| Förhandsgranskning (Preview) | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
Nizhoni Novis
Antal inlägg : 29 Age : 45 Menskopp? : Jag har en Keeper och en Moon Cup (US) 1:a Koppen? : 2005 Registration date : 08-10-14
| Rubrik: Förhandsgranskning (Preview) tor okt 16, 2008 8:23 am | |
| Alltså funktionen förhandsgranskning är ju jättebra och jag använder den varje gång för att se hur texten ser ut när jag postat den. MEN, varför förändras texten i "skrivrutan" efter att jag använt förhandsgranskning? Det är verkligen svårt att sedan hitta rätt i texten om något ska ändras eller läggas till. Problemet är alltså att styckeindelningen försvinner och ersätts med en textkod, så även smilies. Det måste väl gå att ändra på, eller? | |
|
| |
Svea Grafik/Layout Nisse
Antal inlägg : 213 Age : 56 Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan. 1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden Registration date : 08-05-20
| Rubrik: Sv: Förhandsgranskning (Preview) fre okt 17, 2008 7:21 pm | |
| Det är såhär på de forum jag jobbar med och besöker som är av den här typen men jag ska kolla om det går... texten ser ju ut som den ska sedan när man väl skickar den så jag brukar inte bry mig så mycket på hur den ser ut innan det... är det sedan så att jag vill ändra på något så gör jag det i efterhand.. men som sagt jag ska kolla... | |
|
| |
Miina Moderator
Antal inlägg : 158 Age : 45 Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06. 1:a Koppen? : År 2003 Registration date : 08-07-26
| Rubrik: Sv: Förhandsgranskning (Preview) fre okt 17, 2008 8:28 pm | |
| Mitt forum, www.heelerforum.com blir inte i kod vid preview, så det kan hända att det är dessa gratisforum som är sådana. Jag ska rota lite i min admin och se om jag kan hitta nån inställning ni kan kika på. Återkommer när jag snokat klart. | |
|
| |
Miina Moderator
Antal inlägg : 158 Age : 45 Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06. 1:a Koppen? : År 2003 Registration date : 08-07-26
| Rubrik: Sv: Förhandsgranskning (Preview) fre okt 17, 2008 8:45 pm | |
| Nej, nu blir jag förvirrad! Min text är precis den samma i skrivandets stund som i Preview även på detta forum! Kan det ha nåt med webbläsare att göra? Jag använder mig av Mozilla Firefox. Eller är det någon personlig inställning i profilen? | |
|
| |
Miina Moderator
| Rubrik: Sv: Förhandsgranskning (Preview) fre okt 17, 2008 8:47 pm | |
| Ha alltid BBCode aktiverat : Ja Nej Ha alltid HTML aktiverat : Ja Nej Ha alltid smilies aktiverade : Ja Nej
Dessa har jag alla ja på. Kan det påverka? Inställningarna finns alltså i Profil - Inställningar | |
|
| |
Nizhoni Novis
Antal inlägg : 29 Age : 45 Menskopp? : Jag har en Keeper och en Moon Cup (US) 1:a Koppen? : 2005 Registration date : 08-10-14
| Rubrik: Sv: Förhandsgranskning (Preview) fre okt 17, 2008 11:00 pm | |
| - Miina skrev:
- Ha alltid BBCode aktiverat : Ja Nej
Ha alltid HTML aktiverat : Ja Nej Ha alltid smilies aktiverade : Ja Nej
Dessa har jag alla ja på. Kan det påverka? Inställningarna finns alltså i Profil - Inställningar Alla är på ja hos mig också. Men jag sitter vid en Mac och använder Safari, dock är det bara detta forum av de jag besöker som har just detta problem. Om jag var otydlig så är det alltså i skrivrutan som jag nu skriver i som texten förändras, den ser ut precis som den ska i förhandsgranskningsrutan. Visst blir det rätt i slutändan men det blir så svårt att hitta rätt om man måsta ändra på något, typ stavfel. | |
|
| |
Miina Moderator
| Rubrik: Sv: Förhandsgranskning (Preview) fre okt 17, 2008 11:42 pm | |
| För mig är även skrivrutan ok (förutom att blir : ) ihopsatt (alltså smilies blir med tecken). Märkligt att det blir så för dig, speciellt om Svea har samma problem med alla forum hon besöker. Vad har du, Svea, för webläsare? | |
|
| |
Nizhoni Novis
| Rubrik: Sv: Förhandsgranskning (Preview) lör okt 18, 2008 10:08 am | |
| - Nizhoni skrev:
- < br />< br />Alla är på ja hos mig också. Men jag sitter vid en Mac och använder Safari, dock är det bara detta forum av de jag besöker som har just detta problem.< br />< br />Om jag var otydlig så är det alltså i skrivrutan som jag nu skriver i som texten förändras, den ser ut precis som den ska i förhandsgranskningsrutan. Visst blir det rätt i slutändan men det blir så svårt att hitta rätt om man måsta ändra på något, typ stavfel.< br />< img src="https://2img.net/i/fa/i/smiles/icon_smile.gif" alt="Ler" smilieid="2" / >
Så där ser min text i förra inlägget ut i skrivrutan efter att jag använt förhandsgranskning. Jag lade till en -gubbe i slutet så du får se hur den blir efter förhandsgranskning. Det blir ohyggligt svårt att hitta rätt om jag vill ändra något. | |
|
| |
Miina Moderator
| Rubrik: Sv: Förhandsgranskning (Preview) lör okt 18, 2008 10:43 am | |
| Men, vad märkligt! - Citat :
- Alla är på ja hos mig också. Men jag sitter vid en Mac och använder Safari, dock är det bara detta forum av de jag besöker som har just detta problem.
