malena_engberg@hotmail.co Nyfiken
Antal inlägg : 3 Menskopp? : Jag har en... 1:a Koppen? : år 2007 Registration date : 08-08-03
| Rubrik: Äckligt med återanvändning? lör nov 01, 2008 11:54 am | |
| För att få folk att tänka positivt om menskoppen, kan man jämföra med hur äckligt det skulle vara att göra rent och använda samma tandborste flera gånger!? Samma mattallrik, kaffekopp, tygblöja, tandläkarborr, hårborste, massagestav! Om normen i vårt samhälle hade varit feminin, hade det då varit mer naturligt med mensblod? Eftersom killar inte har det, anses det då mera konstigt och äckligt med mensblod? Jag funderar... | |
|
Svea Grafik/Layout Nisse
Antal inlägg : 213 Age : 56 Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan. 1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden Registration date : 08-05-20
| Rubrik: Sv: Äckligt med återanvändning? sön nov 02, 2008 8:10 pm | |
| Du är klok du! Har inte ens tänkt den tanken och då har jag ju varit med ett tag! Det är ju som du säger att man är så van vid att dessa saker återanvänds! Hahah och tandborsten kokar vi ju inte heller ens varje månad! hahahahha Är det någon som håller med mig när det gäller att det är de stora tillverkarna av engångsprodukter som medverkar till att man har den synen på sin kropp? Att man är smutsig? | |
|