Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 Vilken ska jag välja?

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Leontine
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 5
Menskopp? : Femmecup
1:a Koppen? : 2009
Registration date : 09-07-07

Vilken ska jag välja? Empty
InläggRubrik: Vilken ska jag välja?   Vilken ska jag välja? Emptytis jul 07, 2009 7:45 pm

Ojoj, jag har bestämt mig för att beställa en, men vilken ska man välja? jag har läst om olika märken men blir inte klokare... Rolling Eyes

jag vill ha en som inte läcker när jag sover, och inte heller när jag brottas(tränar BJJ), går det?

först funderade jag på ladycup eftersom jag inte har så jättemycket blödning, men sen kom jag fram till att det kanske vore bättre med en i lite styvare material om de sitter på plats bättre? vad jag har förstått från andra trådar så verkar ladycup och femmecup ha ganska stora hål. vilka koppar har mindre hål undrar jag då?

/L
Till överst på sidan Gå ner
prinsessan81
Novis
Novis



Antal inlägg : 35
Menskopp? : Jag har en LadyCup L
1:a Koppen? : år 1900
Registration date : 09-04-26

Vilken ska jag välja? Empty
InläggRubrik: Sv: Vilken ska jag välja?   Vilken ska jag välja? Emptyons jul 08, 2009 2:04 pm

Ja, ladycup har stora hål, lunette har mindre och jag tror inte att blod skulle kunna läcka igenom där. Mooncup har pyttesmå men kanske svårare att rengöra..? Jag upplevde att lunette var så mycket bättre för mig när det gällde att inte läcka. Säkert för att den är hårdare och spänner upp bättre. Men den tryckte ju på blåsan på mig. Mooncup ska vara lite hårdare än ladycup men mjukare än lunette.

Annars tycker jag att Ladycup är väldigt bekväm, känner den inte alls! Lunetten var någon millimeter för lång för mig. Så det är nog väldigt olika för alla!
Till överst på sidan Gå ner
Leontine
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 5
Menskopp? : Femmecup
1:a Koppen? : 2009
Registration date : 09-07-07

Vilken ska jag välja? Empty
InläggRubrik: Sv: Vilken ska jag välja?   Vilken ska jag välja? Emptyons jul 08, 2009 4:59 pm

tack Ler

jag tror att det står mellan mooncup strl B och femmecup nu... är dock lite tveksam till att femmecup är så bred upptill, 45 mm... den kanske trycker, som du tyckte att lunette gjorde? mooncup är 42 mm. femme verkar ha lite större hål än moon, och det kanske är bra, samtidigt som jag läst att den verkar vara ganska mjuk. vet dock inte vilken av dem som är mjukast Rolling Eyes

ja det här kan man tänka på ett bra tag... förmodligen är det bästa att köpa en, vilken som och testa... Wink så vet man kanske mer vad som passar än själv efteråt... förmodligen vill man kanske köpa en till senare i vilket fall som helst Razz
Till överst på sidan Gå ner
prinsessan81
Novis
Novis



Antal inlägg : 35
Menskopp? : Jag har en LadyCup L
1:a Koppen? : år 1900
Registration date : 09-04-26

Vilken ska jag välja? Empty
InläggRubrik: Sv: Vilken ska jag välja?   Vilken ska jag välja? Emptyons jul 08, 2009 10:34 pm

Jag tror att stora lunette och ladycup är lika breda. Det är nog för att ladycupen är så mjuk som jag kan ha den. Jag tror att en aningen större hål kan vara lättare att rengöra. Min ladycup kan jag bara spola under kranen så är den ren.
Jag har inte hört att mooncupen kan trycka på blåsan, kanske någon annan har erfarenhet av den? Jag är själv nyfiken att prova den men jag får nog vänta ett tag..!
Kanske är det så ibland att man köper en och sedan känner man bättre vad som passar bäst. Kanske är den bra, eller så behöver man en kortare eller mindre eller vad det nu kan vara. Efter att ha använt min under några månader skulle jag aldrig vilja gå tillbaka till bindor och tamponger igen! Men jag kommer ihåg att första gången jag provade den kändes det lite bökigt men man får in tekniken efter ett tag.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Vilken ska jag välja? Empty
InläggRubrik: Sv: Vilken ska jag välja?   Vilken ska jag välja? Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Vilken ska jag välja?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Dags att byta kopp, men till vilken?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Allmänt om Menskoppar :: Menskopp?? Vad?-
Hoppa till: