woodigirl Nyfiken
Antal inlägg : 3 Age : 34 Menskopp? : Jag har en ladycup 1:a Koppen? : 2009 Registration date : 09-02-13
| Rubrik: Akutproblem! ons feb 18, 2009 6:07 pm | |
| Jag får inte ut den! Klippte av antennen något förut och nu verkar det omöjligt att få ut den. Den bara glider :'( Vad ska jag göra | |
|
Miina Moderator
Antal inlägg : 158 Age : 45 Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06. 1:a Koppen? : År 2003 Registration date : 08-07-26
| Rubrik: Sv: Akutproblem! ons feb 18, 2009 6:55 pm | |
| Slappna av. Ta ett varmt bad och slappna av lite till. Krysta sen så att koppen åker nedåt och ta tag om den med toapapper eller ett tunt tyg. Tryck på koppen så att vakuumet släpper. Det är ingen fara om du har kvar koppen några timmar till. Det kan inte hända något och den kan inte skada dig.
Tro mig, den kommer ut till slut. Jag PM:ar dig mitt telefonnummer så kan du ringa mig om du vill ha råd och stöd! | |
|
woodigirl Nyfiken
Antal inlägg : 3 Age : 34 Menskopp? : Jag har en ladycup 1:a Koppen? : 2009 Registration date : 09-02-13
| Rubrik: Sv: Akutproblem! tor feb 19, 2009 2:42 pm | |
| Tack för hjälpen. Det löste sig Provade i morse igen men p.g.a. vakuumet så sätter den sig som berget! Men med tiden kanske man lär sig trixen? Frågan är om jag vågar prova igen på ett tag... | |
|
Miina Moderator
Antal inlägg : 158 Age : 45 Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06. 1:a Koppen? : År 2003 Registration date : 08-07-26
| Rubrik: Sv: Akutproblem! tor feb 19, 2009 4:56 pm | |
| Du kommer absolut att lära dig trixet. Det gäller att få tag om den och få vakuumet att släppa. Du kan även föra in ett finger mot slidväggen så att du kommer åt att tänja lite, vilket oxå kan få vakuumet att släppa. Testa igen när du känner dig redo och kan slappna av. Nu vet du ju att den kommer ut med lite trixande. | |
|