Nu har jag testat MiaCup i tre dagar så här kommer lite åsikter. Jag jämför med LadyCup som min enda referens!
MiaCup är verkligen lila! Jättehäftig färg om man gillar lila, vilket jag gör. Den är lite fastare i silikonet än LadyCup och jag tycker faktiskt den är lite lättare att få på plats nu när jag väl fått in tekniken. Lady kunde halka lite hit och dit för att den var så mjuk, det gör inte Mia. Däremot har jag haft problem med att Mia hamnade för långt ner och att antennen skavde fruktansvärt även om jag klippte av ungefär hälften, men nu har jag fått kläm på det. Min Ladycup satt också lite för långt ner i början.
Miacup är lättare att få ut eftersom den har kraftigare räfflor och inte känns lika hal som Ladycup gör - enklare att få grepp om den. Lätt att göra ren är den också. Miacup har väldigt små hål som tills vidare uppfört sig bra men vi får se i natt och i morgon hur det går - det är nu det börjar bli stora blodbadet nämligen.
Det känns som att Miacup rymmer mer än Ladycup men det kan vara inbillning, jag har inte jämfört!