrik: Konstiga blödningar sön aug 10, 2008 10:07 pm | |
| Jag har blivit lite paranoid.
Hade sex idag... när killen drog ut penis visade det sig att det var blod på toppen på den...blod från mig. Grejen är att min mens slutade för 5 dagar sedan. Detta var efter min första menscykel med menskoppen. Jag förstår inte alls var jag kan ha blött från. Om det är ett sår inuti mig så måste det ju kännas! Det känns ingenting, men det verkar efter flera timmar fortfarande vara en liten blödning. Vet inte om jag ska orka ringa en gynekolog för att få höra att jag nojar mig och att det inte är något fel på mig igen eller om jag ska avvakta. Det känns definitivt som att det är något som rör sig i magen just nu...kanske är en mellanblödning eftersom senaste mensen varade 1-2 dagar mindre än vad den brukar göra... | |
|
Svea Grafik/Layout Nisse
Antal inlägg : 213 Age : 56 Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan. 1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden Registration date : 08-05-20
| Rubrik: Sv: Konstiga blödningar tis aug 12, 2008 7:14 pm | |
| Jag tror inte du behöver bekymra dig... klart rött eller som gammalt mensblod och hur tjockt? är då frågan... var det klarrött så kan det vara ett litet sår eller en liten bristning och detta behöver inte kännas... Är du säker på att det var du som blödde??? en kille kan få bristning under ollonet där förhuden sitter fast och det kan blöda ganksa bra... Om mensen varade ett par dagar kortare än vanligt är inte heller något ovanligt eftersom alla menstruationer inte är lika om man skulle kartlägga dem så skulle man se att det faktiskt är en variation både i blödningsmängd och antal dagar osv... att det kommer en skvätt blod någon dag efter att man slutat blöda efter mens kan även det hända... det kan vara så att dét inte var helt klart ännu... och så kom en liten skvätt till när det var lite raj raj!! ;0) Det jag med säkerhet kan säga är att det inte har med menskoppen att göra!!! Du är nu mer uppmärksam på din kropp och är inställd på att notera alla förändringar och hur det känns osv... har du inte ont, och inget mer händer så kan du ta det med ro... och invänta nästa mens och se vad som händer då! | |
|