Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp

PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

vilken? (lite frågor)

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
miss_tuneful
Novis
Novis
miss_tuneful

Antal inlägg : 26
Menskopp? : PinkCup (LadyCup)
1:a Koppen? : 2008-22-10
Registration date : 08-07-22

vilken? (lite frågor) Empty
InläggRubrik: vilken? (lite frågor)   vilken? (lite frågor) Emptylör okt 18, 2008 5:56 pm

Så!
Nu ska jag ta och beställa mig en kopp. cat
Efter ett gräl med min kära mor (som vägrar inse att man praktiskt taget inte kan drabbas av "tampongsjukan" av detta, och hon tror inte att det är bra (utan att veta något om det) för att blodet ska UT för det är inte helt rent osv) så har jag blivit ännu mer sporrad att köpa en. (har funderat på det länge nu. det har bara inte blivit av)
Just nu har jag 376:- på mitt konto (snål-CSN lämnar mig utan pengar TT-TT ) och har kollat runt på lite olika hemsidor som säljer dessa, och jag har även läst igenom alla trådar om de olika sorterna.
De jag lutar mest emot är (small) Lunette eller en (small) LadyCup (eller PinkCup, det är väl ingen skillnad?)

Vilken, enligt er, är bäst att börja med?
kommer båda med en påse att förvara i? (annars är det väl bara att sy ihop en iofs.)

Please answer, skulle vara neat-o att få hem den innan nästa mens rabbit
(älskar det här forumets smileys btw... :mrgreen: )

ETA- Nu har Maggie varit en duktig vampyrkatt och beställt cat

Senast ändrad av miss_tuneful den lör okt 18, 2008 8:47 pm, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Miina
Moderator
Miina

Antal inlägg : 158
Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06.
1:a Koppen? : År 2003
Registration date : 08-07-26

InläggRubrik: Sv: vilken? (lite frågor)   vilken? (lite frågor) Emptylör okt 18, 2008 7:14 pm

Ja du, LadyCup och Lunette är väldigt lika, så personligen tror jag du blir nöjd med vilken som. Båda har påse att förvara i. Enda skillnaden mellan Lady Cup och Pink Cup är just färgen.

Lunette är aningens styvare än Lady Cup, och då menar jag verkligen aningens Ler, så Lunetten kanske är lite lättare att veckla ut. Jag har dock inte testat Lady Cup, så det baserar jag enbart på teori och noll praktisk erfarenhet. Läste i en annan tråd att några tyckt att Lady cup varit lite hal att få tag om då den inte har räfflor som Lunette, men det åtgärdar man ju lätt genom att ta tag om antennen med lite toapapper.

Personligen hade jag valt Lunette för att den är finsk tillverkad, men det är bara för att jag är hälsomänniska och tänker på frakter och diverse avgaser som kommer av det. Det var därför jag valde att själv byta till Lunette för några år sedan.

Jag tror du blir nöjd oavsett vilken du väljer.
http://www.renasmorjan.com
miss_tuneful
Novis
Novis
miss_tuneful

InläggRubrik: Sv: vilken? (lite frågor)   vilken? (lite frågor) Emptylör okt 18, 2008 7:55 pm

tack för ditt svar Miina!
Ja jag är iofs också "miljövän" men om man tänker efter så är ju just det här en engångsgrej på kanske tio år Wink Så egentligen gör det inte såå mycket skillnad.

en fråga jag kom på nu, hur mycket brukar frakten för menskoppar gå på? Om man beställer från m-kopp.se.
Miina
Moderator
Miina

InläggRubrik: Sv: vilken? (lite frågor)   vilken? (lite frågor) Emptylör okt 18, 2008 8:35 pm

Jag tror hon tar 19 kronor om jag inte minns helt fel.
miss_tuneful
Novis
Novis
miss_tuneful

