Kelsey Nyfiken
Antal inlägg : 1 Age : 37 Menskopp? : Jag har en DivaCup 1:a Koppen? : år 2008 Registration date : 08-08-29
| |
Miina Moderator
Antal inlägg : 158 Age : 45 Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06. 1:a Koppen? : År 2003 Registration date : 08-07-26
| Rubrik: Sv: Nytt sätt att sätta in den? ons mar 18, 2009 8:42 am | |
| Kan du sätta upp det friska benet på toalettstolen och på det viset få samma vinkel? Jag har några kunder som föredrar att föra in koppen sittandes på huk, men det är nog ingen bra variant för dig. *tänker* Svårt det där... Jag för ju in den genom att sära på benen och luta mig lite framåt, vilket gör det lättare för mig, men det är så himla individuellt. Jag tror nästan du får pröva dig fram med olika vinklar. Det är just knät som begränsar dig, som du skriver, och då är det svårt att veta vilka ställningar som belastar ditt knä. Hoppas någon annan kan komma med bra tips åt dig!
Vad innehåller Alcogel 85? Kontakta Mkopp.se (gissar att det är där du köpt din kopp) och fråga Cecilia. Hon är kunnig och har lång erfarenhet. Eftersom jag bor i Finland och inte kommit i kontakt med produkten tidigare, vågar jag inte ta ställning så här rakt av. Berätta gärna när du får ett svar så får även andra veta. | |
|
LottaLuvin Novis
Antal inlägg : 33 Age : 54 Menskopp? : Jag har en Pink Cup 1:a Koppen? : januari 2009 Registration date : 09-01-24
| Rubrik: Sv: Nytt sätt att sätta in den? mån apr 13, 2009 10:26 am | |
| Hmmm.. jag har inga problem med att sätta in min kopp medan jag fortfarande sitter på toan ..men det funkar antagligen inte för dig eftersom du vanligtvis står upp? Gissar att liggande skulle kunna funka - då belastas ju inte knäna men kan vinklas omkring bäst de vill - men däremot blir det ju lite pestigt att ta sig upp från liggande med trasigt knä. Jag rekommenderar nog att testa dig fram sittande på toan. Det måste logiskt sett vara det närmaste du kan komma din vanliga ställning, utan att belasta knät. Lycka till! /Lotta | |
|
Svea Grafik/Layout Nisse
Antal inlägg : 213 Age : 56 Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan. 1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden Registration date : 08-05-20
| Rubrik: Sv: Nytt sätt att sätta in den? lör jul 11, 2009 12:16 pm | |
| Jag kan sitta eller stå det spelar ingen roll! ibland måste man ju stå som när man sätter in koppen när man just duschat och inte vill städa hela badrummet! Däremot det jag nog gör vid båda tillfällena är att jag böjer mig lite framåt... | |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Nytt sätt att sätta in den? | |
| |
|