bella Nyfiken
Antal inlägg : 1 Menskopp? : Jag har en... 1:a Koppen? : år 1900 Registration date : 08-12-02
| Rubrik: behöver hjälp tis dec 02, 2008 11:30 pm | |
| Hej!
Jag är 19 år och provade Divacup strl S i somras. Hu vilken hemsk upplevelse! Så otroligt stor och stum, var livräd för att sätta in den, försökte gång på gång men när den var inne i mig (ihopvikt) så vågade jag inte släppa taget så att den vecklade ut sig. Detta resulterade i att jag förr eller senare tappade taget pga att den var så himla styv och hård(!) så att den "blippade" upp och gjorde sår i slidmynningen. Andra gången fick jag ett sår utanför. =(
Min fråga är då om Ladycup Strl S är mycket mjukare eller om det inte är så stor skillnad? Jag har ju självklart läst på hemsidan där de säljs men behöver råd från någon som har provat! ...För jag tror att jag skulle våga prova igen om det fanns en kopp som är mycket mjukare.
tack på förhand! | |
|
Miina Moderator
Antal inlägg : 158 Age : 45 Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06. 1:a Koppen? : År 2003 Registration date : 08-07-26
| Rubrik: Sv: behöver hjälp fre dec 05, 2008 8:37 am | |
| Ta kontakt med Mkopp.se och hör med dem. Jag tror att du kan få användbara råd därifrån.
Själv har jag t.o.m. en tjej som, vid 11-års ålder, fick sin första mens som använde Lunette stl 1 direkt från andra dagen. Jag har inte själv testat Divacup stl S, så jag kan inte svara på skillnaden, men jag upplever åtminstone inte Lunette som mjuk.
Försök att vara bestämd när du använder koppen, så att du inte tvekar vid införandet och tappar greppet så att det snärtar till. Slappna av, för in den och släpp försiktigt. Även om den är stum, så är slidväggarna väldigt tänjbara och kommer att forma sig runt koppen. Om man tappar taget om koppen resulterar det dels i att koppen snärtar upp, dels att man spänner musklerna i väntan på smärtan, vilket gör det hela väldigt obehagligt.
Jag vet att det är lätt att säga, men svårare att genomföra, men försök som sagt att slappna av och våga släppa taget. Spänn inte slidmusklerna, för då kan det som sagt ta ont. Kontakta Mkopp.se så får du veta skillnaderna mellan kopparna! | |
|