InläggRubrik: Sv: vilken? (lite frågor)   vilken? (lite frågor) Emptylör okt 18, 2008 8:36 pm

det var ju ett väldigt trevligt och överkomligt pris!
*traskar iväg att beställa en kopp* flower
miss_tuneful
Novis
Novis
miss_tuneful

InläggRubrik: Sv: vilken? (lite frågor)   vilken? (lite frågor) Emptylör okt 18, 2008 8:51 pm

beställde precis =)
Miina
Moderator
Miina

InläggRubrik: Sv: vilken? (lite frågor)   vilken? (lite frågor) Emptysön okt 19, 2008 10:48 am

Grattis! Ler Vilken blev det?
miss_tuneful
Novis
Novis
miss_tuneful

InläggRubrik: Sv: vilken? (lite frågor)   vilken? (lite frågor) Emptysön okt 19, 2008 1:32 pm

det bidde en Lady. (en rosa =P ) hehe. det stod att dne var tillverkad i Tyskland så då blir det inte sååå mycket längre frakt än från Finland (beror på fraktsättet och vägen iofs, menjaja). hehe
Miina
Moderator
Miina

InläggRubrik: Sv: vilken? (lite frågor)   vilken? (lite frågor) Emptysön okt 19, 2008 4:12 pm

Då får vi hoppas att du blir nöjd med din fina kopp! Ler Lycka till!
miss_tuneful
Novis
Novis
miss_tuneful

InläggRubrik: Sv: vilken? (lite frågor)   vilken? (lite frågor) Emptysön okt 19, 2008 5:15 pm

Tack så mycket, det blir jag nog ^^
Blomman5
Nyfiken
Nyfiken

Antal inlägg : 1
Menskopp? : Lunette 1
1:a Koppen? : -
Registration date : 10-02-21

InläggRubrik: Sv: vilken? (lite frågor)   vilken? (lite frågor) Emptysön feb 21, 2010 7:23 pm

Hej Ler jag är ny här och har precis samma ''problem'' som du hade miss_tuneful. jag vill gärna ha en menskopp men vet inte om jag ska beställa en ladycup eller lunette. På m-kopp.se så står det att båda kopparna i storlek small rymmer ungefär 15ml, och det är ju inte mer än en matsked så jag tycker det låter väldigt lite eftersom jag andra mensdagen kan få byta en super-tampong med 1-1,5 timmars mellarum ibland. det är olika för ibland har jag mer och ibland mindre. Men på en annan sida så står det att lunette 1 rymmer 25ml och är inte så mycket större i diametern och bredd, så jag tänkte att den kanske skulle passa bättre för jag vill slippa byta så ofta. Jag är 15år och oskuld och brukar väl blöda normalt, men ibland kan det komma riktigt mycket. så jag vill gärna ha lite tips från er Ler sen eftersom dom båda har en antenn längst ner så undrar jag om det kan kännas obekvämt, men kan man då klippa bort den?
prinsessan81
Novis
Novis

Antal inlägg : 35
Menskopp? : Jag har en LadyCup L
1:a Koppen? : år 1900
Registration date : 09-04-26

InläggRubrik: Sv: vilken? (lite frågor)   vilken? (lite frågor) Emptymån mar 29, 2010 2:33 pm

Man borde mäta upp till hålen, sedan är den full. Ladycupen har väldigt stora hål och blodet tar sig lätt ut. Det är iallafall min erfarenhet och har läst om det på ett annat forum. Hålen sitter också långt ner vilket gör att den fylls fortare än lunetten. Jag har den själv och använder den antingen när min stora lunette inte vill poppa upp eller under de sista dagarna.
Så om man räknar hur mycket menskopparna rymmer upp till hålen så är lunetten större. Har för mig att den stora ladycupen rymmer lika mycket som den lilla lunetten! Ler
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: vilken? (lite frågor)   vilken? (lite frågor) Empty

vilken? (lite frågor)
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Allmänt om Menskoppar :: Menskopp?? Vad?-