Om jag var otydlig så är det alltså i skrivrutan som jag nu skriver i som texten förändras, den ser ut precis som den ska i förhandsgranskningsrutan. Visst blir det rätt i slutändan men det blir så svårt att hitta rätt om man måsta ändra på något, typ stavfel. Och så här ser ditt inlägg ut i skrivrutan vid Preview med smilies efter för mig. | |
|
| |
Nizhoni Novis
| Rubrik: Sv: Förhandsgranskning (Preview) lör okt 18, 2008 11:10 am | |
| - Miina skrev:
- Men, vad märkligt!
- Citat :
- Alla är på ja hos mig också. Men jag sitter vid en Mac och använder Safari, dock är det bara detta forum av de jag besöker som har just detta problem.
Om jag var otydlig så är det alltså i skrivrutan som jag nu skriver i som texten förändras, den ser ut precis som den ska i förhandsgranskningsrutan. Visst blir det rätt i slutändan men det blir så svårt att hitta rätt om man måsta ändra på något, typ stavfel. Och så här ser ditt inlägg ut i skrivrutan vid Preview med smilies efter för mig. Gah! Det är ju så jag vill att det ska se ut här också! Det blir så mycket enklare då. Nu när jag valde citera så blir texten (den jag citerat) här i skrivrutan precis som vid förhandsgranskning. | |
|
| |
Miina Moderator
| Rubrik: Sv: Förhandsgranskning (Preview) lör okt 18, 2008 2:01 pm | |
| Mycket märkligt. Du råkar inte ha möjlighet att testa en annan webbläsare? | |
|
| |
Nizhoni Novis
| Rubrik: Sv: Förhandsgranskning (Preview) lör okt 18, 2008 2:35 pm | |
| Det ser likadant ut här i Firefox | |
|
| |
Miina Moderator
| Rubrik: Sv: Förhandsgranskning (Preview) lör okt 18, 2008 5:05 pm | |
| Hm... Hoppas Svea eller Caija ser det här så kanske det går att åtgärda från supporten. | |
|
| |
Svea Grafik/Layout Nisse
Antal inlägg : 213 Age : 56 Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan. 1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden Registration date : 08-05-20
| Rubrik: Sv: Förhandsgranskning (Preview) mån okt 20, 2008 6:42 pm | |
| Sluta förhandsgranska!!! (Skämt jag skojar bara) Jag struntar just nu i att använda den utan redigerar i stället i efterhand om det är något jag vill ändra! jag väntar på svar från dem som kan det här och vad jag kan begripa så är det någon inställning! | |
|
| |
Nizhoni Novis
| Rubrik: Sv: Förhandsgranskning (Preview) mån okt 20, 2008 6:48 pm | |
| Ska ske! Då vet jag att du kollar på det i alla fall. | |
|
| |
Svea Grafik/Layout Nisse
| Rubrik: Vi är det på spåret! mån okt 20, 2008 7:34 pm | |
| jojo nog tittar jag alltid! hoppas nu bara något vet! Det är något som ska ändras nu ska vi bara får reda på hur och vad som ska ändras men det går jopiiiiiii! så så det går framåt sa tanten med rollatorn i uppförsbacken! | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Förhandsgranskning (Preview) | |
| |
|
| |
| Förhandsgranskning (Preview) | |
|