Hej alla erfarna menskoppsanvändare, jag har problem med min och känner mig jätteledsen just nu - jag får det inte att funka! Förra menskoppen slängde jag bort i vredesmod, sen tog det ett par-tre år och nu har jag beställt en LadyCup strl Large, (är 40 och har fött barn) och försöker träna med den. Samma problem som med förra "byttan" - den vecklar ut sig fint och jag tycker mig hitta "stoppet" frid och fröjd i en kvart, sen sugs den upp av sig självt och sitter som en propp runt livmodertappen med världens vacuum, det molar och gör ont. Särskilt vid mens. Nu har jag inte prövat nya mkoppen vid mens, men jag antar att den också kommer att läcka. Det känns SÅ tråkigt att den inte sitter som den ska.
Jag förstår heller inte den anatomiska teckningen som finns på vissa sidor, där man i genomskärning ser hur m-koppen ska sitta i slidan. Min slida verkar mycket kortare och antingen sitter koppen precis uppe vid tappen eller så sitter den för långt ner och kan ploppa ut när som helst. Det finns inget mellanläge som fungerar!
Har jag för kort slida? För slappa muskler? för lång kopp? De tre millimeter som utgör skillnaden mellan lång och kort kopp gör nog varken till eller från tänker jag.
Hjälp mig, idéer, vad ska jag pröva? Jag gör knipövningar, har ett aktivt sexliv och är inte förslappad annars tror jag, men man börjar ju undra!!!