Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 Jag kan inte sätta in koppen, det gör ont!

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Molinia
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 6
Menskopp? : Femmecup
Registration date : 08-05-26

Jag kan inte sätta in koppen, det gör ont! Empty
InläggRubrik: Jag kan inte sätta in koppen, det gör ont!   Jag kan inte sätta in koppen, det gör ont! Emptytor okt 23, 2008 8:50 pm

Jag lyckas inte sätta in koppen, trots noggrann vikning och "riktning". Jag kommer inte förbi slidmynningen för det gör alldeles för ont! Jag har aldrig haft problem med tamponger och har fött barn utan problem, så jag förstår inte varför detta inte lyckas!

Kan ni hjälpa mig?
Till överst på sidan Gå ner
Molinia
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 6
Menskopp? : Femmecup
Registration date : 08-05-26

Jag kan inte sätta in koppen, det gör ont! Empty
InläggRubrik: Sv: Jag kan inte sätta in koppen, det gör ont!   Jag kan inte sätta in koppen, det gör ont! Emptytor okt 23, 2008 8:56 pm

Jag kanske ska lägga till att jag ammar och inte har fått mens ännu, men tänkte testa för att vara beredd när det någon gång dyker upp...

Jag har för övrigt testat knipkulor (smartballs) för att träna upp musklerna efter förlossningen, men de gjorde så ont att sätta in att jag gav upp efter ett par tester.
Till överst på sidan Gå ner
gh64
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 9
Menskopp? : DivaCup
1:a Koppen? : 2008-02
Registration date : 08-06-01

Jag kan inte sätta in koppen, det gör ont! Empty
InläggRubrik: Sv: Jag kan inte sätta in koppen, det gör ont!   Jag kan inte sätta in koppen, det gör ont! Emptytor okt 23, 2008 9:27 pm

Men om du fortfarande ammar och nyligen fött barn, så är det förmodligen därför det gör ont... Man kan bli väldigt "torr" när man ammar. Det kanske dessutom är så att du har ont efter själva förlossningen också, eller som jag blev hårt ihopsydd... *rysa*.
Jag antar (gissar) att du inte använt tampong efter förlossningen heller, för det ska man ju undvika. Alltså kanske det skulle göra ont även om du försökte sätta in en tampong.
Håll ut... vänta tills du slutat amma och mensen kommit igång.
/G
Till överst på sidan Gå ner
Miina
Moderator
Miina


Antal inlägg : 158
Age : 44
Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06.
1:a Koppen? : År 2003
Registration date : 08-07-26

Jag kan inte sätta in koppen, det gör ont! Empty
InläggRubrik: Sv: Jag kan inte sätta in koppen, det gör ont!   Jag kan inte sätta in koppen, det gör ont! Emptyfre okt 24, 2008 8:08 am

Jag håller med gh64, vänta tills mensen kommer igång efter förlossningen. Amningshormonerna ställer ofta till med en himla oreda i kroppen och slemhinnorna kan både bli sköra och torra just då. Vänta tills mensen kommer igång igen och hormonerna hamnat på normalnivå.

Eftersom du gissningsvis inte fått några restriktioner vid efterundersökningen gissar jag att allt är helt okej med ditt underliv efter förlossningen, så jag tror allt kommer att lösa sig bara mensen kommer tillbaka.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.renasmorjan.com
Molinia
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 6
Menskopp? : Femmecup
Registration date : 08-05-26

Jag kan inte sätta in koppen, det gör ont! Empty
InläggRubrik: Sv: Jag kan inte sätta in koppen, det gör ont!   Jag kan inte sätta in koppen, det gör ont! Emptyfre okt 24, 2008 7:11 pm

Det kan säkert ha med hormonerna att göra. Det är 13 månader sen förlossningen och jag blev inte sydd alls, så jag tror inte att det ställer till några problem.
Till överst på sidan Gå ner
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Jag kan inte sätta in koppen, det gör ont! Empty
InläggRubrik: Sv: Jag kan inte sätta in koppen, det gör ont!   Jag kan inte sätta in koppen, det gör ont! Emptysön okt 26, 2008 2:43 pm

det kan vara så att man är lite extra försiktig och känner mer när man väl har fått barn. Det är lite ovant och man kan ha torra känsliga slemhinnor.

Som de redan kloka före mig sagt prova igen när din mens faktiskt kommer igång igen! Du kan ju testa lite då och då om du vill bara för att öva lite men gör det ont så är det inte något att kämpa med utan prova igen senare!
Till överst på sidan Gå ner
Molinia
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 6
Menskopp? : Femmecup
Registration date : 08-05-26

Jag kan inte sätta in koppen, det gör ont! Empty
InläggRubrik: Sv: Jag kan inte sätta in koppen, det gör ont!   Jag kan inte sätta in koppen, det gör ont! Emptyons aug 26, 2009 11:13 am

Nu har jag fått in den utan problem! Det var förmodligen ett hormonellt problem, för nu när den behövs, fungerar det!
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Jag kan inte sätta in koppen, det gör ont! Empty
InläggRubrik: Sv: Jag kan inte sätta in koppen, det gör ont!   Jag kan inte sätta in koppen, det gör ont! Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Jag kan inte sätta in koppen, det gör ont!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Badade med koppen
» Koka koppen i micron?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Rent Praktiskt! Hur gör man? :: Att sätta in en menskopp!-
Hoppa till: