Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 Ni som har flera olika koppar

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
prinsessan81
Novis
Novis



Antal inlägg : 35
Menskopp? : Jag har en LadyCup L
1:a Koppen? : år 1900
Registration date : 09-04-26

Ni som har flera olika koppar Empty
InläggRubrik: Ni som har flera olika koppar   Ni som har flera olika koppar Emptysön maj 03, 2009 4:00 pm

Vissa verkar ha ett par olika menskoppar. Kan det vara så att vissa koppar är bättre under olika tider under mensen? Eller har ni några olika för att man vill prova sig fram lite och se vilken som är bäst?
Ni som har några olika, berätta gärna villka skillnader ni upplever mellan de olika kopparna!
Till överst på sidan Gå ner
Nizhoni
Novis
Novis



Antal inlägg : 29
Age : 45
Menskopp? : Jag har en Keeper I love you och en Moon Cup (US)
1:a Koppen? : 2005
Registration date : 08-10-14

Ni som har flera olika koppar Empty
InläggRubrik: Sv: Ni som har flera olika koppar   Ni som har flera olika koppar Emptymån maj 04, 2009 12:14 pm

Den första koppen jag hade var en DivaCup men passade mig inte alls, den var alldeles för lång och greppränderna skavde. Längden på DivaCup verkar vara det största problemet för många, somliga vänder den ut och in för att göra den kortare.

En Keeper fick ersätta DivaCup då Keepern är kortare men framförallt så är den slät på utsidan så den skaver inte. Då jag köpte min Keeper fanns den modellen bara i naturgummi så när silikonvarianten (The Moon Cup) kom ville jag pröva den, nu har jag alltså två koppar och båda används. Favoriten är Keepern, gummit gör att Keepern är mindre hal att hantera än vad silikonkoppen är. Ler
Till överst på sidan Gå ner
prinsessan81
Novis
Novis



Antal inlägg : 35
Menskopp? : Jag har en LadyCup L
1:a Koppen? : år 1900
Registration date : 09-04-26

Ni som har flera olika koppar Empty
InläggRubrik: Sv: Ni som har flera olika koppar   Ni som har flera olika koppar Emptymån maj 04, 2009 6:57 pm

Intressant! Vilken av Keepern och Moon Cup är hårdast eller mjukast? Jag upplever min Lady Cup lite svår att fälla ut, förmodligen för att den är så mjuk. Hur är det med dessa? Kan man koka Keepern?

Tack!
Till överst på sidan Gå ner
Nizhoni
Novis
Novis



Antal inlägg : 29
Age : 45
Menskopp? : Jag har en Keeper I love you och en Moon Cup (US)
1:a Koppen? : 2005
Registration date : 08-10-14

Ni som har flera olika koppar Empty
InläggRubrik: Sv: Ni som har flera olika koppar   Ni som har flera olika koppar Emptytis maj 05, 2009 10:50 am

Keepern är nog lite styvare än Moon Cupen, men då har ju min Keeper några år på nacken och jag tror den var lite mjukare som ny. Keepern är inte kokbar, det är tvål och vatten som gäller men det är alldeles nog om man bara är noggrann. Ler
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Ni som har flera olika koppar Empty
InläggRubrik: Sv: Ni som har flera olika koppar   Ni som har flera olika koppar Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Ni som har flera olika koppar
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Märken & Storlekar :: Storlek? jämförelse mellan märken-
Hoppa till: